Het grote XS1100 Topic

Nu blijft er alleen van die zwarte bende in de tank zitten, is dat normaal?
ja, maar dat moet je er dus heel goed uitspoelen en checken dat het er ook allemaal uit is. En dat kan wel een aantal spoelrondjes duren..
Ik heb dat gewoon met de (aangelengde) ontroestervloeistof zelf gedaan, en dan zeven, spoelen, leeg gooien, zeven..
 
ja, maar dat moet je er dus heel goed uitspoelen en checken dat het er ook allemaal uit is. En dat kan wel een aantal spoelrondjes duren..
Ik heb dat gewoon met de (aangelengde) ontroestervloeistof zelf gedaan, en dan zeven, spoelen, leeg gooien, zeven..
Moet ik weer van dat spul kopen dus...
Pfffff
Of zal ik de tank weer volgooien met schoonmaakazijn?
 
Moet ik weer van dat spul kopen dus...
Pfffff
Of zal ik de tank weer volgooien met schoonmaakazijn?
ja, je kan het denk ik ook prima spoelen met schoonmaakazijn. En dat dan zeven, ik bedoel dat maar zodat je niet elke keer nieuw spul erin moet gooien.
Niet dat azijn zo duur is maar je moet zoveel flessen hebben dan ;)
 
Tank is weer eens gevuld met schoonmaakazijn.
Volgende keer de boel aftappen en weer beginnen met schudden. Zitten nu grove kiezels in met die scherpe randen.
 
Tank is weer eens gevuld met schoonmaakazijn.
Volgende keer de boel aftappen en weer beginnen met schudden. Zitten nu grove kiezels in met die scherpe randen.
Ik heb het met gewoon water gedaan en een zooitje oude boutjes er in.
 
Yep, ik ben voorlopig van de straat
Wat ze met Kreidler tanks deden was in een betonmolen hangen en een tijd laten draaien,maar ja dan heb je in het geval van de
grote XS tank een grote molen nodig en vind die maar eens ,de meeste zijn van die kleintjes.
 
Ik ook maar er blijft rommel in zitten.
Dat was bij mij ook hoor, de tank leek niet eens zo erg verroest maar er bleef maar zooi uitkomen
Ik heb ook wel 10 keer gespoeld, gezeefd en weer gespoeld.
de schilfers plakken ook tegen de wanden van de tank en komen niet altijd makkelijk door de kleine uitstroomopeningen van de tank.

Op het laatst kan je ook de zaak drogen en uitblazen...

Maar tanken ontroesten en coaten, het blijft "viezerikken"....
 
Dat was bij mij ook hoor, de tank leek niet eens zo erg verroest maar er bleef maar zooi uitkomen
Ik heb ook wel 10 keer gespoeld, gezeefd en weer gespoeld.
de schilfers plakken ook tegen de wanden van de tank en komen niet altijd makkelijk door de kleine uitstroomopeningen van de tank.

Op het laatst kan je ook de zaak drogen en uitblazen...

Maar tanken ontroesten en coaten, het blijft "viezerikken"....
Ik heb het ooit laten doen bij toen nog bestaande GL paints,zag er perfect uit,maar was niet goedkoop,toen al 150,- guldentjes.
 
Update tank, bijna bling bling van binnen.
Nu de tank ondersteboven geplaatst om de tank opening ook bling bling te krijgen.
Maar blijft rotzooi die zooi. De reparatie die ik onlangs gedaan had vanwege lekkage krijgt nu weer sporen van bobbeltjes.
Het kan tegen benzine en epoxy oplosser maar schoonmaakazijn is toch net even een stapje te ver.
Zodra de tank schoon en droog is de boel opnieuw repareren, tank ontvetten en de epoxy erin.
 
Nu nog de geschikte reparatie kitjes zoeken voor de kranen, jullie een linkje?
Indien nog te krijgen origineel nemen,maar het beste is gewoon een nieuwe kraan,in veel gevallen lekt een kraan nog steeds,
vooral met imitatie setjes,een nieuwe kraan blijft de beste oplossing,alleen is die origineel niet meer leverbaar.
Roukema levert reparatie setjes.
 
Laatst bewerkt:
Indien nog te krijgen origineel nemen,maar het beste is gewoon een nieuwe kraan,in veel gevallen lekt een kraan nog steeds,
vooral met imitatie setjes,een nieuwe kraan blijft de beste oplossing,alleen is die origineel niet meer leverbaar.
Roukema levert reparatie setjes.
Dan zou ik zelfs 2 kranen nodig hebben.
Even kijken bij Roukema
 
Jep, RoukAma, japparts.nl, hebben prima reparatiesetjes van (o.a.) Tourmax... recent ook aangeschaft, waren prima!
 
De tank heb ik droog gemaakt en uiteraard gaat de boel weer roesten, niets aan te doen.
Nu zit de ontvetten erin van tankcure, paar uur erin laten zitten en regelmatig schudden volgens de beschrijving.
 
Terug
Bovenaan Onderaan