Als je er een motor-vriend blij mee kan maken. Dan is dat toch fantastisch.Ik heb hier al motoren gratis weggegeven zien worden.
Ik heb in pak 'm beet 15 jaar rijden sinds twee jaar een motor met ABS, en dat ABS-lampje heb ik welgeteld één keer op zien lichten. Het zal vast helpen in een noodgeval, maar bij een laag budget zou ik mijn motorkeuze er niet op vastpinnen. Wat je je wél moet afvragen, is hoe lang (in tijd of kilometers) een motor rijklaar moet zijn. Ik breng m'n motoren altijd netjes naar de garage voor onderhoud, maar je moet niet altijd vragen hoe veel langer ik nog door had moeten rijden.Ook moet hij (bijna) rijklaar zijn
Nouuu hoewel ik dit geen adviestopic voor mij wilde maken kan ik het ook niet laten hierop in te gaanAls je al rond de €2.500,- ~ €3.000,- als acceptabel budget hebt geaccepteerd, dan is mijn advies:
Koop er een mét ABS.
Genoeg BMW’s en Japanners te krijgen die daaraan voldoen!
Je bent een beginnend bestuurder.
De meeste mannen die hier tegen ABS adviseren hebben al een enorme berg aan ervaring.
En zelfoverschatting.
Kijk eens kritisch naar jouw lesmotor en vertel ons hoe je die bevalt en wat je daaraan anders zou willen hebben.
Want die is je referentie.
Wij hebben allemaal andere referenties, dus kleuren wij onze adviezen daarmee in.
Zonder jouw uitgangspunt te weten is het maar gezwets in de ruimte.
Oh, en je leeftijd, lengte is ook zinvol om te weten.
Een 18 jarige vent van 198 lang en 125 kg aan botten past niet zo gemakkelijk op een motor die prima past voor een 38 jarige ketel van 162 lang en 52 kg zwaar.
Wat een enorme onzin.Je bent een beginnend bestuurder.
De meeste mannen die hier tegen ABS adviseren hebben al een enorme berg aan ervaring.
En zelfoverschatting.
Zit er aan te denken een knopje aan het stuur voor mn remlichten....remmen kost te veel.Ja dat ABS is toch voor vele nieuwe rijders toch wel een must. Geef mij maar zonder.
Ik wilde bijna op je post reageren.Wat een enorme onzin.
Jaren hebben mensen geen abs op motoren gehad en ook nooit gemist.
Ik heb nu een jaar of 3 mijn rijbewijs en bijna al mijn motoren hadden geen abs.
Enkel mijn KTM Duke 200 had abs en die heb ik in 1 jaar slechts 1x aan zien gaan…en dat was toen ik mijn achterrem wat enthousiast in trapte.
Hoeft niet persé, want Djeemie noemde dat merk zelf ook al.Denk dat ktm zo'n beetje de meest begeerde fiets is, dat verandert dit topic nogal.
Honda Transalp.Nouuu hoewel ik dit geen adviestopic voor mij wilde maken kan ik het ook niet laten hierop in te gaanAlle hulp is welkom.
Ik les op een suzuki SV650. Dat rijdt prima, maar als ik zelf de keus zou hebben zou ik liever rechter op zitten en een lichtere (van gewicht) motor hebben die ik makkelijker kan manouvreren. Vind het ook gewoon een lomp lelijk ding
Ik ben 1,75 en 63 kilo overigens, 27 jaar. Wordt vooral gebruik op de (snel)weg, waarschijnlijk woon-werk verkeer. Stiekem trekt het me ook wel af en toe aan grindpaadje mee te nemen maar dat heb ik natuurlijk nog nooit gedaan dus eigenlijk weet ik het niet...Topsnelheid boeit me niet bijzonder veel zolang ik op normale manier in kan halen op de snelweg.
Modellen die mij onverklaarbaar enorm aanspreken zijn de tenere 700, XT660X en diverse KTM's. Nu zijn dit dure machines en ik heb nog nooit zo'n soort motor gereden - ik ben niet per se op zoek naar deze modellen maar het zijn gewoon die ik momenteel schitterend vind.Niet echt woon-werk materiaal misschien majaaa....Eigenlijk ben ik verliefd op de Triumph Tiger en BMW F650GS maar die zijn misschien voor ergens in de toekomst
(Overigens heb ik bij het oefenen van de stopopdracht al 3x de ABS geactiveerd, gelukkig heb ik nog heel wat lessen te gaan)