Het span van CoelaCanth

Screenshot_20230120-114251_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20230120-113909_Samsung Internet.jpg

Ik snap hem ;) lol 😂
 
Tijd voor wat groot onderhoud, k rook al een tijde wat benzine dampen telkens als ik getankt had, eerst vermoede ik een poreus benzineslangetje maar het was men tank zelf die op een felsnaad een beetje deed tranen bij een volle tank. Op internet een set tankcure, epoxy remover en reiniger bestelt en schudde draaien en spoelen maar.
Spulleke heeft een behoorlijke lange inwerk tijd nodig dus ook maar wat andere dingen aangepakt.
-carburateurs nog maar eens een schoonmaakbeurt gegeven.
-voorvork keringen maar weer eens vervangen(k wordt er al handig in)
-voorwiel lagers vervangen, hier was wat stroefheid in te voelen.
-verse remblokjes voor geplaatst.
20231114_194159.jpg
20231115_193617.jpg
20231115_192540.jpg
 
Nu wilde ik de voorvork weer voorzien van wat lucht, maar men handpompje heeft de geest gegeven. Hebben jullie een merk/type pomp om een voorvork op druk te brengen? Alle pompjes die ik kan vinden beginnen pas bij 1 bar met een schaalverdeling tot 30 bar, k heb 0,4 tot 1 bar nodig.
 
Nu wilde ik de voorvork weer voorzien van wat lucht, maar men handpompje heeft de geest gegeven. Hebben jullie een merk/type pomp om een voorvork op druk te brengen? Alle pompjes die ik kan vinden beginnen pas bij 1 bar met een schaalverdeling tot 30 bar, k heb 0,4 tot 1 bar nodig.
handpomp van bij de Action voor fiets met dik ventiel
 
Nu wilde ik de voorvork weer voorzien van wat lucht, maar men handpompje heeft de geest gegeven. Hebben jullie een merk/type pomp om een voorvork op druk te brengen? Alle pompjes die ik kan vinden beginnen pas bij 1 bar met een schaalverdeling tot 30 bar, k heb 0,4 tot 1 bar nodig.
Zal morgen eens zoeken, misschien heb ik nog een origineel motorfiets-voorvork-pompje.
 
Voor nu met de normale fietspomp opgepompt tot 1 bar en dan met de bandspanning meter telkens gemeten en druk afgelaten tot ik +-0,8 bar had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan