Dan rem je gewoon langzaam. Als je bij een noodstop je ABS niet gebruikt bijvoorbeeld dan doe je het gewoon verkeerd want dan laat je gewoon remvermogen liggen. Een beetje motorrijder oefent af en toe een noodstop vind ik. Hopelijk heb je in het dagelijks leven dat niet nooit nodig maar ik oefen wel meer zaken die ik niet nodig hoop te hebben.Wat een enorme onzin.
Jaren hebben mensen geen abs op motoren gehad en ook nooit gemist.
Ik heb nu een jaar of 3 mijn rijbewijs en bijna al mijn motoren hadden geen abs.
Enkel mijn KTM Duke 200 had abs en die heb ik in 1 jaar slechts 1x aan zien gaan…en dat was toen ik mijn achterrem wat enthousiast in trapte.
Lichter in gewicht dan een SV650? Als het veel lichter moet zijn dan blijft er niet veel (keuze EN gewicht) over. Een SV650 is nou niet precies een motor met obesitas....Ik les op een suzuki SV650. Dat rijdt prima, maar als ik zelf de keus zou hebben zou ik liever rechter op zitten en een lichtere (van gewicht) motor hebben die ik makkelijker kan manouvreren.
Rechter op zitten snap ik dan weer wel. De SV650 is niet heel comfortabel zeker als je wat langer bent. Ik voelde mij met mijn 1.84m al een reus op dat ding.Lichter in gewicht dan een SV650? Als het veel lichter moet zijn dan blijft er niet veel (keuze EN gewicht) over. Een SV650 is nou niet precies een motor met obesitas....
Ikzelf ben circa 1.76m. En ik ben met een 1e generatie SV650S op zomervakanties best wel een eindje van huis geweest (Kroatie/Andorra/ Roemenie). Zonder problemen!Rechter op zitten snap ik dan weer wel. De SV650 is niet heel comfortabel zeker als je wat langer bent. Ik voelde mij met mijn 1.84m al een reus op dat ding.
Toch scheelt 8 cm meer al aardig wat, ook afhankelijk van je bovenlichaam/onderlichaam verhouding qua lengte.Ikzelf ben circa 1.76m. En ik ben met een 1e generatie SV650S op zomervakanties best wel een eindje van huis geweest (Kroatie/Andorra/ Roemenie). Zonder problemen!
Eerlijk is eerlijk: ik was toen wel jonger en had toen minder snel behoefte aan comfort.
Ik ben niet bepaald anti-abs, maar een motor zonder abs is ook niks mis mee.Dat anti-ABS gedoe was er bij auto's ook.
Ikzelf ben circa 1.76m. En ik ben met een 1e generatie SV650S op zomervakanties best wel een eindje van huis geweest (Kroatie/Andorra/ Roemenie). Zonder problemen!
Eerlijk is eerlijk: ik was toen wel jonger en had toen minder snel behoefte aan comfort.
Toekomstig BMW-rijderje bent 27 en begint nu al te klagen over comfort ?? dat beloofd nog wat voor de toekomst
K1600GT? R1200RT?Toekomstig BMW-rijder.
Tijd om de leesbril op te zetten voor je @rene53 !je bent 27 en begint nu al te klagen over comfort ?? dat beloofd nog wat voor de toekomst
ik heb hier nog een 450 ltd staan ,goede beginnersmotor, met splinternieuwe accu, onder de 1000 euro.Was 10 jaar geleden voor €1450 klaar met motor, jas, broek, laarzen, handschoenen en helm. Motor was een Kawasaki 440LTD uit 1984 maar reed prima. Weliswaar geen ABS maar voor €975 veel plezier van gehad.
Comfort is ook heel blijven en blijven rijden, en dan niet alleen naar de dealer voor updates of terugroepactie.Toekomstig BMW-rijder.
Geen huilie-huilie omdat je een jaartje ouder bent geworden!Ikzelf ben circa 1.76m. En ik ben met een 1e generatie SV650S op zomervakanties best wel een eindje van huis geweest (Kroatie/Andorra/ Roemenie). Zonder problemen!
Eerlijk is eerlijk: ik was toen wel jonger en had toen minder snel behoefte aan comfort.
Daarom, koop een oude BMW. Dan zijn er geen updates meer en alle terugroepacties zijn al gedaan.Comfort is ook heel blijven en blijven rijden, en dan niet alleen naar de dealer voor updates of terugroepactie.
Comfort wordt een issue als je het niet meer kan anders. Leeftijd speelt een factor maar niet de enige. Actief blijven is niet voor iedereen weggelegd. Beetje makkelijk om te denken dat iedereen het aan zichzelf te danken heeft dat de boel versleten is. Net zoiets als zeggen dat alle dikke mensen lui zijn, zelfde idee. Dat jij nog actief kunt zijn is fijn, maar besef dat niet iedereen gelijk op deze wereld is gekomen.Geen huilie-huilie omdat je een jaartje ouder bent geworden!
Het is niet een kwestie van leeftijd maar van instelling. Comfort wordt pas een issue als je het verzorgingshuis in gaat.
GrrrrrrComfort is ook heel blijven en blijven rijden, en dan niet alleen naar de dealer voor updates of terugroepactie.
Ik rij al jaren op ABS motoren en heb alleen bij zelf gecreëerde situaties,dus overdreven lomp remmen op natte klinkers een abs ingreep kunnen forceren. Mijn eigen motor heeft het niet,ik zie abs niet als een Pre. Niet om eigenwijs te zijn maar puur uit eigen ervaring. En ja ik heb op zowel voor als achterwiel gereden. Dus ik probeer wel eens wat uit.Dan rem je gewoon langzaam. Als je bij een noodstop je ABS niet gebruikt bijvoorbeeld dan doe je het gewoon verkeerd want dan laat je gewoon remvermogen liggen. Een beetje motorrijder oefent af en toe een noodstop vind ik. Hopelijk heb je in het dagelijks leven dat niet nooit nodig maar ik oefen wel meer zaken die ik niet nodig hoop te hebben.
De meeste mensen overschatten hoe goed ze kunnen remmen. Valt vies tegen vaak als je eens echt goed gaat remmen met ABS als vangnet. Je durft dan gewoon veel harder te remmen en goed ABS levert een veel consistentere remweg op.
Koop een motor met ABS. Sinds ik het heb wil ik echt niet meer zonder. Kan je prima zonder? Jazeker, maar die ene keer dat het wel nodig is ben je verdomd blij dat het erop zit.
Dat anti-ABS gedoe was er bij auto's ook.
Toevoeging, ook met ABS is het opbouwen van de remdruk belangrijk voor een korte remweg. Je zult met een betere techniek nog altijd sneller stil staan.
Precies dat! Ik ben slechts 57, maar na veel, en vooral zwaar werk ben ik ook niet meer als toen ik 18 was, helaas.Comfort wordt een issue als je het niet meer kan anders. Leeftijd speelt een factor maar niet de enige. Actief blijven is niet voor iedereen weggelegd. Beetje makkelijk om te denken dat iedereen het aan zichzelf te danken heeft dat de boel versleten is. Net zoiets als zeggen dat alle dikke mensen lui zijn, zelfde idee. Dat jij nog actief kunt zijn is fijn, maar besef dat niet iedereen gelijk op deze wereld is gekomen.
Ik rij al jaren op ABS motoren en heb alleen bij zelf gecreëerde situaties,dus overdreven lomp remmen op natte klinkers een abs ingreep kunnen forceren. Mijn eigen motor heeft het niet,ik zie abs niet als een Pre. Niet om eigenwijs te zijn maar puur uit eigen ervaring. En ja ik heb op zowel voor als achterwiel gereden. Dus ik probeer wel eens wat uit.
Ik heb ook geen issues zonder ABS, maar ik weet gewoon dat ik met ABS harder kan remmen dan zonder, zeker als de omstandigheden slechter zijn. Ik zou ABS echter nog altijd aanraden. Neemt niet weg dat een goede motorrijder geen noodstops bijvoorbeeld in de praktijk maakt. Ik kan mij de laatste noodstop nog herinneren en dat was in de file 3 jaar terug met langzame snelheid.Ik rij al jaren op ABS motoren en heb alleen bij zelf gecreëerde situaties,dus overdreven lomp remmen op natte klinkers een abs ingreep kunnen forceren. Mijn eigen motor heeft het niet,ik zie abs niet als een Pre. Niet om eigenwijs te zijn maar puur uit eigen ervaring. En ja ik heb op zowel voor als achterwiel gereden. Dus ik probeer wel eens wat uit.
Of het er was ijzel of sneeuw. Maar terug ontopic. Zonder abs is een goede bruikbare motorfiets te bemachtigen.Mensen die regelmatig in posities komen waar ABS aangaat, zouden zich ook eens iets over hun eigen rijstijl kunnen afvragen.
Je kunt het zien als bevestiging dat ABS je leven redt (zie je wel, gaat ie weer aan. Nut bewezen), maar die ietwat zelfkritische persoon kan zich ook eens afvragen waarom hij steeds in de situatie verkeert dat de ABS aangaat.
Kijk je wel voldoende vooruit, anticipeer je wel tijdig etc. etc.
Of ligt het aan de slechte rijstijl van iedereen om je heen, of heb jij nou eenmaal altijd pech..
Of het er was ijzel of sneeuw. Maar terug ontopic. Zonder abs is een goede bruikbare motorfiets te bemachtigen.