Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het Knee-Down topic ,voor alle tips en trucs Deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.

mac d

MF veteraan
19 jun 2005
23.254
1.601
Noordzee
Welkom in het Knee Down topic ,voor alle tips en trucs omtrent KDen Deel II

door M3cury & Mac D

Wat ging er vooraf
Je eerste Knee-Down

Wat tips die te gebruiken zijn als je wilt oefenen met KDen :

Het kan je een artikel 5 opleveren als de p’zie je pakt

okay ,een gewaarschuwd mens telt voor 2 en dan hebben we die BS ook weer gehad

Eerst nog even een veiligheidstip:
- Ga alleen KDen waar het kan ,dus waar het niet te druk is en waar je de weg bijwijze van spreken kan dromen
- als je begint met KDen ,doe het rustig ,krijg eerst de zithouding onder de knie ,die KD komt zelf wel goed
Laat je niet pushen door anderen ,een goed ingrediënt voor problemen
als een KD fout gaat ,gaat et meestal goed fout
Schuiver is wel het bekendst ,een highsider hoort ook tot de vele mogelijkheden
de TS spreekt hier effe uit ervaring

De tips :
Als je wilt beginnen met KDen is een basis zithouding het belangrijkst

Hoe is die

- ga of tegen de tank zitten of iets verder naar achteren ,wat je zelf prettig vind
voor het oefenen ,ga tegen de tank aanzitten zodat je hellinghoek kleiner is
- met 1 bil naast de motor gaan zitten (wel aan de kant die in de bocht valt natuurlijk )
- je been dat in de bocht valt iets naar buiten en naar beneden drukken ,NIET JE MOTOR NAAR BENEDEN PROBEREN TE DRUKKEN ,dit was een misverstand wat heel lang heeft gespeelt hier

De NIEUWE tip die er bij gekomen is :
- Zet je voet die in de bocht valt op het EIND van je steppie ,NIET tegen de steun cq het frame aan
Dus je voet komt in 1 gelijk te staan met het eind van je steppie
Nog wel steeds alleen je tenen op het steppie zetten ,bal van je voet mag ook ,alleen zal je op deze manier vlugger je toesliders gebruiken


- het been dat buiten de bocht valt tegen je tank aan houden en de bal van je voet op de steppie ,met dit been zet je ook druk op je steppie ,als het ware probeer je de motor recht te drukken
(het idee achter je been tegen de tank en je arm tegen of over de tank is dat je dan voelt wat je motor doet en als het fout gaat nog kan corrigeren ,lees rechtzetten )
- je hoofd (en je bovenlichaam eigenlijk maar die volgt vanzelf) richting de zijspiegel brengen die in de bocht valt en met de bocht blijven meekijken
- je arm die in de bocht valt mag vrijhangen ,dit word het meest
gebruikt
circuitracers (de diehards zeg maar ) willen deze nog wel eens tegen de tank aanduwen maar da’s echt gevorderden werk
- probeer in de bocht niet rechtop te blijven zitten ,je drukt dan je motor wel naar beneden maar werkt je eigen tegen door rechtop te willen zitten
Eerst jij naar beneden ,dan de motor

PS :
De circuitrijders kennen deze regel wel :
Het is de bedoeling dat je in de bocht de motor van je af drukt ,dus recht probeerd te krijgen
Niet mee trekken in de bocht
Op deze manier ,mee trekken ,ga je wel idd platter
Alleen de kans dat je op je bek gaat is ook groter

Ga dit rustig oefenen met een niet te hoge snelheid ,die KD komt vanzelf
Als je het verzitten onder de knie hebt kan je de snelheid hoger leggen ,maar niet te vroeg

Je kan ook iemand meenemen die het KDen al onder de “knie” heeft en hem/haar voorlaten rijden om het voor te doen bv

Het enigste wat nou nog rest is een motor in goed staat
( controleer je bandenspanning voordat begint !!!! )
En voordat je begint met KDen ,warm je banden eerst heel goed op
Met koude banden proberen te KDen is een uitnodiging voor een schuiver

Wat heb je voor de rest nog nodig :
Wat lef
En een paar steekjes los in je bovenkamer

Heb je nog vragen ,vraag ze hier gerust

Nog meer tips over KDen en zithoudingen zijn hier te vinden :
http://members.home.nl/regina2/kneedown.htm

met dank aan Inbox4me voor de link



Wie gingen jullie allemaal vooraf

PS :
Als je foto's in de OP wilt hebben ,de resolutie mag niet groter zijn als 1280*1024
Dit om het laden van de pagina wat te vergemakkelijken


cbr1982










DanielV






Geert929RR




gRRaafie




HansGSX-R




Here's Johnny








Jefro98




Kristiano








lennart888




M3cury






Mac D








Michiel34a




Racekip #1








TonyM

 
Laatst bewerkt:
Mijn eigen ervaring: Als je niet genoeg snelheid hebt om te knee downen moet je het vergeten en niet willen forceren want:
- je gaat hoekiger rijden om "heel even" iets platter te gaan
- je hebt geen mooie/snelle rijlijn meer
- je zit onrustiger/als een maloot op de motor
- je bochtensnelheid is weg
Ik heb het zelf meegemaakt. Op een gegeven moment kon ik knee downen ten koste van snelheid en lijnen rijden. Het heeft me vervolgens ca. 1 jaar gekost om mooi strak op de motor te zitten en strakke lijnen te rijden.

Oftewel: vergeet het knee downen en richt je op zithouding, lijnen en snelheid.
 
@Mac D, ik had je tips gebruikt en ik merk voor mijzelf al dat ik soepeler en geleidelijker door de bocht ga...Thanks...

Zojuist nog alle tips goed door genomen en de filmpjes bekeken en ik denk dat het binnenkort wel moet lukken aangezien mn steppie ook regelmatig de grond raakt.

Ik hoop dat as donderdag (tijdens mn eerste circuittrainning op Zandvoort) mn eerste kneedown gemaakt wordt....

Keep up the good work guy's en pose some pic's...

Stan
 


Graag gedaan

Zolang iemand iets met de tips kan ben ik al blij
En die foto's komen ook wel goed

@de rest

Ik heb alvast wat foto's van wat vaste gebruikers in de OP gegooid als jullie et niet erg vinden

als er nog meer of ander foto's bij moeten komen hoor ik et wel
 
Zo, nu nog een wheelie tutorial. Bij mij in de buurt kun je mooi wheelies oefenen op een 1 km. lange afgesloten weg. Komt langs en geniet zou ik zeggen, ik wil evt. onbetaald "instructies" geven.

[posermode]
 
Leuk dat je met tips/ trucs opent, handig voor mensen die er aan gaan beginnen (ik ga over een maandje of wat ook een tal van pogingen wagen!)

@ Slip, die wheelie les lijkt mij misschien wel wat Ik kom nogal vaak 'met de ballen op de tank' bij het landen, tips?
Fotootje:

Teleurstellende kwaliteit
 
zal ik er dan toch 1 minpuntje ingooien???


ligt het aan mij of ontbreekt er een linkje naar deel 1?


Fuck ja

effe verbeteren

Gedaan

@Dennis
Thanx
M3cury heeft mee geeholpen
Ik schreef het ,hij heeft et gecontroleerd op vauten
 
Laatst bewerkt:
Fuck ja

effe verbeteren

Gedaan

@Dennis
Thanx
M3cury heeft mee geeholpen
Ik schreef het ,hij heeft et gecontroleerd op vauten

Hulde! Er wacht een weg met schitterende KD bochten voor jullie in motorheaven!
Je kunt me vast niet begeleiden met mijn 1e KD
 
'k wil best wel eens voorrijden hoor

tis alleen dat Groningen nogal ver is voor mij
Kom je toevallig niet eens in Brabant of in Zeeland met je motor

@M3cury
we zouden eigenlijk een KD school moeten starten ,zit best geld in geloof ik
 
Laatst bewerkt:

Euh. Euh, euh ff denken.
Ff op en neer en op terug weg alles in de praktijk brengen
Die school daar entegen, mocht je een vestiging in Groningen willen starten...
Of doe een KD tour! Pitten bij mede KD MF-ers, eten en drinken op kosten van je 'leerlingen'.
 

Kom een keer een avondje meerijden. En dan gaan we naar de wheelyweg.
Tip 1: wil je naar beneden, draai het gas even dicht en daarna geleidelijk (doch snel) weer open.
 
Laatst bewerkt:

da's nog niet eens zo'n slecht idee

mis een stukkie banden opwarmen voordat je gaat kd-en

Zet ik er meteen effe bij

Het leek me zelf voor de hand liggend maar ja ,een gewaarschuwd mens telt voor 2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.