Kan prima mits je goed doseert. Gas dicht =je achterrem gebruiken lijkt me toch wel erg link gewoon gas dicht je kan veel meer dan jezelf denkt gewoon doen
Achterrem erbij kan opzich geen kwaad, zolang het maar niet te veel is, en gas blijft geven.
Rij anders eens en rondje extra
Probleem van veel rotondes is is dat het wegdek erg hobbelig is, dan wordt het al een stuk lastiger om een mooie vloeiende bocht te rijden. Daar heb ik zelf vaak last van.
Ja, dat zijn speciale rotondes met twee rijstroken. Gevaarlijke hieraan is dat er een verhoogde rijbaanscheiding wordt gebruikt, die in het donker vaak niet goed te zien is. Met alle gevolgen van dien dus....turborotonde?
Zo doe ik het ook. En uiteraard goed kijken waar je naar toe gaat. Dus op een kwart al richting tweederde kijken. Uiteraard wel het verkeer dat de rotonde op wil rijden goed in de gaten houden. Dus met je linker oog naar links kijken en met je rechter oog naar rechtsTijdens het lessen is mij geleerd de motor "in de rotonde te duwen".
Anders gezegd: bovenlichaam verticaal houden terwijl je de motor in de bocht (naar de binnenzijde van de rotonde) duwt.
Bovenstaande is een makkelijke zelfverzekerde manier van rotondes nemen.
Ik moet toch altijd extra kijken hoe ik nou precies moet rijden op die dingendat dus
mindere ervaringen mee idd...
~[/smallin z,n 3e oprijden met remmend achterwiel , gas gedoseerd open.
eerst motor rechts FF beneden drukken tijdens het oprijden , direct links in gaan sturen en goed platleggen tijdens de buitenkant (richting aangeven) rotonde opzoeken voor naar 3/4 van de rotonde van links plat naar rechts insturen te gaan om er met je gas lekker open te draaien af te knallen.
niks moeilijks aan toch...........
ideale lijn is buiten naar binnen , weer naar buiten eraf.
ligt ook aan het overig verkeer.
je achterrem gebruiken lijkt me toch wel erg link gewoon gas dicht je kan veel meer dan jezelf denkt gewoon doen
je achterrem gebruiken lijkt me toch wel erg link gewoon gas dicht je kan veel meer dan jezelf denkt gewoon doen