Leeuwarder
Die hard MF'er
- 22 mei 2008
- 402
- 59
Ik heb de seals bij ik meen bij Ali besteld, zag er prima uit en je wil niet weten wat er allemaal toch uit China komt als je het hier besteld. ;-) Olie is bij iedere groothandel of olieboer te bestellen, dikte vind je wel ergens op dit forum, anders wil ik wel even op het flesje kijken, uitgebreide instructie vind je wel op youtube, ik heb het tooltje om de nieuwe seals erin te meppen bij Louis heb besteld, 41mm zo uit mijn hoofd, maar dat kan ook met universeel spul.Weet iemand trouwens welke olie en hoeveel? En meet je het niveau in de vork, of de CC's die je erin giet? En welke seals ik nodig heb als ik de poten aan wil pakken? Kan geen rocket science zijn maar heb t nog nooit gedaan
Geen idee, ik laat banden altijd doen bij de eenmanszaak in t dorp. Zal vast een tientje of misschien wel 2 goedkoper kunnen maar geen gezeur en ken die man ook al heel lang, dus vind t wel prima.
mag ik vragen bij welke zaak het is?
en er zit veel verschil qua prijs als ik online bandjes koop ben ik €184 kwijt en dan nog €40 voor het monteren.
en bij motopoort heb ik opgevraagd ben ik €320 incl kwijt.
Ik heb de seals bij ik meen bij Ali besteld, zag er prima uit en je wil niet weten wat er allemaal toch uit China komt als je het hier besteld. ;-) Olie is bij iedere groothandel of olieboer te bestellen, dikte vind je wel ergens op dit forum, anders wil ik wel even op het flesje kijken, uitgebreide instructie vind je wel op youtube, ik heb het tooltje om de nieuwe seals erin te meppen bij Louis heb besteld, 41mm zo uit mijn hoofd, maar dat kan ook met universeel spul.
Die set heb ik inderdaad van SKF:In de boeken staan diverse inhouden voor diverse bouwjaren..zal niet mega invloed hebben maar zou het wel opzoeken..
Zelfs met originele vorkseals heb ik (ook met andere Honda types) merkwaardige soms spontane lekkages meegemaakt...heb nu setje liggen met 3 voudige afdichtlip..eens kijken of dat uitmaakt, Michiel weet het merk nog wel. Hij had ook andere hoogwaardige liggen, waren die niet van SKF?
Topmerk! En dat weet ik na enkele decennia de inkoop bij een groothandel in automaterialen verzorgd te hebben, zeer belangrijk blijft dat de poten mooi glad zijn en geen pitting hebben of ergens een braam, anders zijn die van SKF er ook zo aan.Er komt wel veel uit China, maar er zit nogal een verschil in of je een Europees bedrijf er tussen hebt dat de Quality Control doet en eisen stelt, of dat de Chinezen het zelf maken tegen de laagste specs. Zelfs in een keerring zit de nodige engineering qua materialen en toleranties, en helaas zijn er ook de nodige Chinese bedrijven die simpelweg copy+paste doen zonder die kennis.
Die set heb ik inderdaad van SKF:
Kost wat, maar dan heb je ook wat
Pffff... dan heb je even pechMijn NTV besloot tijdens het sleutelen op z'n zij te gaan liggen, met de tank tegen de stalen poot van de werkbank .
Vandaar de vraag: heeft iemand nog een NTV / revere tank liggen waar ie vanaf wil? Kleur onbelangrijk en kleine deukjes geen bezwaar!
Goedenavond ik zoek ff hulp.
Ben opzoek naar nieuwe bandjes heb nog nooit motorbandjes gekocht dus kan het nergens mee vergelijken. Maar er zijn zoveel soorten meningen.
Ben dus opzoek naar betaalbare bandjes. Gaat eigenlijk voornamlijk om achter en eventueel voor. en die goede grip bij natwegdek hebben
Wat zijn jullie goede ervaringen?( maxxis promaxx 6102 of 6103, bridgestone bt45)
Weet iemand trouwens welke olie en hoeveel? En meet je het niveau in de vork, of de CC's die je erin giet? En welke seals ik nodig heb als ik de poten aan wil pakken? Kan geen rocket science zijn maar heb t nog nooit gedaan
Net 35 km gereden. Weer aangezet na 3 kwartier stilstaan en aan de lader, hij starte redelijk gelijk. Tijdens rijden ook nog ff aan uit en toen starte die meteen. ( Logisch )
Ga morgen even starten zonder choke ( koud ) kijken hoe hij het daarop doet. Ben verplicht om met de motor naar het werk te gaan morgen, dus hopelijk laat hij me niet staan......................Want, 3x is scheepsrecht.
Die van mij start ook niet zonder choke (denk ik iig). Dus weet niet of dat nou het streven moet zijn. Koude start met choke open, dan choke half dicht. In de zomer eind vd straat choke helemaal dicht, in de winter wat langer open houden.Net 35 km gereden. Weer aangezet na 3 kwartier stilstaan en aan de lader, hij starte redelijk gelijk. Tijdens rijden ook nog ff aan uit en toen starte die meteen. ( Logisch )
Ga morgen even starten zonder choke ( koud ) kijken hoe hij het daarop doet. Ben verplicht om met de motor naar het werk te gaan morgen, dus hopelijk laat hij me niet staan......................Want, 3x is scheepsrecht.
Dat is allang opgelost...Sorry Malissa, maar een NTV hoort niet ‘redelijk’ te starten; dan is er iets mis. Bij mijn NTV hoef ik bij wijze van spreken maar naar de startknop te kijken en ze loopt al. Ook als de accu niet meer zo sterk is.
Een paar berichten terug heb je nog filmpjes hier neergezet; bij gasgeven zag je duidelijk een zwarte rookpluim. Dat is niet goed; dan krijgt ze veel te veel benzine. Dat moet je na (laten) kijken!
heb ik nog wel liggen pb me maar even bij interesseMijn NTV besloot tijdens het sleutelen op z'n zij te gaan liggen, met de tank tegen de stalen poot van de werkbank .
Vandaar de vraag: heeft iemand nog een NTV / revere tank liggen waar ie vanaf wil? Kleur onbelangrijk en kleine deukjes geen bezwaar!
Dank! Je hebt een pb!heb ik nog wel liggen pb me maar even bij interesse