Het grote XS1100 Topic

Op zich wel, maar ik vind het zelf gewoon niet mooi.. wel apart en tijdsgetrouw, maar niet mijn ding.
Dit is een van de vroegere min of meer "originele" kuipen vanaf de fabriek, of in elk geval van Yamaha.
Hoewel, in dit geval eigenlijk niet vanaf de fabriek maar uit Engeland, maar wel via de originele verkoopkanalen en aangeboden als origineel.

Toen was het revolutionair en bijzonder. Nu kopen we zulke motoren omdat ze "oud" zijn, en zoeken we vaak ook de "oude" looks; chroom, spaakwielen etc.
Daar past zo'n kuip dan weer wat minder bij. Maar overal zijn liefhebber voor en klassiek is het inmiddels zeker ook..
Toen ze net uit kwamen schrok ik er gewoon van hoe ze zoiets lelijks hadden kunnen verzinnen,duidelijk iets te veel Sake
gezopen die ontwerper
smilie_alchy.gif
,pas vele jaren later
kon ik het wel waarderen dat ze zoiets verzonnen hadden en zou het nu zeker zo laten omdat zoals je zelf ook aangeeft tijdsgetrouw is.
Maar ja Yamaha had in die jaren wel meer rare hersen spinsels op ontwerp gebied zoals die lelijke XS650 turbo.
Ik heb overigens nooit begrepen waarom ze daar een XS650 blok voor genomen hebben,die turbo had op een XS1100 moeten zitten,
dan was het een echt spannende motor geweest.
 
haha ja klopt wel. In de vroege jaren 80 ging het ook helemaal mis wat mij betreft met motor-designs, vooral uit Japan. Ze waren er duidelijk nog niet uit hoe je "plastic" en beplating nou leuk kon gebruiken, het werden vreemde auto-achtige dashboards en kapjes over de kroonplaat, rare knipperlichten en lelijke plastic om het zadel heen...
 
Er waren ook wel mooie modellen in die tijd,zoals de Bol D,or en de RD350LC ,fietsen die ik toen mooi vond en nu nog steeds,
ik heb er dan ook meerdere van gehad.
 
De JB welt reparatie lijkt goed gelukt zijn.
Binnenkort dus de tank schoonmaken.
Nu is de vraag hoe het zal gaan met die JB welt als ik de tankcure oplosser ga gebruiken. Lost dat ook JB welt op?
 
De JB welt reparatie lijkt goed gelukt zijn.
Binnenkort dus de tank schoonmaken.
Nu is de vraag hoe het zal gaan met die JB welt als ik de tankcure oplosser ga gebruiken. Lost dat ook JB welt op?
ik vermoed van niet, maar de omgekeerde volgorde was misschien handiger geweest..
 
Weet iemand trouwens, de eerste XS1100's in NL geleverd, ik heb gelezen dat die allemaal Maroon ("rood") waren?
Kwam de grijze versie wat later?

Wat ik observeer is dat de meeste vroege 1100's die ik heb gezien, kenteken ZE/ZH-xx-xx en framenr rond de 1500, idd allemaal rood zijn, en de iets latere (ZL-xx-xx) wel grijs maar dat zou toeval kunnen zijn.

Wij hadden destijds wel een paar grijze met ZE in de club maar helaas heb ik die database niet meer. Ze waren in ieder geval flink in de minderheid. Ik weet dat op de beurzen beide kleuren al te zien waren, naderhand werden die gewoon via de normale kanalen verkocht. Ikzelf koos voor de zilverkleurige omdat het rood alom vertegenwoordigd was. Ik zie bij de RDW trouwens dat er nog maar één XS1100 met ZE kenteken in omloop is. Eerste toelating 11-1-78.
 
Wij hadden destijds wel een paar grijze met ZE in de club maar helaas heb ik die database niet meer. Ze waren in ieder geval flink in de minderheid. Ik weet dat op de beurzen beide kleuren al te zien waren, naderhand werden die gewoon via de normale kanalen verkocht. Ikzelf koos voor de zilverkleurige omdat het rood alom vertegenwoordigd was. Ik zie bij de RDW trouwens dat er nog maar één XS1100 met ZE kenteken in omloop is. Eerste toelating 11-1-78.
Thanks!
Het zou dus wel moeten kunnen, dat je een 'vroege' grijze tegen komt..

Weet je nog wat van de jouwe het kenteken en framenummer waren?
 
We hebben er weer een, wederom met "Martini" kuip... zoals ze hem omschrijven;


Volgens mij zag ik deze groene "beauty" vorig jaar of zo eens met zijspan er aan te koop staan...
Het gat in de kuip rechts getuigt daar nog van.

850 euro, dat vinden ze dan een schappelijke prijs voor zo'n lijk :o :o
 
We hebben er weer een, wederom met "Martini" kuip... zoals ze hem omschrijven;


Volgens mij zag ik deze groene "beauty" vorig jaar of zo eens met zijspan er aan te koop staan...
Het gat in de kuip rechts getuigt daar nog van.

850 euro, dat vinden ze dan een schappelijke prijs voor zo'n lijk :o :o
Ze zouden mij 850 moeten betalen om hem op te komen halen ;)
 
De spullen om de tank schoon te maken en weer opnieuw te voorzien van tank cure zijn besteld.
Hierna het zadel en nog wat controle lampjes.
Heeft iemand nog een werkende benzine vlotter over?
 
Tank cure bende is verwijderd als het is.
Lastig te zien.
Volgende stap is roest verwijderen. Dit gebeurt ook met spul van de zelfde fabrikant van tank cure.
 
Terug
Bovenaan Onderaan