Hoe zet jij je motor op slot!

Hoe zet jij je motor op slot?

  • Niet op slot

    Stemmen: 7 5,6%
  • Alleen stuurslot

    Stemmen: 18 14,3%
  • Alleen schijfremslot

    Stemmen: 5 4,0%
  • Alleen ketting

    Stemmen: 4 3,2%
  • Schijfrem + stuurslot

    Stemmen: 49 38,9%
  • Schijfslot, stuur en ketting

    Stemmen: 40 31,7%
  • beugelslot

    Stemmen: 3 2,4%

  • Totaal aantal stemmers
    126
Yep!

Doen ze nooit meer, ik ram er meteen vol op, vooral als het niet voor de deur is.

Nooit op het gezicht maar op het lichaam..moeilijk te bewijzen ;) Alle lucht uit zijn miserabele longen geschopt. Niet te hard en niet op de plexus.

Ik durf te wedden dat die aan een andere carriere is begonnen.

Zijn moeilijke jeugd gaat die maar ergens anders inhalen dit zijn mannenzaken..

Holy rule: "Iedereen moet met zijn klauwen van mijn fietsen afblijven, kijken doe je met je ogen" en het maakt me niet hoe mijn fiets eruit ziet..afblijven is het motto..
 
Yep!

Doen ze nooit meer, ik ram er meteen vol op, vooral als het niet voor de deur is.

Meen je niet !!... maar gelijk heb je :} ik mag het afkloppen O-) zowel me auto als me motor..(motor heb ik pas een jaar) hebben ze nog niet proberen te pikken.. maar ik weet niet wat ik zou doen als ik zou zien dat ze me fiets aan het gappen zijn, denk wel iets in het zelfde straatje als wat jij net beschrijft..
 
Meen je niet !!... maar gelijk heb je :} ik mag het afkloppen O-) zowel me auto als me motor..(motor heb ik pas een jaar) hebben ze nog niet proberen te pikken.. maar ik weet niet wat ik zou doen als ik zou zien dat ze me fiets aan het gappen zijn, denk wel iets in het zelfde straatje als wat jij net beschrijft..

Dat meen ik dus wel..Ja ik ben primitief..en nog van de ouwe garde..dont touch my bikes die koekblikken interesseren me niet..Maar blijf van mijn fietsen af..

Kijk vroeger waren het cavias toen konijnen toen een hond toen vriendinnen en nu motoren..

Ik meen dit dus wel, zonder dollen, fikken af. Ik ram er meteen op.
 
Ik zet m'n motor altijd op stuurslot + beugelslot. Op school heb ik er 50% van de tijd zicht op en ben ik in 30 seconden erbij, thuis staat ie veilig in een garage.
Bovendien is het een genie die onze garage gebouwt heeft... je hoort 'm aan de andere kant van ons dorp al open gaan, daarnaast woon ik er ook nog eens boven, dus knappe gast die er stil inkomt :9
 
Meestal alleen op stuurslot, maar als ik um 's nachts ergens neer moet zetten (behalve bij mezelf in de schuur) dan gaat er ook een remschijfslot op.
 
Altijd stuurslot. Verder meestal alleen schijfremslot.
Op duistere plekken ook armslot erbij.

Dat ding verankeren heb mi. alleen voor je eigen gemoedsrust zin. Als ze hem echt willen hebben, krijgen ze hem toch wel mee.
 
Ik heb gisteren net een nieuw kettingslot gehaald. Moest van de verzekering ART4+ zijn, en dat was m'n oude niet. Dus weer 180 euro's armer om de dieven 5 seconden extra te vertragen... Maar ik zet hem altijd op stuur + schijfrem + ketting aan dikke stalen paal. Das 's nachts in ieder geval. Overdag alleen stuur + schijfrem. En over een paar weken kan 'ie in de schuur, met dezelfde ketting aan een dinges in de betonnen vloer.

[me]the stomper ziet in het tabelletje op de eerste pagina dat "ze" er ongeveer 2 minuten over gaan doen om alles open te maken, ik moet m'n best doen om dat mèt de sleutels ook te halen...[/me]
 
Laatst bewerkt:
Ja, na alle ART afgekeurde sloten heb ik toch maar een draadje getrokken van het licht net.
Op de handvatten links en rechts op de onzichtbare plaatsen een plaatje metaal geplaatst en daaraan de draden van het lichtnet verbonden.

Als je de motor nu wilt verplaatsen zonder dak erbij ben dan begint Life at 220-230V (staat op de de stekkerdoos)

't leuke is dat je af en toe zo gratis poetsdoeken vind om je motor alleen die stoffelijke overschoten moet je af en toe dumpen in Echt in het kanaal.

als je onderweg bent kan je ook je motor onder een lantaarnpaal plaatsen.
Met een pijpsleutel 10 kan je dan de deksel open krijgen van die paal en wederom kan je je draadjes aansluiten.

In sommige buurten zijn de kinderen niet zo goed opgevoed met Mein en Dein.
Opvoedkundig ook nog is verantwoord ;)
 
Thuis in de garage: geen sloten: wie ze wil stelen doet dat toch, beter geen extra schade aan huis door frustratie dieven.
Voor de bakker en krantenwinkel: enkel stuurslot, moet voldoende zijn voor een minuut bij de bakker met continu een oogje op motor
Langere tijd zonder zicht op motor: beugel rond cardanas + allerzwaarste ketting (beide passen onder men zadel) rond paal of andere motor.
NOOIT achterlaten op plaatsen zonder sociale controle, ttz enkel waar veel veel volk komt en waar het lastig/onmogelijk is om een van/vrachtwagen/aanhangwagen naast te parkeren ...
 
1 schijfremslot
1 stuurslot
1 kettingslot met een grondanker
1 deurslot van Abus

Ow en op de schuttingdeur zit ook nog een slot ;)
 
Ik meestal met een sleuteltje.

stupid.gif
 
Altijd alarm en stuurslot.

Nooit meer een remschijfslot. Vergeet die eraf te halen, ook met reminder-touwtje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan