Stationair in z'n 1 is bij mij ongeveer 10 km/h, dit is goed te doen.(..)
Of leren motorrijdenAls je jouw motor niet "gewoon" onder de 45 kan rijden moet je de motor ff laten nakijken.
Of leren motorrijden
Waarom is dat op een 25kW anders, dan?ik kan ook wel 10kmp rijden in z'n 1. wat dat betreft is een 25kw machine een uitkomst. voor de rest 25KW zuigt!
Waarom is dat op een 25kW anders, dan?
Dat ben ik niet met je eens. Jouw motor is begrensd op vermogen. En dat betekent over het algemeen dat die begrenzing pas wat doet bij hogere toerentallen. Bij zulke lage snelheden heeft mijn motor misschien ook maar 15pk of minder. Net als de jouwe.omdat ik minder vermogen heb, dus als ik m'n gas hendel net zo ver opendraai als jij zou doen. Dan zou ik minder hard gaan alsdat jij zou rijden.
Bij een VRO vertellen ze dat een motor vanaf ongeveer 8kph niet meer vanzelf omvalt.Voorheen was rijden onder de 3000 toeren een regelrechte ramp op m'n Gixxer.
Maar sinds ik een dyno (stage 1) erin heb zitten loopt ie probleemloos met 1500 toeren in z'n 1 zonder te bokken of andere rare dingen. Is echt weinig km/h, want ik flikker dan bijna om. Geen idee hoelang de motor dat volhoudt, maar iig langer dan ik
@KawaZX-R: grappige avatar
Ik schreef ook "bijna". Dan zal ik daar dus dicht tegenaan zittenBij een VRO vertellen ze dat een motor vanaf ongeveer 8kph niet meer vanzelf omvalt.
Dat ben ik niet met je eens. Jouw motor is begrensd op vermogen. En dat betekent over het algemeen dat die begrenzing pas wat doet bij hogere toerentallen. Bij zulke lage snelheden heeft mijn motor misschien ook maar 15pk of minder. Net als de jouwe.
Ik weet niet hoe de jouwe begrensd is, maar als je kijkt naar verschillende opties:
- Begrenzen van gashandle/gasschuiven. > Bij zo'n lage snelheid heb je die nauwelijks open.
- Restrictie in de uitlaat. > Bij die lage toerentallen is de uitstroom zo klein dat die restrictie weinig doet.
- Restrictie in de inlaat. > Bij die lage toerentallen is de instroom zo klein dat die restrictie weinig doet.
Kortom: bij zulke lage snelheden is het effect van de begrenzing nihil.
Bij mijn '98 CBR zaten er ringen in de inlaatrubbers (tussen de carburateurs en de cylinders). Magoed, punt blijft hetzelfde dat je pas vermogen hebt bij forse toerentallen en dat het dus bij (bijna) stationair niet uitmaakt of ie begrensd is.ik heb rubbertjes in m'n cabrateurs.. mijn inlaat is dus minder *nihil minder*