RG-gamma
MF veteraan
- 29 nov 2009
- 36.499
- 29.249
"ik ben nog uit die tijd" klinkt oud.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
"ik ben nog uit die tijd" klinkt oud.
Toen ze net uit kwamen schrok ik er gewoon van hoe ze zoiets lelijks hadden kunnen verzinnen,duidelijk iets te veel SakeOp zich wel, maar ik vind het zelf gewoon niet mooi.. wel apart en tijdsgetrouw, maar niet mijn ding.
Dit is een van de vroegere min of meer "originele" kuipen vanaf de fabriek, of in elk geval van Yamaha.
Hoewel, in dit geval eigenlijk niet vanaf de fabriek maar uit Engeland, maar wel via de originele verkoopkanalen en aangeboden als origineel.
Toen was het revolutionair en bijzonder. Nu kopen we zulke motoren omdat ze "oud" zijn, en zoeken we vaak ook de "oude" looks; chroom, spaakwielen etc.
Daar past zo'n kuip dan weer wat minder bij. Maar overal zijn liefhebber voor en klassiek is het inmiddels zeker ook..
Alleen de kleuren dan, niet de kuip.Zo'n XS in Martini kleuren vind ik echt wel wat hebben!
ik vermoed van niet, maar de omgekeerde volgorde was misschien handiger geweest..De JB welt reparatie lijkt goed gelukt zijn.
Binnenkort dus de tank schoonmaken.
Nu is de vraag hoe het zal gaan met die JB welt als ik de tankcure oplosser ga gebruiken. Lost dat ook JB welt op?
Zeker weten.ik vermoed van niet, maar de omgekeerde volgorde was misschien handiger geweest..
Weet iemand trouwens, de eerste XS1100's in NL geleverd, ik heb gelezen dat die allemaal Maroon ("rood") waren?
Kwam de grijze versie wat later?
Wat ik observeer is dat de meeste vroege 1100's die ik heb gezien, kenteken ZE/ZH-xx-xx en framenr rond de 1500, idd allemaal rood zijn, en de iets latere (ZL-xx-xx) wel grijs maar dat zou toeval kunnen zijn.
Thanks!Wij hadden destijds wel een paar grijze met ZE in de club maar helaas heb ik die database niet meer. Ze waren in ieder geval flink in de minderheid. Ik weet dat op de beurzen beide kleuren al te zien waren, naderhand werden die gewoon via de normale kanalen verkocht. Ikzelf koos voor de zilverkleurige omdat het rood alom vertegenwoordigd was. Ik zie bij de RDW trouwens dat er nog maar één XS1100 met ZE kenteken in omloop is. Eerste toelating 11-1-78.
Ik vind dit wel de mooiste uitvoering,ik heb deze nog nooit gezien in NL,
Bekijk bijlage 1535462
Thanks!
Weet je nog wat van de jouwe het kenteken en framenummer waren?
Door die kleinere tank waarschijnlijkDeze zie je bijna nooit meer en maakt de XS 1100 bijna rank
Ze zouden mij 850 moeten betalen om hem op te komen halenWe hebben er weer een, wederom met "Martini" kuip... zoals ze hem omschrijven;
≥ yamaha xs1100 1979 met martini kuip project! - Motoren | Oldtimers - Marktplaats.nl
Schuurvondst ; yamaha xs1100 02-03-1979 het betreft hier een project wat al minstens drie jaar onder een zeiltje heeft gestaan , moet motorisch en qua uiterlijk dus onder handen genomen worden .www.marktplaats.nl
Volgens mij zag ik deze groene "beauty" vorig jaar of zo eens met zijspan er aan te koop staan...
Het gat in de kuip rechts getuigt daar nog van.
850 euro, dat vinden ze dan een schappelijke prijs voor zo'n lijk
Ja weet ik ,ik heb het zelf ook gebruikt om mijn Kreidler tank te ontroesten.Net even een sneakpeak in de tank gedaan, maar dat spul voor de tank te ontroesten werkt goed.
Nu blijft er alleen van die zwarte bende in de tank zitten, is dat normaal?Ja weet ik ,ik heb het zelf ook gebruikt om mijn Kreidler tank te ontroesten.