Het grote XS1100 Topic

Cardan gedeelte van olie voorzien.
0,36 L voorin,
0,3 L achterin.
Olie lekkage waarschijnlijk ook gevonden.
De vaste leiding tussen cilinderkop en carter lekte bij de onderste bout.
Ik heb volgens mij de bouten gewisseld. Die hebben een verschillende lengte.

De lekkage aan de vaste leiding kan een haarscheurtje zijn in de soldering tussen stijgpijpje en banjo. Komt vaker voor..
 
Theoretisch wel, maar het 12V signaal moet stoppen als je de startknop loslaat. Die 9/12V waar ik over spreek betreft alleen de spanning tussen TCI en bobines (de rood/witte kabels) Aangezien hij blijft doorstarten is er iets mis, hetzij in de TCI , hetzij in het startrelais of in de resistor.
Controleer de voorschakelweerstand of hij nog is aangesloten of defect. Meet of hij spanning heeft als je start en ook als je de starter loslaat.
Probeer een ander startrelais. Je kunt de groene vervangen door ff een andere kabel aan de startmotorkant van het startrelais te bevestigen en aan de rood/gele te koppelen.
Meet de spanning tijdens en na het starten bij beide rood/witte kabels en de rood/gele aan de stekker van de TCI.
Die begrijp ik even niet.
De kleuren herken ik wel.
 
Ik heb ook op een xs11 forum gelezen dat ik de aansluiting van de bobine kan gebruiken. De lage kant uiteraard, anders hebben we weer geen nieuwe Paus.
 
Zojuist de bedrading van het start gebeuren opnieuw met kritisch oog bekeken en de kniptang erin gezet.
Wat verandert is, is dat de startknop en de noodstop nu de - schakelen ipv de plus.
Nu is bij het start relais de boel aangesloten zoals het hoort.
 
Laatst bewerkt:
Goed gevonden! Ik was je vorige posten aan het doorbladeren en zag al dat je een Honda startknop hebt, schakelen via de massa is typisch een Honda dingetje: die hebben ook een ander startrelais. Stuurschakelaars van Honda zijn ook net anders als van de andere merken. Ik gebruik altijd Yamaha schakelaars van R1/YZF/FZR/XJR enz. En roken na lange tijd stilstaan is eigenlijk normaal. Na een tijdje lopen zou het moeten verdwijnen.Hoe lang heeft de motor ongeveer stilgestaan?
 
Goed gevonden! Ik was je vorige posten aan het doorbladeren en zag al dat je een Honda startknop hebt, schakelen via de massa is typisch een Honda dingetje: die hebben ook een ander startrelais. Stuurschakelaars van Honda zijn ook net anders als van de andere merken. Ik gebruik altijd Yamaha schakelaars van R1/YZF/FZR/XJR enz. En roken na lange tijd stilstaan is eigenlijk normaal. Na een tijdje lopen zou het moeten verdwijnen.Hoe lang heeft de motor ongeveer stilgestaan?
Ik gok 15-20 jaar
En die Honda dingen had ik nog liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan