Het grote XS1100 Topic

Sowieso een probleem gevonden met een vlotter van 2 van de carburateurs.
Er zit benzine in. Deze is jaren terug een keer gesoldeerd door de vorige eigenaar ( met de bijhorende ontploffing van de vlotter) en lekt nu op een andere plek.

Wim heeft een goede voor mij.
 
Klopt dat ik uit deze foto kan achterlaten dat die luchtschroef 1 en een kwart gedraaid moet worden oftewel 450 graden?
 

Bijlagen

  • Screenshot_2021-03-26-19-54-54-97.jpg
    Screenshot_2021-03-26-19-54-54-97.jpg
    54,8 KB · Weergaven: 9
Misschien leuk om te weten... het is een mengselschroef. Hij zit aan de cylinderkant van de carb gemonteerd en wijzigt het mengsel, een luchtschroef zit aan de luchtfilterkant en wijzigt alleen de luchtstroom ..
 
Alleen waarom is alleen in carburateur no. 3 aan de luchtfilter kant dan nat als de kranen zouden lekken?
De kant waar de benzine slang vast zit zal de meeste druk op staan,die lekken het eerste door, vacuüm kranen moeten goed afdichten anders is het feest,lekken ze op een gegeven ogenblik door en daardoor loopt de motor ook slechter,zeker stationair en bij lage toeren,en heb je pech staat ook nog je carter vol met benzine.
 
Misschien leuk om te weten... het is een mengselschroef. Hij zit aan de cylinderkant van de carb gemonteerd en wijzigt het mengsel, een luchtschroef zit aan de luchtfilterkant en wijzigt alleen de luchtstroom ..
Ok, ik gaf het een verkeerde naam. Kan gebeuren, maar we hebben het over dezelfde stelschroef in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:
Sowieso een probleem gevonden met een vlotter van 2 van de carburateurs.
Er zit benzine in. Deze is jaren terug een keer gesoldeerd door de vorige eigenaar ( met de bijhorende ontploffing van de vlotter) en lekt nu op een andere plek.

Wim heeft een goede voor mij.
Ja dan is dat de oorzaak geweest.
 
Sowieso een probleem gevonden met een vlotter van 2 van de carburateurs.
Er zit benzine in. Deze is jaren terug een keer gesoldeerd door de vorige eigenaar ( met de bijhorende ontploffing van de vlotter) en lekt nu op een andere plek.

Wim heeft een goede voor mij.
Hang er carburateurs van een FJ1200 achte
r, is zuiniger en loopt beter.
 
Gisteren geprobeerd de motor te starten zonder de luchtfilter kast erop.
Wilde absoluut niet starten en gaf een enorme KNAL uit de uitlaat. Maar geen lekkage meer uit de carburateurs.
Later alles weer gemonteerd maar nog verder geen poging gedaan.
Wordt vervolgd.....
 
Even pauze met de xs, blok is toch voorzien van benzine waarschijnlijk.
Even in de hoek gezet en met onze Triumphs aan de gang.
Die XS kan wel even wachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan