hoe vaak ben je aan de kant gezet met je motor?

3 keer door die klote lasergunners.

eerste in Luxemburg, al vast iets accelereren bij het verlaten van een dorp. 3 meter voor einde 50 stonden ze bij een oprit van een woning.

de tweede was op een zondag avond op een industrie gebied, verlaten kaarsrechte 4 baans weg met dikke middenberm. Ik kom van een 80 km weg af en schakel gewoon weer door naar de 3, en dan rij je 80. Ome motoragent draaid vlak voor me de weg op bij de stoplichten. ik dacht wat doet die gek nu en ging er omheen. Tja, wel aan de beurd. bam 200 euro lichter

derde keer was bij het uit rijden van een dorp 30km zone. maar gewoon normale brede weg, geen gekke dingen. stond er dus ook niet bij stil bij die 30km zone. en reed 52.
Hoorde achter af dat je zo'n boete kan aanvechten aangezien een 30 km zone ook er op ingericht moet zijn. dus met veel drempels en/of bloembakken.

Het waren alle drie totaal belachelijke boetes aangezien het de verkeers situatie zo waren dat er absoluut geen sprake was van gevaar. of dreigend gevaar. puur geld klopperij.
 
deze week voor het eerst.

Om me te vertellen dat mijn topkoffer-remlicht knipperde als ik over een bultje reed.
Als ik het zou fixen zou er niks aan de hand zijn.

/brave burger ;)
 
Nog maar één x met m,n crosser :+ ff blazen.....
Wel pas met de Magna n vermanend vingertje van n toch wel big smilende agent(ze zijn allemaal zo rot nog niet ),trok een ff door met oprit opgaan en de volgende er weer af...had die volvo nooit gezien O-) zat n bussie tussen dat was m,n geluk ;)

Groeten Magnamannetje.
 
Laatst bewerkt:
Effe denken........ :/

In de afgelopen 44 jaar wel 2x! *O*
 
Laatst bewerkt:
in me vakantie met de motor 1x net buiten Emsdetten duitsland, was elke keer 70kmph dan weer 50 kmph.haalde een vrachtauto heel netjes in en reedt toen 80, iemand knipperde met de lampen dus netjes 70 rijden toen zag ik ze staan met de laser en had zoiets van ik rijdt 70 niets aan de hand bleek het stuk weer 50 te zijn dus aan de kant en dikke boete gekregen van 20 euro
hahaha de agent vondt het raar dat ik er om moest lachen
 
2x - x2 waarschuwing :X

1x te hard rijden - 'In het vervolg rustiger aan doen, je ben zo je rijbewijs kwijt'
1x voor een wheelie - 'Knap dat je het kan, maar doe maar niet op de openbare weg..'


:]
 
Met de brommer 2x aangehouden (verlichting kapot, tja dat werkt niet zo makkelijk op de zundapp) en 2x gewoon waarschuwing.

Met de auto 1x aangehouden ivm 30km/h te hard...waarschuwing gekregen.

Met de motor 1x aangehouden ivm te hard rijden + mf sticker + uitlaat zonder db killer...waarschuwing gekregen.


Ik kijk gewoon te lief ofzo :+
 
Met de motor 1 keer door de marechaussee, heel kort voor een controle.


Met de auto heel vaak. Meestal voor (alcohol) controles, waarschuwing voor het geluid, de vraag of de auto wel van mij was :/ ...
 
Vaak, waarvan:

1x waarschuwing voor te weinig profiel op achterband
2 x waarschuwing: U weet dat dit geen orginele uitlaat is?! Nee O-)
2 x waarschuwing voor iets te hard rijden, maar kon nog net, en nooit meer doen :Y
en alle andere keren algehele controle van papieren, voertuig en vrouwmens :+

Flitspalen doen het iets beter. 2 bekeuringen voor welgeteld 6 en 8 kilometer te hard.
 
Laatst bewerkt:
Nog nooit. Lijkt me dat als je van de weg wordt getrokken door een zuurstok-gekleurde auto/motor je erg dom bezig bent, want die kun je vantevoren herkennen en je snelheid of gedrag op aanpassen.

Als je door een onopvallende aan de kant wordt getrokken heb je het te bont gemaakt. Die gasten hebben echt wel iets beters te doen dan elke overtreder van de weg te plukken, je moet je erg opvallend gedragen wil het interessant zijn voor een VROS.
 
Laatst bewerkt:
Vaak, waarvan:

1x waarschuwing voor te weinig profiel op achterband
2 x waarschuwing: U weet dat dit geen orginele uitlaat is?! Nee O-)
2 x waarschuwing voor iets te hard rijden, maar kon nog net, en nooit meer doen :Y
en alle andere keren algehele controle van papieren, voertuig en vrouwmens :+

Flitspalen doen het iets beter. 2 bekeuringen voor welgeteld 6 en 8 kilometer te hard.

Jij werd aan de kant gezet omdat je te weinig profiel op je achterband had :?
Dan kwam het kanvas aan alle kanten naar buiten zeker?


Ik 1x. Wegens wat te snel.
Het excuus dat ik nog even wilde zwaaien naar die MF-er die de afslag nam
hielp niets. :(
 
Nog nooit. Lijkt me dat als je van de weg wordt getrokken door een zuurstok-gekleurde auto/motor je erg dom bezig bent, want die kun je vantevoren herkennen en je snelheid of gedrag op aanpassen.

Als je door een onopvallende aan de kant wordt getrokken heb je het te bont gemaakt. Die gasten hebben echt wel iets beters te doen dan elke overtreder van de weg te plukken, je moet je erg opvallend gedragen wil het interessant zijn voor een VROS.


Soms word je gewoon aan de kant gezet voor een controle. ;)

Je hoeft je niet altijd als een aso te gedragen om aan de kant gezet te worden.
 
Jij werd aan de kant gezet omdat je te weinig profiel op je achterband had :?
Dan kwam het kanvas aan alle kanten naar buiten zeker?


Ik 1x. Wegens wat te snel.
Het excuus dat ik nog even wilde zwaaien naar die MF-er die de afslag nam
hielp niets. :(


Nee, canvas zat nog gewoon aan de binnenkant. Het profiel was alleen minimaal.

In eerste instantie zette hij mij aan de kant omdat ik iets te snel reed, maar het minimale profiel vond hij zorgelijker. Daar kreeg ik een waarschuwing voor en dat was het.
Nog ff een tijdje staan ouwehoeren en vrolijk zwaaiend gingen wij uiteen :W
 
Eens denken; ik ben een keer klem gereden door een enthousiast busje, midden in Amsterdam. Ze hadden me de Halvemaansteeg in Amsterdam uit zien komen rijden (voetgangers gebied) en terwijl ik heel rustig langs de Amstel naar de Blauwe brug reed haalden ze halsbrekende toeren uit om me maar tot stoppen te kunnen dwingen. Ik kreeg een prent voor het rijden door een voetgangers gebied, en ik moest blazen "u komt uit een horeca gelegenheid" - natuurlijk nul promille.

En ik reed eens heel kalmpjes door de schiphol tunnel richting Amsterdam, keurig 100 per uur, genietend van het mooie weer toen ik eerst achter en daarna links door een volvo uitgebreid werd bekeken. Kort daarop schoof de Volvo voor me en ging het bekende rode lichtkrantje branden. Ik werd naar de eerste afslag gedirigeerd en mocht afstappen van drie heren in het blauw, waarvan eentje met de hand op zijn wapen. Ik kreeg een uitgebreid onderzoek te verduren op rijbewijs, kenteken bewijs en staat van de motor. Natuurlijk konden de heren niets vinden, de motor is in tiptop staat, al ziet ze er niet zo uit. Een leuk hoogte puntje was toen een enthousiaste eenstreper me verzocht de claxon te testen - daarbij vergetend dat zijn collega's voor mijn motor stonden te delibreren over mijn papieren. Twee agentjes een halve meter te zien springen was me de korte reprimande wel waard ;) Uiteindelijk mocht ik vertrekken met een bon voor een onleesbare kentekenplaat.

En een keer mocht ik van een driftig gebarende jongeman de dichtst bijzijnde parkeerplaats opzoeken op de A1 bij Driemond, omdat ik waarschijnlijk iets te enthousiast mijn mederijder wilde bijhalen die onze afslag gemist had. Dat was een dure... Wel verdiend, natuurlijk.
 
1 keer door klote laser, 19 te hard in bbk.

1 keer voor algemene controle. Ze vonden me wat jong voor zo'n zware motor.

1 keer na dat iemand naast me schrok en de vangrail inreed met 100,

1 keer toen ik met de auto een busje achter me aan kreeg midden in de nacht... busje kon me niet bijhouden, dus geen meting, dus alleen waarschuwing.. Dat ik iets te hard heb gereden was wel duidelijk....
 
Met de motor 1x omdat ik hem (hij en zn vriendje reden in een undercover golf GTI)
per ongeluk inhaalde over doorgetrokken streep. Hij reed 60 waar 80 was toegestaan....
Ik vond mn inhaalsnelheid toen eigenlijk best relax en haalde per ongeluk er nog 1 in.

En toen dacht ik Ej die golf is best sn.... STOP POLITIE.
Hij zei "ja ik wist wel dat je me ging inhalen"
Dat was zeg maar een prentje voor alleen de snelheid. (180 euro)
Maar goed eigen schuld dikke bult.


Met de auto ben ik meerdere keren aangehouden maar 1x was wel echt stom. Ik had nog nooit geblazen en een collega zei "ja verderop zijn ze alcoholcontroles aan het houden"
"Oh dat heb ik nog nooit gedaan... ik rij ff heen"

De P van prima! Alleen kwam ik terug met een geel papiertje voor het geen gordel dragen..
 
Drie keer.

Eerste keer met mijn eerste motor, nog geen RBW, rijdend op een weg die gesloten was voor verkeer :X
Na een kort vermanend gesprekje mocht ik verder lopen, al zwetende in de bilnaad.

Half jaar daarna (inmiddels wel RBW), motoragent op de snelweg (ik had net getankt). Ik zag hem al in de spiegels, dus ik zwaai even toen hij langszij kwam. Ipv zwaiien kwam het "ga jij maar even naar de kant" gebaar. We stoppen, man stapt af, klapt hel omhoog, trekt de broek nog even goed, loopt langzaam naar me toe, en ik weet echt niet waar dit daar toe gaat... :?

Mijn standaard was nog uitgeklapt |( Of ik daar voortaan even op wilde letten. Na een bedankje weer verder gereden.

Laatste keer (ook alweer jaren terug) algemene controle op de Ringbaan in Tilburg. Papiertjes laten zien, "mooie motor hoor", en weer door.
 
Je moet wel een een bizar geluid hebben wil je er een boete voor krijgen denk ik.
Mijn Soes had een Remus pijp

Deze
remus_suzuki_gsx_r_RACE.jpg


Zoals je ziet werkt dit niet als demper, maar juist als luidspreker....
En herrie maakte die...

Nooit een boete oid voor gehad. Wel de vraag of dat een originele pijp was...
Kon uiteraard moeilijk ja zeggen dus dat deed ik dan ook niet, maar een boete?!

:N

Ik heb nu een 600RR met Leo Vince en die klinkt toch wat bescheidener, met name als je langzaam rijdt of de motor stationaar loopt.

Met die Remus kwam er al herrie vanaf zodra de motor gestart was.
Ik ben dus benieuwd hoe veel herrie jij dan wel niet maakt.

Ik heb ook een maat gehad met een GSX-R 1000 met Jardine pijpjes.
Deze
jardine_gsxr1000_01.jpg


En dat ging helemaal nergens over!
Maar een boete?
:N


Ik ben tevens 3x aan de kant gezet, 3x een prent, 2x eigen schuld en de 3e keer vond ik hem gewoon een .....
 
Laatst bewerkt:
1x voor te schuine kentekenplaat; geen boete, moest wel de motor komen laten zien op het bureau :P (Na het aangepast te hebben uiteraard)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan