Het imago van de motorrijder topic

welk imago zou je graag willen?

  • vrijbuiter

    Stemmen: 60 18,9%
  • rebel

    Stemmen: 14 4,4%
  • aso

    Stemmen: 13 4,1%
  • verkeersdeelnemer

    Stemmen: 48 15,1%
  • hells angel

    Stemmen: 4 1,3%
  • weekend biker

    Stemmen: 5 1,6%
  • intereseert me niet

    Stemmen: 163 51,3%
  • dare devil

    Stemmen: 11 3,5%

  • Totaal aantal stemmers
    318

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.340
5.692
Ik merk dat veel mensen zich daar druk om maken, dus ben ik wel benieuwd hoe jullie het imago van de motorrijder graag zouden zien.
 
ik denk dat dat voor iedereen veschillend is.
als ik bijvoorbeeld een wheelie trek, dan zij er veel mensen die dit prachtig vinden, terwijl anderen weer naar hun hoofd wijzen ( ofdat ik degene ben die gek is )
 
aso's,


altijd vooraan willen staan bij het stoplicht,
altijd hard en met veel herrie inhalen, en altijd eng gekleed in die strakke leren pakkies met die helmpjes op waar je hun ogen niet ziet :X :+

ik zie mezelf als een vlotte verkeersdeelnemer O-)
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat dat voor iedereen veschillend is.
als ik bijvoorbeeld een wheelie trek, dan zij er veel mensen die dit prachtig vinden, terwijl anderen weer naar hun hoofd wijzen ( ofdat ik degene ben die gek is )

Dat klopt, maar hoe zou je graag gezien worden?
 
Ik maak me hier eigenlijk helemaal niet druk om. Het zal me een worst wezen eigenlijk.

Maar ik heb maar op vrijbuiter gestemd, als ik dan toch zou moeten kiezen.
 
ts, zolang mijn haar maar goed zit en ik mijn nagels niet beschadig met crossen.
uhm, wacht ff, verkeerde forum. O-)

Ik hoopte dat er een normale discussie (na al het heen en weer gekrakeel) zou komen over het meningsverschil tussen de mensen die mensen die vinden dat je je "keurig" moet gedragen en de mensen die de zich niet zo keurig gedragen.
In alle postings waar een M-F er een beetje stout doet krijg je te horen dat hij het imago van de motorrijder naar beneden haalt namelijk.
 
Ben je ook

ik denk dat dat voor iedereen veschillend is.
als ik bijvoorbeeld een wheelie trek, dan zij er veel mensen die dit prachtig vinden, terwijl anderen weer naar hun hoofd wijzen ( ofdat ik degene ben die gek is )
 
Fuck it... als de pedaalemmer-mobilisten me maar zien!!
:^
Inderdaad!
Maar ook wel een beetje een vrijbuiter en een gewone verkeersdeelnemer die hoopt met respect behandeld te worden, dus met name rekening houden met de kwetsbaarheid van ons motorrijders.
Trouwens, wat wil je met dit topic bereiken, het zijn toch meest motorrijders die het MF bezoeken toch?
Zolang er nog steeds motorrijders zijn die met 120 slalommend tussen de 'file' doorgaan, zal er altijd wel wat onbegrip overblijven (ook bij mij)
Ik weet niet waar dit soort motorrijders onder vallen, gewoon dom of levensmoe misschien.
 
Heb niet gestemd omdat ik niet vind dat ik (of anderen) aan een "bepaald imago" moet voldoen.
Ik ben zoals ik ben en dat kunnen anderen accepteren of niet, maakt mij niet zoveel uit.

Voor mij is een andere motorrijder iemand die toevallig dezelfde hobby heeft dan ik, ook al rijd ik als een oud wijf :P in de ogen vele hier (denk ik). Maak nl geen kneedowns, stoppies of weet ik wat nog meer, maar kan er wel met veel respect naar kijken. (verwacht wel hetzelfde respect terug O-) )
 
Onder alle verkeersdeelnemers heb je irritante, trage, zotte, aso, en weet ik het allemaal voor types zitten.

Hoewel ik op de bike enorm van het rijden geniet (en soms ook niet al te heilig door het verkeer laveer), zie ik dus ook de motorrijder als een gewone verkeersdeelnemer.
 
Ik hoopte dat er een normale discussie (na al het heen en weer gekrakeel) zou komen over het meningsverschil tussen de mensen die mensen die vinden dat je je "keurig" moet gedragen en de mensen die de zich niet zo keurig gedragen.
In alle postings waar een M-F er een beetje stout doet krijg je te horen dat hij het imago van de motorrijder naar beneden haalt namelijk.

ok, dan ben ik de weekend biker die zijn motor ziet als ontspanning, wel regelmatig te hard rijd en misschien soms een tikkie aso. Echter ik leef nog
steeds na een jaar of 7/8 en heb ook nog nooit iemand anders in gevaar gebracht voor zover ik weet. Klaverblad rijden is natuurlijk niet aso, is slecht richtingsgevoel gecombineerd met faalangst om de verkeerde kant op te rijden.
 
Persoonlijk vindt ik dat een motor voor snelheid en wendbaarheid staat.
Steunen over de grond zonder onschuldigen in gevaar te brengen moet kunnen vindt ik
Maar met een noodgang door een woonwijk knallen enz. vind ik dan weer niet kunnen
Dus als je een vette wheelie maakt of eens goed door de bocht gaat zonder anderen in gevaar te brengen , hebben de braven onder ons geen recht van spreken en halen met hun kritiek zelf het imago van de motorrijder naar beneden.
Zo gaan we met pinksteren naar duitsland/de vogezen en zwitserland om te motorrijden en niet om de omgeving te zien, want rond gaan zitten kijken naar de natuur heeft naar mijn mening helemaal niks met motorrijden te maken.
 
Hoe ik graag gezien wil worden weet ik eigenlijk niet en ik vraag me ook af of ik dat nou echt belangrijk vind.
Toch heb ik soms (bv. na een zeer rappe inhaalactie met te hard en te plat)wel het gevoel aso bezig te zijn.
Dus blijkbaar wil ik iig niet zo gezien worden.

Ik stoor me soms wel aan de (onuitgesproken) houding van niet-motorrijders.
Als ik collega's vertel over mijn hobby zie je ze denken 'aso'
En ze denken altijd, dat als je motor 280 haalt, je ook altijd wel 280 rijd.
 
Ik hoopte dat er een normale discussie (na al het heen en weer gekrakeel) zou komen over het meningsverschil tussen de mensen die mensen die vinden dat je je "keurig" moet gedragen en de mensen die de zich niet zo keurig gedragen.
In alle postings waar een M-F er een beetje stout doet krijg je te horen dat hij het imago van de motorrijder naar beneden haalt namelijk.

Ik vind dat iedereen zelf maar moet bepalen wat goed is. Iedereen weet eigenlijk wel wat in een bepaalde situatie kan of niet kan, wat goed is en wat niet. En fouten maken we daarbij allemaal. En velen houden zichzelf voor de gek.
Een strak keurslijf van regels dat hoeft voor mij niet, daar heb ik een afkeer van. Ik leef ook niet te precies naar regels, ik hou het meer op richtlijnen voor mezelf zeg maar. Ik accepteer dat een hoop mensen zich wel als idioten gedragen en ik accepteer ook dat bij elke activiteit, zoals dus ook motorrijden, risico's horen. Ik maak me niet zo druk om wat anderen precies uitvoeren en ga een ander niet vertellen wat hij nu precies moet doen. Als je in mijn vaarwater zit dan wel, dan merk je het wel.

Maar ik hou dus ook niet van mensen die pleiten vóór aso rijden, als een of andere kromme manier om het imago van 'de motorrijder' te veranderen, zoals je zelf pas in een topic poste. Daar walg ik van en het is minstens zo erg als iemand die je verteld dat je je keurig moet gedragen. Let maar gewoon op je eigen gedrag, zou ik zeggen, dat is wel genoeg.

Ik hoef niet te horen van iedereen dat iemand die bijvoorbeeld met 50 teveel is gepakt een eikel is die gevaarlijk bezig is. Maar ook niet dat het een held is zo ongeveer en dat we allemaal zouden moeten aso rijden. Beide houdingen zie je hier genoeg voorbij komen. Ook dat accepteer ik maar, het is immers een forum.

Het zal allemaal wel, denk ik dan.
 
Ik stoor me soms wel aan de (onuitgesproken) houding van niet-motorrijders.
Als ik collega's vertel over mijn hobby zie je ze denken 'aso'


8-) Als vrouw heb je het voordeel dat als ze op het werk je helm zien er automatisch "stoer" wordt geroepen. Dat is dus weer een voordeel dat ik heb. O-)
Ik val misschien onder de categorie "braaf", maar ga ook gewoon vooraan bij het verkeerslicht staan, lekker schuin door een bochtje (proberen dus 8-) , soms toch even rechts inhalen, maar dan rijdt iemand echt helemaal alleen gezellig links.... Het normale motorwerk dus.

Categorie "aso" is voor mij die groep die hard wil rijden, maar dan ook echt OVERAL en ALTIJD! En dan kan gewoon niet altijd in het volgeladen wegennet van ons. Zodra het met verstand gebeurd (dus daar waar het kan), heb ik er geen bezwaar tegen.

En we zijn en blijven allemaal gewoon ordinaire verkeersdeelnemers (die bekeurd kunnen worden) met een voordeeltje :+
 
En dan nog iets ro, ik ben zelf geen brave motorrijder die zich netjes aan de regels houdt, maar ik vind mezelf ook geen aso, om het feit dat ik ten alle tijden probeer geen onschuldige mensen in mijn rijgedrag te betrekken
ik rijdt dus wel stevig over een klaverblad, maar haal geen auto's over de vluchtstrook in en houdt mijn gemak op een woonerf, verder rijdt ik ook op de snelweg niet overdreven hard omdat ik mijn rijbewijs niet kwijt wil.
Maar als er bochten komen en ik heb de kans dan wil ik mij wel eens uitleven, omdat ik dat het mooiste vind.
De een vindt mij dan braaf en de ander wijst nog steeds naar zijn hoofd.
iedereen heeft zo zijn eigen grenzen en normen en waarden.
Daarom hebben de langzame rijders die vinden dat ze op een voor hen toelaatbare grens zitten geen recht van spreken door naar hun voorhoofd te wijzen.
Ook de snellere onder ons hebben dat niet omdat iedereen zijn eigen grens bepaald en een langzamere niet met jou mee hoeft te scheuren omdat hij dan over zijn eigen grens gaat.
Je hebt een leuk topic geopend, maar ik heb de indruk dat je dat gedaan hebt om je eigen gedrag gerechtvaardigt te krijgen
 
Terug
Bovenaan Onderaan