Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Gek he, hoe die prijzen gegaan zijn?
Ja vraag me af wat je over 10 jaar betaald voor een RS,zal wel rond en boven de 10000 zijn.
Ooit een gereviseerde RG500 verkocht voor 2600,- dat was in de jaren 90,hij was vastgelopen toen ik hem kocht
en heb er toen 1400,- voor betaald,daar vind je tegenwoordig hooguit een paar versleten carterhelften voor
 
Ja vraag me af wat je over 10 jaar betaald voor een RS,zal wel rond en boven de 10000 zijn.
Ooit een gereviseerde RG500 verkocht voor 2600,- dat was in de jaren 90,hij was vastgelopen toen ik hem kocht
en heb er toen 1400,- voor betaald,daar vind je tegenwoordig hooguit een paar versleten carterhelften voor

Ik verwacht zelf dat ze nog wel oplopen in prijs. Maar houd er ook rekening mee dat het de andere kant op kan slaan. Als er straks geen fatsoenlijke brandstof meer voor te verkrijgen is of als ze verboden worden, dan weet je niet wat er met de prijzen gebeurd. We gaan het mee maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik verwacht zelf dat ze nog wel oplopen in prijs. Maar houd er ook rekening mee dat het de andere kant op kan slaan. Als er straks geen fatsoenlijke brandstof meer voor te verkrijgen is of als ze verboden worden, dan weet je niet wat er met de prijzen gebeurd. We gaan het mee maken.
Klopt maar boeit me niet. Ik heb hem niet om winst te maken uiteindelijk.
 
Klopt maar boeit me niet. Ik heb hem niet om winst te maken uiteindelijk.

Als je ze koopt als intentie om winst te maken moet je er ook echt niet aan beginnen. Man wat ik al uitgegeven heb aan onderdelen. Ik heb ze ook omdat ik de racertjes uit deze periode gewoon erg gaaf vind en omdat het leuk is om van niets weer iets te maken. Als het dan over een paar jaar zo is, dat ze gestegen zijn in prijs dan zou dat een mooie bijkomstigheid zijn. Maar dan nog is alles relatief, je kan ze toch niet mee je kist in nemen :)
 
Het kan wel maar dan moet je er niet mee rijden.

Nou daar verbaas ik me wel eens over: Als ik zie wat ik nu al aan wegenbelasting aftik, terwijl ik niet eens alles op kenteken heb staan. En dit vervolgens afweeg tegen de kilometers die ik tot nu toe gereden heb... Dat is bijna nul. Hoeveel km. zal de gemiddelde rgv / rs liefhebber per jaar rijden? Denk dat 1000km al veel is.
 
Nou daar verbaas ik me wel eens over: Als ik zie wat ik nu al aan wegenbelasting aftik, terwijl ik niet eens alles op kenteken heb staan. En dit vervolgens afweeg tegen de kilometers die ik tot nu toe gereden heb... Dat is bijna nul. Hoeveel km. zal de gemiddelde rgv / rs liefhebber per jaar rijden? Denk dat 1000km al veel is.

Sinds ik wat enthousiaster circuit rij kom ik ook weinig op de weg, vooral omdat ik geen tijd heb wat kleinere dingen aan te pakken.
Maar de KTM is weer klaar, de racer eigenlijk ook, de 125 hangt aan de muur, dus de 250 is de volgende patient.
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Nou daar verbaas ik me wel eens over: Als ik zie wat ik nu al aan wegenbelasting aftik, terwijl ik niet eens alles op kenteken heb staan. En dit vervolgens afweeg tegen de kilometers die ik tot nu toe gereden heb... Dat is bijna nul. Hoeveel km. zal de gemiddelde rgv / rs liefhebber per jaar rijden? Denk dat 1000km al veel is.

Zeker waar. Ik betrap mezelf erop dat ik wel eens nadenk om de RS te verkopen. Aan rijden kom ik simpelweg te weinig toe.
 
Dat is natuurlijk ook waarom die dingen zo duur geworden zijn. Ze zijn van rij-ijzer naar nostalgisch hebbeding geëvolueerd.
 
Dat is natuurlijk ook waarom die dingen zo duur geworden zijn. Ze zijn van rij-ijzer naar nostalgisch hebbeding geëvolueerd.
Dingen zijn altijd al hebbedingen geweest,dat is de reden dat ze duurder zijn geworden,ze zijn zeldzaam en omdat veel meer mensen ze willen
ook veel duurder. :YPuur als motor en technisch gezien zouden ze veel minder waard moeten zijn,want iedere moderne motor is gewoon beter,
zowel wat techniek,rijwielgedeelte en duurzaamheid betreft.
 
Ik ben opzoek naar een gear indicator. Nou heb ik gekeken op de site van Gipro, en daar staat dat ik het harnas met wielsensor moet hebben voor de rs250. Mij lijkt het harnas wat ik op mijn rsv heb ook voldoende? Dus met plus min tacho speedo zegmaar. Wie heeft er nog meer een gear indicator op zijn rs250?
 
Dingen zijn altijd al hebbedingen geweest,dat is de reden dat ze duurder zijn geworden,ze zijn zeldzaam en omdat veel meer mensen ze willen
ook veel duurder. :YPuur als motor en technisch gezien zouden ze veel minder waard moeten zijn,want iedere moderne motor is gewoon beter,
zowel wat techniek,rijwielgedeelte en duurzaamheid betreft.

Dat noemt men ook wel de wet van vraag en aanbod of anders gezegd: wat een gek er voor geeft :)
 
Inderdaad en blijkbaar gekken genoeg helaas🤪

Het is voor mij vrij eenvoudig: Ik houd zowel van mooie auto's als mooie motoren. Maar was er al snel achter dat de markt van auto oldtimers al decennia terug over de kop is gegaan. Zelfs Volvo Amazon's en Kattenruggen zie je nu stijgen. Die zijn nog lang goed betaalbaar geweest. Verder heb je voor motoren niet zoveel ruimte nodig en kun je deze makkelijker conserveren. Dus laat mij maar lekker aanklooien met de lichte racertjes uit begin jaren 90 :t
 
Het is voor mij vrij eenvoudig: Ik houd zowel van mooie auto's als mooie motoren. Maar was er al snel achter dat de markt van auto oldtimers al decennia terug over de kop is gegaan. Zelfs Volvo Amazon's en Kattenruggen zie je nu stijgen. Die zijn nog lang goed betaalbaar geweest. Verder heb je voor motoren niet zoveel ruimte nodig en kun je deze makkelijker conserveren. Dus laat mij maar lekker aanklooien met de lichte racertjes uit begin jaren 90 :t
Ja leuk die lichte racertjes,maar hoe staat het met de RG,word dat nog wat of heb je het opgegeven?
 
Terug
Bovenaan Onderaan