Het Nederlandse Thailand motor, reis en woon topic.

Pfff wil ook weer naar Thailand door dit topic. Hopelijk eind dit jaar weer! Vind inderdaad de vliegticket prijzen wel stevig geworden. 5 jaar terug vlogen we met zijn 2en voor het bedrag van 1 retourtje nu. @hookeniggy die route tussen Chiang Mai en Pai ook gereden op de motor? Wij hebben dat destijds op de scooter gedaan, was een tof stuk!
 
Oke, ik ken die omgeving niet, is mooi?
Ik ben een keer in Pattaya geweest, en daar met de T7 Tenere over het strand gereden, ik vondt ze daar wel heel erg vriendelijk, ze riepen allemaal welkom welkom in sommige straatjes, m'n vrouw zij das Typisch Thaise gastvrijheid, alleen de politie was niet zo blij met m'n actie met die T7 volle pot over het strand te raggen, die gasten van Yamaha dealer vonden het een mooie actie, en legden de juut uit dat t een proefritje was (was het ook) affijn, wel heerlijke kebab daar, volgende dag zijn we weer terug naar Hua Hin gereden, uiteindelijk is het niks geworden met de T7 (m'n vrouw vondt dat ik r te hard mee reed) en rij ik nog steeds op m'n Rally, ook nooit meer terug geweest, maar vondt ze wel vriendelijk daar!
Ik heb je vaker over een strand zien jakkeren...O-)
 
Ik heb €2050,- betaald voor 3x retour ticket, Turkish airlines
Vond ik mee vallen

Omgeving is wel mooi
Tot nu druk geweest met oa te naam stelling huis
Nu onderweg naar chantaburi, zus ophalen, dan door naar prachathakam, prachinburi, haar dorp, overige familie, verwachting daar in de ochtend aan te komen
Maakt “ in de buurt” relatief

Ja, zoek het rondje maar op 😂
 
Pfff wil ook weer naar Thailand door dit topic. Hopelijk eind dit jaar weer! Vind inderdaad de vliegticket prijzen wel stevig geworden. 5 jaar terug vlogen we met zijn 2en voor het bedrag van 1 retourtje nu. @hookeniggy die route tussen Chiang Mai en Pai ook gereden op de motor? Wij hebben dat destijds op de scooter gedaan, was een tof stuk!

Ja is super rijden daar in het Noorden, Isaan trouwens ook geweldig, wordt gewoon duizelig van de bochten en hairpins, zoveel, een route had denk ik 15000 bochten in 230 km, ik hoop echt volgende maand wel weer terug te zijn, met scooter is denk ik inderdaad nog het beste rijden op die route👍
 
Mijn dagje Pattaya👍😅 op een T7🤠
1602168178418.jpg
 
Zo, ook weer aanwezig .
Thailand..De meeste toeristen kennen de grotere steden of toeristen gebied inclusief de eilanden.
Nu ben ik met een Thaise getrouwd en kom ik dus ook op plekken waar amper toeristen komen.
Onder ander het dorp waar mijn vrouw geboren is komen eigenlijk nooit buitenlanders .
Oude en kleine gemeenschap met huizen op palen omdat het kleine riviertje daar soms iets hoog wordt.
Wat je hier ziet is echt een Thais dorpje van weleer waar nog steeds gezinnen wonen.
Bij Suphan Bury is het in de buurt .
 

Bijlagen

  • thailand junyjuly2010 061.jpg
    thailand junyjuly2010 061.jpg
    371,5 KB · Weergaven: 24
  • thailand junyjuly2010 070.jpg
    thailand junyjuly2010 070.jpg
    327,9 KB · Weergaven: 25
Dit is het huis waar mijn vrouw is geboren en opgegroeid is .Fotoos uit 2010 overigens waar ik nog iets jonger ben .
 

Bijlagen

  • thailand junyjuly2010 071.jpg
    thailand junyjuly2010 071.jpg
    412,5 KB · Weergaven: 28
  • thailand junyjuly2010 072.jpg
    thailand junyjuly2010 072.jpg
    246,1 KB · Weergaven: 27
  • thailand junyjuly2010 074.jpg
    thailand junyjuly2010 074.jpg
    284,5 KB · Weergaven: 28
  • thailand junyjuly2010 075.jpg
    thailand junyjuly2010 075.jpg
    276,8 KB · Weergaven: 25
Thailand, schitterend!
word een vd laatste stops op mijn rit naar Indonesie.
Ik wil graag geloven dat ik de 100 mag halen en ik wil al jaren die kant op, overland met de motor.
Het enige reden naast pecunia :( is dat men in 2023 nog steeds niet ZONDER gids het land in mag op je eigen vervoer).
Het schijnt enkelen gelukt te zijn, echter wil ik die gok nog niet wagen. want mijn route naar Indonesie MOET overland (zit in mijn systeem blijkbaar).
Tegen de tijd dat China zover is, is helaas de zijderoute bedekt met asfalt. Dat is minder.
Misschien volgend jaar, we gaan het meemaken.
 
Dit is het huis waar mijn vrouw is geboren en opgegroeid is .Fotoos uit 2010 overigens waar ik nog iets jonger ben .

Ja mooi he, nog even en ik ben weer terug in het prachtige Thailand, mijn vrouw is ook Thais.
Er zijn zoooo verschrikkelijk veel plekken, zelfs in Bangkok waar je geen farangs ziet, onbedorven en spontaan.
 
Thailand, schitterend!
word een vd laatste stops op mijn rit naar Indonesie.
Ik wil graag geloven dat ik de 100 mag halen en ik wil al jaren die kant op, overland met de motor.
Het enige reden naast pecunia :( is dat men in 2023 nog steeds niet ZONDER gids het land in mag op je eigen vervoer).
Het schijnt enkelen gelukt te zijn, echter wil ik die gok nog niet wagen. want mijn route naar Indonesie MOET overland (zit in mijn systeem blijkbaar).
Tegen de tijd dat China zover is, is helaas de zijderoute bedekt met asfalt. Dat is minder.
Misschien volgend jaar, we gaan het meemaken.

Je mag gewoon zonder gids Thailand inrijden hoor ik ken er een paar die van Duitsland of GB gewoon overland naar Thailand zijn gereden.
Ziet ook zat gasten uit Maleisie, alleen schijnt Pakistan doorrijden nu een tijdelijk veiligheids probleem te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: FTW
Je mag gewoon zonder gids Thailand inrijden hoor ik ken er een paar die van Duitsland of GB gewoon overland naar Thailand zijn gereden.
Ziet ook zat gasten uit Maleisie, alleen schijnt Pakistan doorrijden nu een tijdelijk veiligheids probleem te zijn.
ik doelde op China,
een potentieel idee van mijn route is via wakhan en door China naar het zuiden. China wil ik doorkruisen zonder bijkomende gids (hoe leuk dat dan ook kan zijn, no offense to the gids).
Onderkant vd Hymalayas kom je Myanmar tegen, die is ook niet makkelijk.
Of misschien toch maar een boot scoren onderweg, als het niet anders kan.
 
Nu had ik nooit gedacht dat ik ooit in Thailand terecht zou komen, sterker nog ik was totaal geen fan van enige Asiatische cultuur, heb alleen een paar jaar geleden een overstap in Thailand gemaakt op weg naar Australie, dat was naast Noord Amerika een van m'n favoriete landen, het plan was om er een motor te kopen,,en rond te toeren, maar Australie was mijn ding niet, daarna naar Balie gevlogen, daar een maand een motor gehuurd, en op de terugweg naar Europa was Thailand een soort thuiskomen, nooit gedacht, achteraf misschien logisch, mijn vader is Nederlands Indisch, maar daar werd nooit over gepraat, dus dat maakt de cultuur kloof wat kleiner, zonder er bewust van te zijn, tijdens een bezoek aan Kanchanaburi bleek er ook nog eens een flink deel van m'n familie daar in krijgsgevangenschap gezeten te hebben, van zowel vaders als moeders kant, ze hebben het allemaal overleefd, en zijn aan het einde vanuit kamp Bernhard, een Nederlands hospitaal kamp vrijgelaten te zijn, van een enkeling is na vrijlating het spoor bijster, en er wordt vanuit gegaan dat die in Thailand gebleven zijn en zich gemengd hebben met de locals🤣🤣🙏
 
ik doelde op China,
een potentieel idee van mijn route is via wakhan en door China naar het zuiden. China wil ik doorkruisen zonder bijkomende gids (hoe leuk dat dan ook kan zijn, no offense to the gids).
Onderkant vd Hymalayas kom je Myanmar tegen, die is ook niet makkelijk.
Of misschien toch maar een boot scoren onderweg, als het niet anders kan.

Ik sprak laatst nog een paar Chinezen, en die vertelden me dat China steeds communistischer wordt, en dus strenger, Myanmar kan je helemaal vergeten momenteel, ik had zelf gedacht om vanuit Iran ( er is daar een roro haven) motor op het schip te zetten naar Kuala Lumpur, is een kort stukje, en dan kan je van daaruit verder, plus nogeens dat Maleisie, of Singapore minder corrupte havens te zijn, dus heel veel auto,s en grondverzet materieel gaan daar het schip op of af, het kan een manier zijn👍
 
  • Verdrietig
Waarderingen: FTW
Nu had ik nooit gedacht dat ik ooit in Thailand terecht zou komen, sterker nog ik was totaal geen fan van enige Asiatische cultuur, heb alleen een paar jaar geleden een overstap in Thailand gemaakt op weg naar Australie, dat was naast Noord Amerika een van m'n favoriete landen, het plan was om er een motor te kopen,,en rond te toeren, maar Australie was mijn ding niet, daarna naar Balie gevlogen, daar een maand een motor gehuurd, en op de terugweg naar Europa was Thailand een soort thuiskomen, nooit gedacht, achteraf misschien logisch, mijn vader is Nederlands Indisch, maar daar werd nooit over gepraat, dus dat maakt de cultuur kloof wat kleiner, zonder er bewust van te zijn, tijdens een bezoek aan Kanchanaburi bleek er ook nog eens een flink deel van m'n familie daar in krijgsgevangenschap gezeten te hebben, van zowel vaders als moeders kant, ze hebben het allemaal overleefd, en zijn aan het einde vanuit kamp Bernhard, een Nederlands hospitaal kamp vrijgelaten te zijn, van een enkeling is na vrijlating het spoor bijster, en er wordt vanuit gegaan dat die in Thailand gebleven zijn en zich gemengd hebben met de locals🤣🤣🙏
Dat vind ik grappig, hoe het lot je ergens brengt.
Echt he, werkelijk. Ik geloof dat alles in je leven al vast staat, of je nu linksom gaat of rechtsom.
Ben zelf ook halfbloed, moederskant is indonesisch of eigenlijk indo. Zelf schijn ik in dna 73% Viking te zijn, 18% Midden-Europees, 7% schots en de rest Aziatisch(een verre oom had dat eens getest). Heb mij nooit echt thuis gevoeld in het drukke Nederland, het wordt alleen maar erger, dus heb ik mij daar maar bij neer gelegd :) en ben gestopt met klagen, en ga mijn lot een beetje helpen. Tegenwoordig u ben ik cash aan het sparen en wil tzt op de motor pffffzzz -> die kant op.
In de tussentijd blijven we maar wat aankloten, ja toch.
 
Dat vind ik grappig, hoe het lot je ergens brengt.
Echt he, werkelijk. Ik geloof dat alles in je leven al vast staat, of je nu linksom gaat of rechtsom.
Ben zelf ook halfbloed, moederskant is indonesisch of eigenlijk indo. Zelf schijn ik in dna 73% Viking te zijn, 18% Midden-Europees, 7% schots en de rest Aziatisch(een verre oom had dat eens getest). Heb mij nooit echt thuis gevoeld in het drukke Nederland, het wordt alleen maar erger, dus heb ik mij daar maar bij neer gelegd :) en ben gestopt met klagen, en ga mijn lot een beetje helpen. Tegenwoordig u ben ik cash aan het sparen en wil tzt op de motor pffffzzz -> die kant op.
In de tussentijd blijven we maar wat aankloten, ja toch.

Haha ik denk dat er dat heel veel zijn, Nederland was natuurlijk nogal een zeevarend land, of Natie destijds, en vanuit heel Europa kwamen ze bij de Voc werken werkelijk, want dat was een goede werkgever destijds, velen zijn niet zo lekker thuis in Nederland, destijds een bedrijf, en dat is nog steeds een beetje zo, kan je voorstellen, al die opvarenden die na maanden al die schaars geklede meiden overal in de wereld tegenkwamen haha, weinig nodig , en er lopen alweer een paar halve Nederlandertjes rond 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: FTW
Dat vind ik grappig, hoe het lot je ergens brengt.
Echt he, werkelijk. Ik geloof dat alles in je leven al vast staat, of je nu linksom gaat of rechtsom.
Ben zelf ook halfbloed, moederskant is indonesisch of eigenlijk indo. Zelf schijn ik in dna 73% Viking te zijn, 18% Midden-Europees, 7% schots en de rest Aziatisch(een verre oom had dat eens getest). Heb mij nooit echt thuis gevoeld in het drukke Nederland, het wordt alleen maar erger, dus heb ik mij daar maar bij neer gelegd :) en ben gestopt met klagen, en ga mijn lot een beetje helpen. Tegenwoordig u ben ik cash aan het sparen en wil tzt op de motor pffffzzz -> die kant op.
In de tussentijd blijven we maar wat aankloten, ja toch.

Iedereen wil weg uit Nederland op de motor😅
 
Terug
Bovenaan Onderaan