hoe wordt je motor bijna niet geript?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha ach ik heb het altijd gewoon stoer gevonden om net als Batman ofzo je spullen zo uit de vloer omhoog te zien komen of het nou overkill is of niet ;)
Maar de peilzender techniek van Biglift lijkt mij een erg interessante optie.

Het leek mij ook altijd leuk om iets te maken wat de dief insluit. Kun je eerst op je dooie gemak bedenken wat de beste manier is om de dief om te brengen en waar je het lijk gaat dumpen.
*Thijs heeft een diepe haat voor dieven
 
Het werkt allemaal niet...ze jatten hem toch wel. Het enige wat je kunt doen is het minder aantrekkelijk maken en voor vertraging zorgen tijdens het daadwerkelijke jatten.

Dat GPS is heel leuk...maar zo snel als je motor in een garage wordt gezet heeft dat GPS ook geen signaal meer en heb je er nog niets aan volgens mij.
dat gps gedoe werkt idd niet op het moment dat hij in een garage ofzo staat maar dat is toch ook niet nodig aangezien je gewoon het traject tot aan de garage kunt volgen... in mijn auto zit ook zon trackbox en ik kan gewoon van heel de dag mijn traject bekijken, waar ik hoe snel reed en waar en hoelang ik stilstond.
 
dat gps gedoe werkt idd niet op het moment dat hij in een garage ofzo staat maar dat is toch ook niet nodig aangezien je gewoon het traject tot aan de garage kunt volgen... in mijn auto zit ook zon trackbox en ik kan gewoon van heel de dag mijn traject bekijken, waar ik hoe snel reed en waar en hoelang ik stilstond.
En dan slopen ze in de garage rustig de GPS eruit om 'm daarna naar Polen/Afrika/whatever te verschepen. :N
 
waakhond in de schuur.
of om in de trand van het topic te blijven en het een beetje onmogelijk te houden:
2 hongerige waaktijgers.
 
Een nog mooie motor naast jouw motor neerzetten en hopen dat ze maar plaats hebben in hun busje voor 1 motor :+
 
Een a4tje achter je ruitje plakken met de tekst:

"Deze motor mag je jatten, graag zelfs!"

En geen sloten op of aan zetten.

Denk dat mensen (lees: dieven) toch wel aardig argwanend worden, waarom iemand zo graag zou willen dat zijn motor gejat wordt...

(geheime camera, lokmotor, boobytraps etc..etc..)
 
Een a4tje achter je ruitje plakken met de tekst:

"Deze motor mag je jatten, graag zelfs!"

En geen sloten op of aan zetten.

Denk dat mensen (lees: dieven) toch wel aardig argwanend worden, waarom iemand zo graag zou willen dat zijn motor gejat wordt...

(geheime camera, lokmotor, boobytraps etc..etc..)


:^

was zo nog niet bij me opgekomen :+

weet niet waar TS is gebleven maar er zijn toch al wel heel wat ideeen voorbijgekomen *O*
 
Het werkt allemaal niet...ze jatten hem toch wel. Het enige wat je kunt doen is het minder aantrekkelijk maken en voor vertraging zorgen tijdens het daadwerkelijke jatten.

Dat GPS is heel leuk...maar zo snel als je motor in een garage wordt gezet heeft dat GPS ook geen signaal meer en heb je er nog niets aan volgens mij.
die nieuwste ontvangers hebben gewoon overal bereik.
 
Ga ervan uit dat als er belangstelling van de verkeerde soort voor je motor is, ze ALTIJD proberen hem te stelen.

Het enige dat je kan doen is het zodanig moeilijk maken dat ze het te langdurig vinden, er al doende maar mee stoppen of er bij voorbaat niet aan beginnen.
Dat laatste gebeurt zelden, men zal het nagenoeg altijd proberen.
Je moet het stelen tot een langdurige klus maken.

Zo had ik voor de crosser van mijn zoon, teneinde raad, het volgende bedacht / gemaakt.
Een stalen HE120A balk in een enorm blok beton, in de grond.
Vervolgens een U-beugel waarmee de motor, door het frame heen, mee vast werd gezet aan die H-bint (door het lijf heen).
Deze U-beugel was met een 16mm dikke grendelpen tegen uitnemen geborgd.
De pen zat met een containerslot aan de U-bint vast.
Over dat containerslot ging weer een afdekkap, van 8mm dik staalplaat gelast.
De afdekkap was op zijn beurt met een 20 mm grendelpen vastgezet. Door de grendelpen zat ook weer een containerslot.

Deze constructie was dermate lomp dat je zou verwachten dat ze het wel zouden laten.

Niets bleek minder waar!

De aanval op de U-beugel werd met een pijpensnijder geopend.

Gelukkig was die U-beugel niet van stalen buis gemaakt, maar van massief staal, met een diameter van 28mm.

Ik vond op een ochtend de berging weer eens opengebroken en trof de U-beugel aan met overduidelijke sporen van mishandeling met een pijpensnijder.
De motor stond er nog......

Elke constructie kent zijn zwakke punt.
In dit geval was dat de U-beugel, die van rond materiaal gemaakt was.
Die heb ik dus voorzien van een erop gelaste vierkante rand, over de hele lengte.
Afgekeken van flitspalen, waar ze dat ook toepassen om pijpensnijders kansloos te maken.

Geloof me, je wenst het tuig alle mogelijke vreselijke manieren toe om aan hun einde te komen!
Wat je ook doet, ze blijven het proberen........

En als je er, onverhoopt, eentje te pakken krijgt?
Bedenk je dan 3x voordat je ze aandoet wat je o zo graag zou willen.
 
{imgatt}

deze werkt ook.
zelfs een pup al nu 18 weken :}

full
 
Ga ervan uit dat als er belangstelling van de verkeerde soort voor je motor is, ze ALTIJD proberen hem te stelen.

Het enige dat je kan doen is het zodanig moeilijk maken dat ze het te langdurig vinden, er al doende maar mee stoppen of er bij voorbaat niet aan beginnen.
Dat laatste gebeurt zelden, men zal het nagenoeg altijd proberen.
Je moet het stelen tot een langdurige klus maken.


hele lap tekst


Geloof me, je wenst het tuig alle mogelijke vreselijke manieren toe om aan hun einde te komen!
Wat je ook doet, ze blijven het proberen........

En als je er, onverhoopt, eentje te pakken krijgt?
Bedenk je dan 3x voordat je ze aandoet wat je o zo graag zou willen.



als ik ze zou betrappen dan kwamen ze niet meer naar buiten :X
het is te gek voor woorden dat ze het toch nog geprobeert hebben...
ik zou me niet kunnen beheersen maargoed ik hoop dat het nooit gebeurd

:W :W
 
Tja je zou zoiets achter de deur kunnen zetten:

new_shotgun_1a_jpg.jpg


Maar dan moet je maar hopen dat je ze hoort 8-)
 
Van mij mag zijn fiets gejat worden.
Ts is er zelf ook niet vies van om gejat spul te kopen, dus waarom ie zn eigen spul wilt beveiligen snap ik niet eigenlijk?
 
Van mij mag zijn fiets gejat worden.
Ts is er zelf ook niet vies van om gejat spul te kopen, dus waarom ie zn eigen spul wilt beveiligen snap ik niet eigenlijk?



:?

rijdt hij nou op jou motor die hij van jou gekaaid heeft :?
 
Laatst bewerkt:
Het is toch hopeloos. Ik zou als ik m'n motor perfect beveiligd had m'n huis ook heel goed beveiligen. Misschien ben ik wat paranoide, maar als ik hoor hoe weinig moeilijk ze doen om even binnen om de sleuteltjes te komen vragen word je wel wat wantrouwig. Daar komt bij dat het zelden eenmans actie is, sla je eentje total loss dan komen z'n "matties" je ook wel opzoeken.
Dus misschien is een verzekering en een GPS inbouwset toch wel het verstandigst.
 
1 simpele oplossing als je nog een ouderwetse garage deur hebt leg een stuk hout of ijzer net zolang als de gehele baan in de gleuf waar dat wieletje overheen gaat als je hem open doet.

Mochten ze het slot openkrijgen krijgen ze als nog niet de deur los.
Of ze moeten het via de voordeur doen maar dat maakt alweer stuk meer lawaai.

N80-standaard%5B1%5D.jpg


plus zoeen voordeur
pater%20huis%20voordeur.jpg

ipv zoeen:

voordeur%20oud_1.JPG
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan