Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Geen idee waarom. Op de aprilia rs125/250 is het wel nog toegepast..
Honda had de Gull achterbrug die op de nsr 250 zit gepatenteerd. Honda dreigde volgens mij met een rechtzaak. Dat is wat ik ervan weet......heb gelezen ooit.

Mooi dat je ook rijdt met de RGV, de meeste staan ergens onder een dekentje.
 
Eerlijk is eerlijk, er zitten wel upgrades op (samco leidingen, betere rempomp, schijven en stalen remleidingen, arrow uitlaten. De rest is origineel.
Ik zie dat je met een oldtimer nummerplaat rijdt.
Wat is juist het voordeel hiervan op een moto?
Bij een auto de taks en verzekering die goedkoper zijn.
Maar bij een moto zijn deze sowieso al niet duur.

Henk!!!
 
Ik zie dat je met een oldtimer nummerplaat rijdt.
Wat is juist het voordeel hiervan op een moto?
Bij een auto de taks en verzekering die goedkoper zijn.
Maar bij een moto zijn deze sowieso al niet duur.

Henk!!!
Qua belastingen is er amper verschil. In België betaal je tem 250cc geen verkeersbelasting. Inschrijvingstax is ook verwaarloosbaar voor een motorfiets, zelfs een grote..
Qua verzekering scheelt het wel veel. Omdat ik uitgelegd heb dat ik met een auto van de zaak rij of de fiets, en mijn andere motor gebruikt wordt voor langere reizen, en dat deze rgv eigenlijk amper kilometers zal maken per jaar heeft als gevolg dat ik maar 70€ per jaar betaal aan verzekering (burgerlijke aansprakelijkheid of WA in Nederland.)
 
Laatst bewerkt:
Qua belastingen is er amper verschil. In België betaal je tem 250cc geen verkeersbelasting. Inschrijvingstax is ook verwaarloosbaar voor een motorfiets, zelfs een grote..
Qua verzekering scheelt het wel veel. Omdat ik uitgelegd heb dat ik met een auto van de zaak rij of de fiets, en mijn andere motor gebruikt wordt voor langere reizen, en dat deze rgv eigenlijk amper kilometers zal maken per jaar heeft als gevolg dat ik maar 70€ per jaar betaal aan verzekering (burgerlijke aansprakelijkheid of WA in Nederland.)
Bizar die prijzen in BE, ik heb mijn RS250 zelfs allrisk verzekerd met een zooi aan extra's die erop zitten en ik betaal 131,64 per jaar :P
Mijn KTM is WA verzekerd, 45,- per jaar
 
Ff klein rondje vroeg in de ochtend gedaan🤩
7628D0CA-1101-43AB-A43B-11B205A60DC0.jpeg
 
Bizar die prijzen in BE, ik heb mijn RS250 zelfs allrisk verzekerd met een zooi aan extra's die erop zitten en ik betaal 131,64 per jaar :P
Mijn KTM is WA verzekerd, 45,- per jaar
Verzekeringen zijn heel duur hier. Full risk, of zoals we hier dit omnium noemen, is zelfs bijna niet betaalbaar. Zelfs met bijna 20 jaar ongeval vrij willen ze dit niet doen.
 
Verzekeringen zijn heel duur hier. Full risk, of zoals we hier dit omnium noemen, is zelfs bijna niet betaalbaar. Zelfs met bijna 20 jaar ongeval vrij willen ze dit niet doen.
Hangt er ook vanaf waar je woont. Woon je in Brussel dan zal het duurder zijn in vergelijking met Zwalm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan