Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

voor heb je toch gewoon een 120 of niet?
ik gebruik zelf de pirelli supercorsa sc1(voor) en sc2(achter) op mijn sxv en die is een stuk lichter dan een jou motor
 
Even een vraagje over afstellen van je RGV/RS m.b.v. een Lamba sensor. Wel of geen goed idee? Of ergens er tussen in?
Zo ja/niet, waarom?
 
Al bedankt voor de reacties. Van orginele maten kan ik moeilijk spreken aangezien er standaard in deze achterbrug een 19" crosswiel zit 🤣, maar ik rijd met hetzelfde achterwiel (Band van 160 breed) in mijn supermoto zonder problemen.
Ik ben gewend van met michelin te rijden, maar daar heb je enkel precut slicks in. Achteraan is dit niet zo'n ramp. Maar vooraan word hij wel onstabiel (zwalpen) bij hoge snelheden. (De 16.5" variant is een volledige slick, daar heb ik dit probleem niet bij)
De meeste merken hebben geen 17" voorband meer voor supermoto, omdat iedereen op 16.5" of 16" rijdt.
Dus als ik gewoon een andere slick van 120 breed neem werkt dit volgens jullie? Ik was gewoon wat bang dat het grote gewichtsverschil parten ging spelen kwa grip enz. Een superbike weegt toch al 200kg, ik hoop tussen de 100 en 110kg uit te komen 😊

EDIT:

@Appiers ... Als je er goede ervaringen mee hebt ben ik gerust. Het gewicht gaat zoveel niet schelen schat ik. Dan bestel ik me een SC1 voor vooraan. Bedankt 😉
 
om je een idee te geven van wat die supercorsa sc1 aankan op een lichte motor.
moet je nagaan dat ik nog niet eens bij de apex was hier haha.
 

Bijlagen

  • 20170814_132212.jpg
    20170814_132212.jpg
    143,1 KB · Weergaven: 17
Hoi iedereen,

Ik ben Bram, en ben bezig aan een race-projectie. Op basis van een CR500 blok, met RS250 geometrie (probeer in de buurt te komen)
Nu heb ik wel nog wat werk aan de motor, maar ik zal al wat te piekeren over de bandenkeuzes. Ik rijd er enkel circuit mee, dus was aan het kijken voor slicks. De 160 achteraan zal wel gemaakt zijn voor onze lichtere machines. Maar ik maak me wat zorgen over de voorband. Bestaan er voorhanden die ontwikkeld zijn voor onze motoren, of slaan jullie dezelfde banden om de velg als een dikke 1000cc?
Het kan zijn dat ik me voor niets druk maak ... dus kom ik het hier aan de kenners maar even vragen 😊
Fototje (omdat het niet enkel een saaie tekst hoeft te zijn)
Bekijk bijlage 1465353
Pfeww mooi project hoor!!
Hou ons op de hoogte.
 
Wel weer een interessant onderwerp mbt de banden. Ik moet ook ooit aan nieuwe banden. Supermoto banden of die Supercorsa's dus. Maar voor mij mogen het ook meer tour gerelateerde banden zijn. Ga er toch niet mee gummen.
 
@TeamHeronSuzuki ... Ik zal 1 dezer dagen het topic wat opfrissen ... foto's opnieuw opnieuw posten enz 😊

@NR34 ... Bridgestone battalax waren in der tijd goede banden voor supermoto, ik vond ze beter als pirelli diablo. De continentals waren ook niet slecht. Michelin was goed voor de zwaardere supermoto's (boven de 150kg, op mijn CRF waren ze kut) Maar het is wel al 10j geleden dat ik nog met de supermoto op straat reed. Er zal ondertussen wel al veel veranderd zijn denk ik 😊
 
De meeste merken hebben geen 17" voorband meer voor supermoto, omdat iedereen op 16.5" of 16" rijdt.
Dus als ik gewoon een andere slick van 120 breed neem werkt dit volgens jullie? Ik was gewoon wat bang dat het grote gewichtsverschil parten ging spelen kwa grip enz. Een superbike weegt toch al 200kg, ik hoop tussen de 100 en 110kg uit te komen 😊

EDIT:

Ktm rijdt met de 17 inch voorband. Mijn 69 smc wel iig
 
klopt , tot dat je sneller gaat rijden dan de banden aankunnen.
maatje vorig jaar nog mee gemaakt , hij reed met michelin pilot road 5 onder warme omstandigheden tot dat de banden besloten dat het genoeg was geweest.
de uitwerking daarvan kun je vast wel bedenken :+
 
Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen van collega coureurs mbt de banden keuze voor het circuit.
Ik ga komend seizoen met Mn RS circuit rijden en wil er ook geschikte banden op. Ook ga ik banden warmers gebruiken en is de motor alleen voor t circuit dus ik zit niet aan straatbanden vast.
Graag hoor ik van jullie!
 
De meeste merken hebben geen 17" voorband meer voor supermoto, omdat iedereen op 16.5" of 16" rijdt.
Dus als ik gewoon een andere slick van 120 breed neem werkt dit volgens jullie? Ik was gewoon wat bang dat het grote gewichtsverschil parten ging spelen kwa grip enz. Een superbike weegt toch al 200kg, ik hoop tussen de 100 en 110kg uit te komen 😊

EDIT:

@Appiers ... Als je er goede ervaringen mee hebt ben ik gerust. Het gewicht gaat zoveel niet schelen schat ik. Dan bestel ik me een SC1 voor vooraan. Bedankt 😉

Heb mijn RS op continental SM Attack gezet. Geen volwaardige wedstrijdband inderdaad.
 
Ik zag dat mijn Jollymoto uitlaten anders bevestigd zitten als de originele aprilia uitlaten. Een Aprilia pakking bestellen heeft dus ook weinig nut en nu begrijp ik waarom ze iets lekte (en daarmee een vette rotzooi hadden gemaakt). De originele aprilia pakking is namelijk een pers pakking en de veren zijn daar niet sterk genoeg voor. Om dit goed op te lossen heb ik volgens mij een setje O-Ringen nodig maar dat weet ik niet zeker. De beste foto die ik kon vinden is de onderstaande. Iemand een idee hoe deze uitlaat aan de adapter gezet moet worden?
unnamed.jpg


Op deze site (waar het plaatje ook vandaan komt) zag ik een o-ring. Maar volgens mij kan ik die niet bestellen
Linkje
 
Ik zag dat mijn Jollymoto uitlaten anders bevestigd zitten als de originele aprilia uitlaten. Een Aprilia pakking bestellen heeft dus ook weinig nut en nu begrijp ik waarom ze iets lekte (en daarmee een vette rotzooi hadden gemaakt). De originele aprilia pakking is namelijk een pers pakking en de veren zijn daar niet sterk genoeg voor. Om dit goed op te lossen heb ik volgens mij een setje O-Ringen nodig maar dat weet ik niet zeker. De beste foto die ik kon vinden is de onderstaande. Iemand een idee hoe deze uitlaat aan de adapter gezet moet worden?
Bekijk bijlage 1466739

Op deze site (waar het plaatje ook vandaan komt) zag ik een o-ring. Maar volgens mij kan ik die niet bestellen
Linkje

Poosje geleden dezelfde ringen vervangen.
Besteld bij Motorrad-Racing Grün. Artikelnummer jolly o-ringen AAZB6.
Gelijk ook maar de pakkingen voor de demperflenzen meebesteld. AAZB5.
Totaal voor de 4 pakkingen en verzendkosten 24,70 kwijt.
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Terug
Bovenaan Onderaan