Het grote XS1100 Topic

Aangezien de rempomp voor de voorkant naar de klote is,. Had ik nog wat Honda spul liggen.
Wellicht wat overdreven, maar ik heb niets anders. Bovendien ziet dit er leuker uit.

15847313304502280652578978904693.jpg
 
Aangezien ik de oude koppeling hendel heb weggeflikkerd kan ik nu niet controleren of deze zo'n schakelaar er op had zitten. Kan ook niet vinden in het schema over een clutch switch of zo iets.
Nieuwe hendel heeft het wel, maar als er niets valt aan te sluiten houdt dat op.
Dus de vraag is,. Zit dit op een XS?
 
Op een XS750 of een XS850 ben ik ze niet tegengekomen. En deze zijn redelijk vergelijkbaar (lees modulair / lego achtig).
 
Is het mogelijk om die schakelaar van de koppeling te gebruiken?
Niet als je de koppeling in knijp en claxon gaat af.
Maar zoals de moderne motoren dat hebben.
 
Aangezien de rempomp voor de voorkant naar de klote is,. Had ik nog wat Honda spul liggen.
Wellicht wat overdreven, maar ik heb niets anders. Bovendien ziet dit er leuker uit.

Bekijk bijlage 1475882
Hoop voor je dat het gaat werken,andere diameter van de pomp kan nog wel eens voor verassingen zorgen.
Geen idee, wat gebeurt er als de diameter te groot is?
Extra hard remmen waarschijnlijk,maar dat zal bij deze antieke remmen waarschijnlijk een verbetering zijn,
bij modernere remmen zou het voorwiel wel eens te snel kunnen blokkeren.
 
Hoop voor je dat het gaat werken,andere diameter van de pomp kan nog wel eens voor verassingen zorgen.

Extra hard remmen waarschijnlijk,maar dat zal bij deze antieke remmen waarschijnlijk een verbetering zijn,
bij modernere remmen zou het voorwiel wel eens te snel kunnen blokkeren.
Ik heb geen idee hoe dat ding hiervoor remde, dus zal het tzt wel meemaken of ik een stoppie met deze tank kan maken.
 
Was officieel geen zwarte, maar de vorige eigenaar had 'm zwart gespoten inclusief het plaatje.
Ik ben bezig geweest met de borstel en daarna weer opnieuw gespoten.
 
Brandstof kranen zitten weer in elkaar.
Ik heb alleen geen idee of ze goed werken.
Het is een vacuüm kraan, als ik dan ding in mijn hand je en blaas aan de kant van de brandstof afvoer. Moet het dan blokkeren?
Nu is het zo dat als ik er op blaas dat ik gewoon door kan blazen.
 
Brandstof kranen zitten weer in elkaar.
Ik heb alleen geen idee of ze goed werken.
Het is een vacuüm kraan, als ik dan ding in mijn hand je en blaas aan de kant van de brandstof afvoer. Moet het dan blokkeren?
Nu is het zo dat als ik er op blaas dat ik gewoon door kan blazen.
Dat ligt er aan of de kraan op de PRI stand staat of niet,bij PRI kan je gewoon doorblazen in andere standen niet.
 
Jij blaast op de slangtule waar de benzineslang naar de carbs op zit?
Dan is het begrijpelijk dat je er door kan blazen.
Er drukt maar een heel zwak veertje tegen het zuigertje en membraan waarmee de afdichting tot stand komt
 
Jij blaast op de slangtule waar de benzineslang naar de carbs op zit?
Dan is het begrijpelijk dat je er door kan blazen.
Er drukt maar een heel zwak veertje tegen het zuigertje en membraan waarmee de afdichting tot stand komt
Ok, zou dus moeten zuigen.

Ik pak morgen wel even een drukmeter en vacuüm pomp (handmatig) uit m'n bus.
 
Ok, zou dus moeten zuigen.

Ik pak morgen wel even een drukmeter en vacuüm pomp (handmatig) uit m'n bus.
Maakt niks uit,in de Pri stand blaas je zonder weerstand en de andere standen niet,moet alleen niet overdreven hard blazen.
 
Oorzaak is achterhaald.
Ik had de kraan hendels omgedraaid :X. Hier bedoel ik mee de linker met de rechter en uiteraard andersom ook.

Ik had alles in 1 bakje geflikkerd om schoon te maken en er niet verder bij nagedacht dat ze verschillend zouden zijn 8)7
 
Terug
Bovenaan Onderaan