Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Ben ook benieuwd. Wel vaak gereden op assen met de rsv. Nu voor het eerst zandvoort met hopelijk de RS. Moet nog een voetpakking bijzetten. En de voorvork servicen en nieuwe banden.

Maar bedoelde misschien meer de sterkte van het karkas? Las ergens een discussie dat de rs beter rijdt met H banden dan bijvoorbeeld W. Maar aangezien er veel meer populaire banden niet in H te verkrijgen zijn en alleen in W. Vandaar de vraag. Zat te denken aan de dunlop qualifier 2, staat een mooie aanbieding van of de m7rr
Ook niet in V?overigens zou ik dan voor een lichte band gaan zoals bv een Metzeler,een RS is maar een licht fietsje,daar zware banden onder zetten is niet echt een goed idee,nu weet ik niet hoe zwaar die Dunlops zijn,ik heb daar geen ervaring mee.
 
Laatst bewerkt:
Yes, en nee ik ben er nog niet mee bezig geweest.

Lijkt me wel echt een bummer als je om die reden een geboekte circuitdag af moet breken. Beter 2 motoren mee nemen dan. Hopelijk spreek ik je een volgende keer in betere omstandigheden.
 
Achja het is jammer, maar als dat het ergste is.. Komt wel goed!
Ik overweeg een 600 te kopen en twee RS'jes te verkopen.
Lijkt me goed! Hopelijk dan wel de hele dag sturen.
 
Bedankt voor de tips. Wil wel de contiattack sm evo gaan bestellen. Alleen de voorband bestaat enkel in 120/70. Hoop dat het goed gaat met de ruimte voor de bougie. Heb nu koppen met recht gat nml. Heb wel Brisk L11S bougie zonder weerstand besteld. Die zijn een stukje korter dan std. en omdat er nu al 5 ohm weerdtand in de nieuwe bougiekapjes van ngk zitten gaat dit goed. Hopelijk raakt de voorband niet de kappen en bougiedop met hard remmen.
 
als je er je goed bij voelt, steek dan een 120/60 van een ander merk. heb nog nooit rekening gehouden met matching banden voor en achter, en ook nog nooit "rare" dingen gemerkt. ook niet met radiaal vooraan en diagonaal achteraan.
 
Bedankt voor de tips. Wil wel de contiattack sm evo gaan bestellen. Alleen de voorband bestaat enkel in 120/70. Hoop dat het goed gaat met de ruimte voor de bougie. Heb nu koppen met recht gat nml. Heb wel Brisk L11S bougie zonder weerstand besteld. Die zijn een stukje korter dan std. en omdat er nu al 5 ohm weerdtand in de nieuwe bougiekapjes van ngk zitten gaat dit goed. Hopelijk raakt de voorband niet de kappen en bougiedop met hard remmen.

Ik heb er een 120/70 Dunlop opliggen (MK2), op aanraden dat dit stabieler stuurt. Zelf heb ik niet genoeg talent om te zeggen dat het daarwerkelijk stabieler is op het circuit.

Deze band raakt de onderkuip niet (heb originele koppen). Enkel heb ik de flap van het spatbord aan de bovenkant bevestigd om aanlopen te voorkomen.
 

Bijlagen

  • IMG_20200611_172420.jpg
    IMG_20200611_172420.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 9
Ik heb er een 120/70 Dunlop opliggen (MK2), op aanraden dat dit stabieler stuurt. Zelf heb ik niet genoeg talent om te zeggen dat het daarwerkelijk stabieler is op het circuit.

Deze band raakt de onderkuip niet (heb originele koppen). Enkel heb ik de flap van het spatbord aan de bovenkant bevestigd om aanlopen te voorkomen.

Kijk dat is nu waar ik moeite mee heb. Is de band er voor de motorfiets of andersom? Als je de basis al aan moet gaan passen omdat de nieuwe band anders niet past, dan zou ik afhaken. Ook omdat ik geen Rossi ben. Maar je zult wel iets moeten, gezien de keuze banden voor deze fietsjes niet al te groot is.
 
Kijk dat is nu waar ik moeite mee heb. Is de band er voor de motorfiets of andersom? Als je de basis al aan moet gaan passen omdat de nieuwe band anders niet past, dan zou ik afhaken. Ook omdat ik geen Rossi ben. Maar je zult wel iets moeten, gezien de keuze banden voor deze fietsjes niet al te groot is.

Rijd er niemand op rs10 van Bridgestone hier?

Onder de cbr vind ik deze banden hemels. (mits je ze warm rijd natuurlijk)
 
Rijd er niemand op rs10 van Bridgestone hier?

Onder de cbr vind ik deze banden hemels. (mits je ze warm rijd natuurlijk)

De vraag is dan wederom: Heeft de RS10 de juiste (originele) bandenmaten voor de RS / RGV?
 
IMG_20200611_194729.jpg


Wat hoort er in vredesnaam op de plek te zitten waar dat tie-wrapje zit?

Het lijkt wel of er iets ontbreekt. Heeft iemand een foto van z'n rempomp/handel?
 
Bekijk bijlage 1511350

Wat hoort er in vredesnaam op de plek te zitten waar dat tie-wrapje zit?

Het lijkt wel of er iets ontbreekt. Heeft iemand een foto van z'n rempomp/handel?

Ik heb zelf een MK2, daar zit de remlichtschakelaar. Jij hebt een MK1, die heeft een andere opzet. Is het niet gewoon dat de holle bout geen moer meer heeft en dat iemand er daarom een tie wrap door heeft gedaan?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200611-220812.png
    Screenshot_20200611-220812.png
    791,3 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
De vraag is dan wederom: Heeft de RS10 de juiste (originele) bandenmaten voor de RS / RGV?

Voorband in 110 en 120. Geen idee welke origineel is.

Achter enkel in 150/60/17

S22 zijn trouwens ook zeer goed, voor als je met kouder weer of wat regen rijd. Deze liggen onder mijn gsxr achter en een rs10 voor.

De rs10 is eigenlijk net als bijv een supercorsa alleen fijn bij warm genoeg weer en als je dus altijd flink doorkachelt. Bij lage temperaturen en rustig rijden kun je je geld beter aan andere banden uitgeven.
 
Voorband in 110 en 120. Geen idee welke origineel is.

Achter enkel in 150/60/17

S22 zijn trouwens ook zeer goed, voor als je met kouder weer of wat regen rijd. Deze liggen onder mijn gsxr achter en een rs10 voor.

De rs10 is eigenlijk net als bijv een supercorsa alleen fijn bij warm genoeg weer en als je dus altijd flink doorkachelt. Bij lage temperaturen en rustig rijden kun je je geld beter aan andere banden uitgeven.

Rijdt ook met S22 op de blade; vorig jaar in assen met 32 graden gaven ze geen krimp maar toen nog achter de instructeur
Vorige week op Assen ( 3B ) aan het eind van iedere sessie begon de voor en achterband wat vaag aan te voelen, alsof de motor wat begon weg te glijden, wel veel opgepikt rubber op het zachte deel van de band, misschien dat het daar door komt. Geen rare dingen zoals echt wegglijden achter ofzo, bandjes bevallen me verder prima.
 
Zit heel vaak in die pompen, bij ducatis ook fabrieksaf. Niks aan de hand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan