Hoera, beschikking wordt ingetrokken!

Vincentino Potti

MF veteraan
1 aug 2006
1.264
2
Leiden
Het heeft even geduurd, maar het in beroep gaan tegen mijn bekeuring voor 50 kilometer te hard heeft zin gehad!
*O*
De OvJ herziet zijn besluit tot afwijzing en ik krijg mijn geld terug...
Dit geeft mij weer vertrouwen in onze rechtstaat, want de bekeuring sloeg nergens op.
Wat er precies gebeurd was, staat beschreven in het "Let op einde A4" -topic.
Ben dus erg blij, want dit scheelt mij 280 euro.
Kan iemand mij vertellen of daarmee ook je aantekening op je rijbewijs vervalt?
Ik bedoel dat je een snelheidsdelict hebt gepleegd en dat dit 5 jaar blijft staan.

Groeten,

P :) tti
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt mij ook, maar mijn ervaring is dat iets wat logisch lijkt, niet altijd zo is/gaat.
Het blijft tenslotte mensenwerk. Zou je het ergens kunnen opvragen?
 
Het heeft even geduurd, maar het in beroep gaan tegen mijn bekeuring voor 50 kilometer te hard heeft zin gehad!
*O*
De OvJ herziet zijn besluit tot afwijzing en ik krijg mijn geld terug...
Dit geeft mij weer vertrouwen in onze rechtstaat, want de bekeuring sloeg nergens op.
Wat er precies gebeurd was, staat beschreven in het "Let op einde A4" -topic.
Ben dus erg blij, want dit scheelt mij 280 euro.
Kan iemand mij vertellen of daarmee ook je aantekening op je rijbewijs vervalt?
Ik bedoel dat je een snelheidsdelict hebt gepleegd en dat dit 5 jaar blijft staan.

Groeten,

P :) tti

Ach ja... Wie heeft de link naar die post niet bovenaan in z'n favorieten? *O*

Doe 'es een linkje of quote B|
 
Ach ja... Wie heeft de link naar die post niet bovenaan in z'n favorieten? *O*

Doe 'es een linkje of quote B|

Okay dan...wilde niet in herhaling vallen :P

~
Nou, ik kom er niet meer hoor... :( Vorige week dit topic gelezen en was benieuwd hoe dat daar eruit zag, was er al lang niet geweest. Dus na werk, na de fitness een alternatieve route naar huis via einde A4. reed zo', 100-120 in mijn eentje. Maar bij de laatste oprit voor het einde kwamen 2 motoren met hoge snelheid de A4 op. De eerste haalde rechts mij in op de invoegstrook en de 2e kwam achter mij. Gezien hun rijstijl had ik al een vermoeden dat zij daar vaker reden. Ik was niet gerust op wat die gast achter mij zou doen dus nam gas terug, zodat hij me kon inhalen. Echter bleef hij ver achter mij rijden.
Toen die bocht naderde, versnelde de motor voor me, om met een knietje aan de grond erdoor te gaan. Ik reed nogal suf door de bocht en toen ik in de spiegel keek, zat de andere motorrijder vlak achter me. Kort daarop kwam een KLPD-Volvo ons inhalen en hield ons alledrie staande. :? "Zo lekker aan het racen met z'n drietjes jongens?" Ik was stomverbaasd. Volgens hem reden we allen 120 waar je maar 70 mocht...
Maar dat kan helemaal niet. Aangezien ik op beide motorrijders lette, weet ik zeker dat we alle 3 een andere snelheid aanhielden, waarvan de voorste het snelst reed.
Maar helaas, de man was al aan het schrijven -O- Ik ga zeker bezwaar aantekenen, want ik was niet aan het racen en reed ook geen 120. Maarja, zijn woord tegen het mijne. Het kan dus snel gaan...ben er een paar dagen echt ziek van geweest.
Ik ga zeker bezwaar indienen omdat ik gewoonweg zwaar twijfel aan wat die agent beweerde. Sorry voor het lange verhaal, maar de moraal is: Er racen veel gasten daar, dus de politie is er alert op. Als je op het verkeerde moment ertussen rijdt, dan kan je zomaar de pineut zijn -O- Het is ook tricky omdat je van 100, naar 90 en dan 70 moet...dus voor je het weet zit je mogelijk ver over de snelheid heen en is het kassa.
quote]
 
Heb dat topic niet gevolgd, dus ben een beetje verbaasd over je verhaal. Echt raar dat je een boete kreeg als het echt zo ging als je zegt dat het gegaan is ( ik geloof je natuurlijk), maar vreemd van die boete . Het is natuurlijk begrijpelijk dat die agent denkt dat je hard gereden hebt, zoals je al zegt er rijden daar wel vaker mensen te hard en met een racer wordt je eerder getypeerd als 'hardrijder', maar dat hij jullie zo makkelijk over een kam scheert vind ik onbegrijpelijk.

Hoe kon de agent die overtreding rechtvaardigen? Ik neem aan dat je om bewijs hebt gevraagd oid. En als dat er niet was ( lijkt me logisch, aangezien het ingetrokken is) waar zijn die agenten daar dan mee bezig? :?

Gefeliciteerd in ieder geval met de goede afloop :)
 
Laatst bewerkt:
Nou klinkt goed allemaal. Wat heb jij geschreven/gedaan, en wat was het antwoord van justitie? Ik neem aan dat ze niet zomaar zeiden: oh ja, OK sorrie :X
M.a.w. kom met het hele verhaal :9
 
Laatst bewerkt:
Okay dan...wilde niet in herhaling vallen :P

\
Nou, ik kom er niet meer hoor... :( Vorige week dit topic gelezen en was benieuwd hoe dat daar eruit zag, was er al lang niet geweest. Dus na werk, na de fitness een alternatieve route naar huis via einde A4. reed zo', 100-120 in mijn eentje. Maar bij de laatste oprit voor het einde kwamen 2 motoren met hoge snelheid de A4 op. De eerste haalde rechts mij in op de invoegstrook en de 2e kwam achter mij. Gezien hun rijstijl had ik al een vermoeden dat zij daar vaker reden. Ik was niet gerust op wat die gast achter mij zou doen dus nam gas terug, zodat hij me kon inhalen. Echter bleef hij ver achter mij rijden.
Toen die bocht naderde, versnelde de motor voor me, om met een knietje aan de grond erdoor te gaan. Ik reed nogal suf door de bocht en toen ik in de spiegel keek, zat de andere motorrijder vlak achter me. Kort daarop kwam een KLPD-Volvo ons inhalen en hield ons alledrie staande. :? "Zo lekker aan het racen met z'n drietjes jongens?" Ik was stomverbaasd. Volgens hem reden we allen 120 waar je maar 70 mocht...
Maar dat kan helemaal niet. Aangezien ik op beide motorrijders lette, weet ik zeker dat we alle 3 een andere snelheid aanhielden, waarvan de voorste het snelst reed.
Maar helaas, de man was al aan het schrijven -O- Ik ga zeker bezwaar aantekenen, want ik was niet aan het racen en reed ook geen 120. Maarja, zijn woord tegen het mijne. Het kan dus snel gaan...ben er een paar dagen echt ziek van geweest.
Ik ga zeker bezwaar indienen omdat ik gewoonweg zwaar twijfel aan wat die agent beweerde. Sorry voor het lange verhaal, maar de moraal is: Er racen veel gasten daar, dus de politie is er alert op. Als je op het verkeerde moment ertussen rijdt, dan kan je zomaar de pineut zijn -O- Het is ook tricky omdat je van 100, naar 90 en dan 70 moet...dus voor je het weet zit je mogelijk ver over de snelheid heen en is het kassa.
quote]

Dank :)
Gefeliciteerd met de terechte uitkomst *O*
 
Laatst bewerkt:
Nou klinkt goed allemaal. Wat heb jij geschreven/gedaan, en wat was het antwoord van justitie? Ik neem aan dat ze niet zomaar zeiden: oh ja, OK sorrie :X
M.a.w. kom met het hele verhaal :9

Ik heb de dag na de aanhouding meteen alles op papier gezet om geen belangrijke details te vergeten. Daarna heb ik een zakelijke brief opgesteld waarin ik ongeveer hetzelfde heb geschreven zoals hier op MF, maar dan wat netter.
Hierbij benadrukte ik, dat er geen deugdelijke trajectmeting heeft plaatsgevonden, en er ook niet met andere apparatuur was vastgesteld dat ik te hard reed.
Daarnaast heb ik volgehouden dat ik geen 120 reed, wat ook niet gelogen was.

Ik heb dus nu een brief gekregen waarin de OvJ aankondigd de beschikking te vernietigen en dat ik mijn geld terug krijg. Zij hoeven trouwens geen "sorry" te zeggen. Het was die agent die mij onterecht op de bon slingerde, niet de OvJ.
 
Laatst bewerkt:
maar jij spreekt dan de waarheid maar stel dat je wel met 3 man aan het racen was en je ook dezelfde brief als jou gestuurd had dan kom je er toch ook niet zo mee weg?

ik bedoel, die agent heeft een ambsteed en jou woord als gewone burger is daar toch aan ondergeschikt?

of hebben die 2 anderen verklaard dat jij er niet bij hoorde?
 
Leuk is dat zeg, rijd je daar gewoon normaal word je evengoed als wegmisbruiker afgeschilderd zonder enig bewijs.
Dus wederom slecht werk afgeleverd door de politie dat anderen maar weer moeten gaan oplossen.
 
Even de moraalridders voor zijn:

Vindt het een beetje flauw dat je bezwaar aantekent. Wie z'n billen brandt.....en die agent heeft een opleiding gehad en is professioneel genoeg, die zal heus wel weten waar hij mee bezig was.




Maar gefeliciteerd! *O* *O* *O*

Kan er weer 280 euries van het boetedepot af en kun je weer met een gerust hart :] :]
 
maar jij spreekt dan de waarheid maar stel dat je wel met 3 man aan het racen was en je ook dezelfde brief als jou gestuurd had dan kom je er toch ook niet zo mee weg?

ik bedoel, die agent heeft een ambsteed en jou woord als gewone burger is daar toch aan ondergeschikt?

of hebben die 2 anderen verklaard dat jij er niet bij hoorde?

Helaas weet ik niet wat de agent in zijn verbaal/rapport/verslag genoteerd heeft.
Ik heb wel meteen bij aanhouding verklaard dat ik niet bij die andere 2 hoorde en dat hebben ze toen wel bevestigd geloof ik.
Als ik echt had geraced, dan had ik trouwens geen bezwaar aangetekend.
Dit was een principe-kwestie voor mij. Ik wil geen 280 euro betalen voor een overtreding die ik niet begaan heb.
 
Even de moraalridders voor zijn:

Vindt het een beetje flauw dat je bezwaar aantekent. Wie z'n billen brandt.....en die agent heeft een opleiding gehad en is professioneel genoeg, die zal heus wel weten waar hij mee bezig was.




Maar gefeliciteerd! *O* *O* *O*

Kan er weer 280 euries van het boetedepot af en kun je weer met een gerust hart :] :]


Had bijna gehapt :P

Maar idd gerust rijden :] want die aantekening vervalt dus ook. *O*
 
Leuk is dat zeg, rijd je daar gewoon normaal word je evengoed als wegmisbruiker afgeschilderd zonder enig bewijs.
Oh, nou begrijp ik waarom ik maar één keer per jaar wordt gepakt.
Ze denken steeds dat ze mij hebben.
Dat is wel slecht werk ja :P

@ Vincentino Potti: Gefeliciteerd!
 
Netjes. Ik ben heel benieuwd wat doorslaggevend was voorde OvJ om de beschikking in te trekken.

Ik denk .... gezien jullie daar met ze 3en reden .... de agent nooit kon weten hoe hard iedereen nu reed. De 1 rijdt voor, de ander in het midden en laatste als laatst :p

Ra ra wie rijdt nu hoe hard????


Iets anders zou ik niet kunnen bedenken. Zo'n Volvo heeft namelijk wel een geijkte teller neem ik aan... (Das toch "snelwegpolitie"?)

Wat betreft het sorry zeggen.... Tis toch allebei overheid. Is best op z'n plaats vind ik. (Das een andere discussie.)
 
Laatst bewerkt:
ff een praktische vraag.

moest je nog voor de rechter komen of niet en hoeveel tijd heb je besteed aan deze "zaak".

heel leuk dat justitie domme fouten maakt maar dan mogen ze ook wel een schadevergoeding geven.

als je de domme fout maakt door iets te hard te rijden dan heb je een dikke boete.

nu maakt de politie en justitie een domme fout dan zou het ook fijn zijn dat ze de gedupeerde burger een schadevergoeding betalen :Y
 
ff een praktische vraag.

moest je nog voor de rechter komen of niet en hoeveel tijd heb je besteed aan deze "zaak".

heel leuk dat justitie domme fouten maakt maar dan mogen ze ook wel een schadevergoeding geven.

als je de domme fout maakt door iets te hard te rijden dan heb je een dikke boete.

nu maakt de politie en justitie een domme fout dan zou het ook fijn zijn dat ze de gedupeerde burger een schadevergoeding betalen :Y

Dan is de overheid zo failliet... :+
 
ff een praktische vraag.

moest je nog voor de rechter komen of niet en hoeveel tijd heb je besteed aan deze "zaak".

heel leuk dat justitie domme fouten maakt maar dan mogen ze ook wel een schadevergoeding geven.

als je de domme fout maakt door iets te hard te rijden dan heb je een dikke boete.

nu maakt de politie en justitie een domme fout dan zou het ook fijn zijn dat ze de gedupeerde burger een schadevergoeding betalen :Y

Nee, ik hoef niet meer naar de kanton-rechter.
Ik heb denk ik bij elkaar een werkdag besteed aan het schrijven van beroep 1 en beroep 2, het posten, bellen etc. En natuurlijk wachten in onzekerheid. Het speelt sinds eind augustus.
Je krijgt het dus niet cadeau.
De enige die een vervelende fout heeft gemaakt is die klpd-agent. Daar blijf ik bij.
Ik ben blij dat de OvJ deze fout recht trekt :} .
Het zou wel mooi zijn als de agent in kwestie hier op aangesproken zou worden, maar dat zal wel niet gebeuren vrees ik.
Wat precies de afweging is geweest van de OvJ om mij gelijk te geven weet ik helaas niet, omdat hij/zij daar niets over zegt in de brief.
Schadevergoeding...zou mooi zijn maar is niet echt realistisch denk ik.

Allen bedankt voor de felicitaties! *O*
 
Superflex kerel *O* ik heb toen uiteindelijk geen bezwaar gemaakt omdat ik het toch al als een verloren zaak beschouwde, toch nog maar eens een brief schrijven dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan