Nee dit is niet de koppeling, dit is echt de bak zelf vrees ik.Je had al eerder dat het ontluchten van de koppeling verbetering bracht, zou dat nu weer het geval kunnen zijn?
Zelf heb ik geen problemen met de versnellingsbak.
De tank is een officiële recall, dus je kan als je het vin nummer van die motor hebt bellen naar een husky dealer en dan kunnen zij aan de hand van het vin nummer zien of hij al een nieuwe tank gehad heeft.Hallo allemaal,
Morgen ga ik kijken naar een tweedhands Vitpilen 701 met weinig kilometers. Na meerdere reviews gelezen en bekeken te hebben, ben ik ervan overtuigd dat deze motor echt iets voor mij is.
Heeft iemand nog een paar tips voor me? Ik ben best kritisch maar helaas geen technisch wonder. Ook wordt dit m'n eerste echte motor want vroeger had ik een Vespa PX125. Wat me een beetje zorgen baart, zijn de issues met de brandstoflekkage. Hoe kan ik zien dat de desbetreffende motor er problemen mee heeft of kan ik dat pas na een bepaalde tijd te weten komen? Hebben jullie allemaal jullie tank laten vervangen?
Zijn er nog zaken waar ik best speciale aandacht aan besteed?
Alle tips zijn welkom en hopelijk kan ik gauw een woordje met jullie meespreken met jullie.
Aan de Belgische Husqvarna-motoren-eigenaars: waar gaan jullie voor jullie onderhoud en/of herstellingen?
Ja, ik heb gelezen in de vorige pagina's van dit topic van de schakelproblemen die je vroeger had: niet soepel en moeilijk de neutraal te vinden. Ik hoop dat ik daarvan gespaard blijf alleszins. Ben blij voor jou dat het al wat beter gaat.De tank is een officiële recall, dus je kan als je het vin nummer van die motor hebt bellen naar een husky dealer en dan kunnen zij aan de hand van het vin nummer zien of hij al een nieuwe tank gehad heeft.
Als hij die nog niet heeft gehad kan je meteen een afspraak maken voor een nieuwe tank.
De koppelingscilinder is een bekend zwak punt.
Als hij het buiten garantie begeeft vervangen voor een Oberon of sigutech.
Of preventief vervangen voor een van die 2 als je zekerheid wil. Kost iets meer dan €100.
Verder geeft bij veel mensen het dashboard zo nu en dan meldingen als 'can abs failure' onder het rijden, dit gaat gepaard met een paar oranje lampjes en verdwijnt na een paar seconde vanzelf weer.
Een echte oplossing lijkt hiervoor niet te zijn.
De versnellingsbak is over het algemeen niet top, al zijn er ook mensen die nergens last van hebben.
Valse neutralen en misschakelen komen zo nu en dan voor.
Allemaal geen echt dramatische dingen.
Bovenal is het vooral een fantastisch leuke speelfiets, waar je iedere keer weer met een gigantische grijns vanaf stapt!
Succes dan alvast.Ja, ik heb gelezen in de vorige pagina's van dit topic van de schakelproblemen die je vroeger had: niet soepel en moeilijk de neutraal te vinden. Ik hoop dat ik daarvan gespaard blijf alleszins. Ben blij voor jou dat het al wat beter gaat.
Bedankt voor je tip betreffende het vin-nummer en de verdere adviezen die ik zeker in acht zal nemen.
En ik kijk er zo hard naar om de motor morgen te gaan bezichtigen! Jammer genoeg heb ik mijn rijbewijs nog niet... Mijn rijlessen had ik net afgerond vooraleer alles een tweede maal in lockdown ging. De examencentra zijn nog altijd gesloten.Er gaat morgen een vriend mee die ik enorm vertrouw en hij kan er dan een testritje mee maken.
Dit is eigenlijk mijn eerste echte "serieuze moto", hiervoor had ik een Vespa PX 125.Heb zelf een vit 701 sinds augustus. Hiervoor altijd 'racers' gehad.
Vit 701 is een super goede motor. Koppeling cilinder sucked. Ook na vervanging vd 'betere' v fabriek.
Zelf oberon gestoken en schakelt nu perfect. Neutraal is zo gevonden. Power is super, ga niet experimenteren met uitlaat etc. doet niets of zelfs slechter qua power. Deksel luchtfilterkast verwijderen/ gaten maken heeft wel verschil. (Check pirate racing)
Heb op 3 maanden 4000km Fun kilometers gemaakt. Sturen is waanzin en ik wielie terug zoals toen ik 20 was...(nu 40)
Ga op onderhoud voor de 'husky bijstand ' te kunnen genieten, bij Reytec in Paal (Limburg) maar doe zelf tussen tijdse olie wissels. 15 jaar geleden was de interval bij mono's (enduro en SM fietsen) vele korter en dit zit nog een beetje in m'n hoofd... .
Grtz
Je hebt een paar onderdelen nodig voor die hugger:Is die hugger een beetje te betalen?
ziet er goed uit, wil er ook 1 bestellen.
en iemand hier een Dynojet gemonteerd?, ik zoek er nog 1, wel bij een zaak met verstand ervan ( Rottweiler had het over de lamba uitzetten dacht ik, om terug regelen ecu te omzeilen.)
De rottweiler plug geeft een vooraf ingesteld signaal naar de ECU. Ze zorgt ervoor dat de motor rijker staat bij lage toeren. ECU gebruikt 2 soorten 'mappings': een open mapping(rijk) en een gesloten mapping(arm).Is die hugger een beetje te betalen?
ziet er goed uit, wil er ook 1 bestellen.
en iemand hier een Dynojet gemonteerd?, ik zoek er nog 1, wel bij een zaak met verstand ervan ( Rottweiler had het over de lamba uitzetten dacht ik, om terug regelen ecu te omzeilen.)
ThnxGefeliciteerd met je Vit! Wat heb je verder nog op de planning staan?
O die heb ik op marktplaats voorbij zien komen een tijdje terug! Heel gaaf in het zwart!