Het grote rijlesserstopic deeltje 41: De examinator is zoek!

Status
Niet open voor verdere reacties.
ixil doet het ook heel goed, 2brothers heeft ook een mooi diepe sound.

eigenlijk moet het geluid gewoon goed opgenomen zijn.
staat meestal ook op de site van uitlaat fabrikanten.
 
4399324921_61a974beef_o.gif
 
Laatst bewerkt:
Help mensen, ik ben zo zenuwachtig voor morgen!! (avb)

De halve draai en 8 vind ik echt een problematisch maar morgen moet het lukken! Ik had al de tip voor mezelf om me in ieder geval te dwingen de goede kant op te kijken. Daar heb ik nog wel eens moeite mee.

Verder nog tips?
 
Ik mis nog een paar namen:
- SoezieQ
- IJsduivel
- ThomasB
- fietsfanatic
- Oxi
- Wormaap
- MoonFlame (ovb)
- Astinos
- Wolverine
- Conan
- Gambit
- Hellboy
- Robin Hood
- Aragorn
- Jack Sparrow
- Shemar Moore
- de paashaas
- Paprikapoeder
- T-ZxRMarco
- Sherlock Holmes
- Frankwijers
- Kerstman
- Nashtyr (ligt aan de datum)
- Eigenwijs Zusje
- Zen
- KonradW

Hee wie heeft er bedacht dat ik ook kom? :?
Ik had eerlijk gezegd geen plannen om te komen. :N
 
Als beginner heb jij niet de ervaring om mee te komen met "gevorderde hardrijders" om het zo te noemen :+
Jij kunt prima op een R1 rijden zolang je de verkeersregels niet overtreedt. Of je nu 80 op je lesmotor of op een R1 rijdt, dat maakt echt niet uit hoor.
Het enige probleem is het verschil tussen 2 seconde lang vol gas op een R1 of op een lesmotor. En dat verschil aan "onveiligheid" ligt gewoon aan de bestuurder.
Iemand die 10 jaar lang volgens de verkeersregels rijdt op een motor, die na 10 jaar een R1 koop en 2 seconden gas geeft, weet ook niet wat hem overkomt hoor. In mijn ogen is het dan ook echt niet terecht dat er min of meer gezegd wordt dat - mocht er een kind oversteken - de 18-jarige zich doodrijdt en de andere kerel niet. (hier komt het wel op neer met die uitspraken in mijn ogen...)
Het gaat dan om het snel kunnen reageren en corrigeren op de omstandigheden, en ook dit moet je leren. Dit maak je met zulke snelheden niet eens mee als je normaal gesproken 80 rijdt. Alleen het verkeersinzicht zal veel beter zijn, maar er zit ook verschil tussen hard rijden en verantwoord hard rijden.

M.a.w.: Of jullie het er nou mee eens zijn of niet, ik snap heus wel dat iemand na een paar jaar meer verkeersinzicht heeft, logisch. Ik snap heus wel dat de meeste beginners lang niet zo goed rijden als anderen die al jaren hun rijbewijs hebben (op een paar uitzonderingen na dan, sommigen leren het nooit :+ )

Ik heb na dit geneuzel nog steeds niet verteld wat ik wilde vertellen omdat ik het niet kan verwoorden :') maar het is zoiets als:
Degene met verkeersinzicht zal meer inzicht hebben in "wat er wel niet kan gebeuren als ik hier 180 ga rijden", maar het is in mijn ogen niet zo dat diegene - als 'ie 180 rijdt - de boel beter onder controle heeft dan een 18-jarige.

Ik ga het nu nog eens lezen en misschien edit ik nog wat :+
Ga er nou maar niet te veel op in, jullie hebben gelijk maar ik ben het er niet mee eens :+


Die quote van die kerel ben ik het ook 100% mee eens hoor :Y
Enige verschil is dat je met een R1 net zo goed kan rijden als met de lesmotor, alleen overschat de bestuurder zich op de R1 vaak door nét even wat meer gas te geven. Als jij je aan de regels houdt is er niets aan de hand, en dát is wat ik probeer te zeggen.
Op een R1 kun je ook prima rijden als beginner, zolang je maar niet te hard ga rijden. Dat ligt puur aan de bestuurder (mn moeder zou echt geen 150 rijden met zo'n ding) dan aan de motor.
Maar, wat die kerel zegt.. Hij maakt verschil tussen het rijden op een R1, en de kwaliteiten van de R1 benutten. Da's nogal een verschil.

Je snapt er gewoon geen ene sikkepit van en ik vraag me af of je de quote over de R1 uberhaupt wel gelezen hebt. En als je het gelezen hebt en het verschil tussen een beginners motor en een R1 nog niet snapt dan ben ik benieuwd naar jouw examen cijfer voor begrijpend lezen. Het heeft geen reet met verkeersinzicht te maken. Het is heel simpel; bepaalde mensen (waaronder beginners) maken fouten. Bepaalde fouten kun je op bijv. een CBF500 prima maken, maar worden op een R1 ongenadig afgestraft. En dat heeft helemaal niets te maken met perse hard willen rijden.

Dan kun je met je verhaaltje aankomen over iemand die 10 jaar lang op een CBF500 rijdt en dan overstapt op een R1, maar ook dat slaat nergens op. Je gaat ook niet van een Fiat Panda overstappen naar een Bugatti Veyron of wel? Er zit ook nog iets tussen.

Begin gewoon met iets wat je goed kunt behappen qua gewicht, hoogte en power. Leer op en van die motor en als je uitgeleerd bent, ga je een stapje verder. Van 10 jaar lang als een sulletje op een R1 rijden die je niet de baas bent, leer je niet zoveel. Het ziet er natuurlijk wel stoer uit zo'n R1... tot je ingehaald wordt door iemand op een CBF500 die de kans heeft gehad zijn motor goed te leren kennen en eruit heeft leren halen wat erin zit.

Dat jij nu heel goed kunt motorrijden, er heel veel feeling voor hebt en automatisch goed reageert als je bijna de bocht uit blijkt te vliegen omdat die harder knijpt dan jij vooraf kon zien is heel fijn voor jou. Maar vergeet niet dat niet iedereen gelijk zo goed kan rijden. :N
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan