Hoera, beschikking wordt ingetrokken!

Superflex kerel *O* ik heb toen uiteindelijk geen bezwaar gemaakt omdat ik het toch al als een verloren zaak beschouwde, toch nog maar eens een brief schrijven dan.

Ik heb toen wel het eerste bezwaar aangetekend maar dat werd afgewezen en beschouwde het toen als verloren... gefeliciteerd en terecht want er klopte geen zak van *O*

Mick ik denk niet dat het voor ons nog nut heeft om bezwaar aan te tekenen aangezien wij al betaald hebben en het te lang geleden is. Beroepstermijn is 6 weken. Nouja wijze les voor de volgende keer :)
 
Wow, alhoewel het wel gerechtvaardigd lijkt vind ik dat je alsnog van geluk spreken mag dat de OvJ deze niet-goed-geld-terug bepaling heeft gehanteerd!
 
Mick ik denk niet dat het voor ons nog nut heeft om bezwaar aan te tekenen aangezien wij al betaald hebben en het te lang geleden is. Beroepstermijn is 6 weken. Nouja wijze les voor de volgende keer :)
Ja ach :') Vincent deed ook echt niks fout, wij zijn er, als we voor alles waren bekeurd, nog goed van af gekomen.
 
De overheid kan zo geld bijdrukken als dat nodig is hoor. Jemig.
Dat kan inderdaad, maar je kunt Amerika als voorbeeld stellen waar dat uiteindelijk toe leidt.


Schadevergoeding vind ik in deze trouwens wat overdreven.
 
eigenlijk zou iedereen gewoon altijd een bezwaarschrift moeten indienen, dat kost ze namelijk vaak meer geld dan dat ze het oplevert en het justitieel apparaat word dan extreem overbelast :D
 
De enige die een vervelende fout heeft gemaakt is die klpd-agent. Daar blijf ik bij.
Ik ben blij dat de OvJ deze fout recht trekt :} .
Het zou wel mooi zijn als de agent in kwestie hier op aangesproken zou worden, maar dat zal wel niet gebeuren vrees ik.


Allen bedankt voor de felicitaties! *O*


Je kan een klacht tegen de agent indienen. Er is een vastgestelde procedure voor klachtenbehandeling, onderdeel is dat er dan een gesprek plaatsvindt met de agent in kwestie.

http://www.politie.nl/KLPD/OverDitKorps/Klachtenregeling.asp

Het is misschien best goed dat deze man eens merkt dat sommige zaken echt niet kunnen, dat zal hem leren :9
 
Laatst bewerkt:
eigenlijk zou iedereen gewoon altijd een bezwaarschrift moeten indienen, dat kost ze namelijk vaak meer geld dan dat ze het oplevert en het justitieel apparaat word dan extreem overbelast :D

Nee, daar ben ik het niet mee eens :N . Ik vind dat je alleen bezwaar moet maken als daar een reden voor is. Je weet zelf wel of je echt fout zat of niet. Als iedereen bezwaar gaat maken tegen ook terechte bekeuringen, dan wordt uiteindelijk alles afgewezen waardoor ook mensen die onterecht zijn bekeurd, gewoon moeten betalen. -O-
Bezwaar maken heeft dan echt geen zin meer.

@Marcules: bedankt voor de link ;) Al weet ik nog niet of ik een klacht ga indienen.
Ik heb tenslotte mijn gelijk gekregen.

@Jelski: Ja, geluk moet je ook hebben in dit soort gevallen

Misschien dat een van de MF-agenten wat zou kunnen roepen over of zij op de hoogte worden gesteld wanneer een door hun uitgeschreven bon wordt teruggedraaid door de OvJ?
Als dat zo is, lijkt me een klacht niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
eigenlijk zou iedereen gewoon altijd een bezwaarschrift moeten indienen, dat kost ze namelijk vaak meer geld dan dat ze het oplevert en het justitieel apparaat word dan extreem overbelast :D
Naast de opmerking van Vincentino Potti: wie denk je dat dat gaat betalen? Juist, wij met onze belastingcenten...


Nee, daar ben ik het niet mee eens :N . Ik vind dat je alleen bezwaar moet maken als daar een reden voor is. Je weet zelf wel of je echt fout zat of niet. Als iedereen bezwaar gaat maken tegen ook terechte bekeuringen, dan wordt uiteindelijk alles afgewezen waardoor ook mensen die onterecht zijn bekeurt, gewoon moeten betalen. -O-
Bezwaar maken heeft dan echt geen zin meer.
:^
 
Jezus doe niet zo dom, man. 'Ze' moeten gewoon een schadevergoeding betalen. De overheid kan zo geld bijdrukken als dat nodig is hoor. Jemig. |(

Meen je dit nou serieus? :o

zimbabwe10c.jpg


Dat krijg je dan.

@TS: gefeliciteerd. :)
 
Laatst bewerkt:
Naast de opmerking van Vincentino Potti: wie denk je dat dat gaat betalen? Juist, wij met onze belastingcenten...:^


hoe sneller de onvrede over de wanpraktijken van de overheid toeneemt.
niks mis mee om flink te schoppen tegen de steunpilaren van het huidige bewind.
nederlanders zijn al zo tam.
 
Het lijkt mij ook, maar mijn ervaring is dat iets wat logisch lijkt, niet altijd zo is/gaat.
Het blijft tenslotte mensenwerk. Zou je het ergens kunnen opvragen?

Je zou de Officier van Justitie even kunnen bellen. Misschien kan hij het een en ander voor je bekijken in het je "strafrechterlijk verkeersverleden".

Gefeliciteerd! Eerlijkheid duurt het langst zeggen ze. ;)
 
Het heeft even geduurd, maar het in beroep gaan tegen mijn bekeuring voor 50 kilometer te hard heeft zin gehad!
*O*
De OvJ herziet zijn besluit tot afwijzing en ik krijg mijn geld terug...
Dit geeft mij weer vertrouwen in onze rechtstaat, want de bekeuring sloeg nergens op.
Wat er precies gebeurd was, staat beschreven in het "Let op einde A4" -topic.
Ben dus erg blij, want dit scheelt mij 280 euro.


Groeten,

P :)

En terecht, als ik lees hoe de aanleiding allemaal verlopen is *D
 
Je kunt vragen om vergoeding van de wettelijke rente. Zal hooguit een euro of twee zijn, maar toch.
 
Je kunt vragen om vergoeding van de wettelijke rente. Zal hooguit een euro of twee zijn, maar toch.
_O-
Kost meer om het over te maken, maar idd, waarom niet *D

Schadevergoeding vind ik in deze trouwens wat overdreven.

Waarom?
Hij is er toch een dag aan kwijtgeraakt? Tijd is geld :)
Om maar niet te spreken van punitive damages ;)
Helaas hebben we dat niet in NL -O-
 
hoe sneller de onvrede over de wanpraktijken van de overheid toeneemt.
niks mis mee om flink te schoppen tegen de steunpilaren van het huidige bewind.
nederlanders zijn al zo tam.

en Nederlanders zijn ook nog stom als ze denken dat ze op zo'n manier iets positiefs bereiken.

Er worden gewoon wat meer administratieve krachten aangenomen om die bezwaren te verwerken die op hun beurt hun salaris verkrijgen uit betaalde belastingen.

Plus dat idd de bezwaarprocedure's op den duur gewoon moeilijker worden gemaakt waardoor iemand die oprecht en terecht een bezwaarschrift indient het zwaarder krijgt.

Als je je billen brand, op de blaren zitten zodat een ander gewoon zijn recht kan halen.
 
_O-
Kost meer om het over te maken, maar idd, waarom niet *DWaarom?
Hij is er toch een dag aan kwijtgeraakt? Tijd is geld :)
Om maar niet te spreken van punitive damages ;)
Helaas hebben we dat niet in NL -O-

Het zou wel moeten. Als de overheid zelf ook een keihard beleid voer tov de burgers dan zou dat ook voor de overheid zelf moeten gelden.

kan me nog herinneren hoe ze hoog geplaatste politici en andere lui gingen volgen in de auto. bleek dat de tobambtenaren alle verkeersregels aan hun laars lapten en op basis van hun kenteken werd er niks mee gedaan :')
 
Nee, daar ben ik het niet mee eens :N . Ik vind dat je alleen bezwaar moet maken als daar een reden voor is. Je weet zelf wel of je echt fout zat of niet. Als iedereen bezwaar gaat maken tegen ook terechte bekeuringen, dan wordt uiteindelijk alles afgewezen waardoor ook mensen die onterecht zijn bekeurd, gewoon moeten betalen. -O-
Bezwaar maken heeft dan echt geen zin meer.

:^


Misschien dat een van de MF-agenten wat zou kunnen roepen over of zij op de hoogte worden gesteld wanneer een door hun uitgeschreven bon wordt teruggedraaid door de OvJ?

Nee, over het algemeen niet.

Maar waar wil je een klacht over indienen, heeft die verbalisant zich onbehoorlijk gedragen of iets onwettigs gedaan ??
De bekeuring was onterecht, daar gaat het over, een klacht zal weinig zin hebben.
Anders zou je zelfs de gedachtengang kunnen volgens dat je aangifte gaat doen van fraude ofzo...:P
 
en Nederlanders zijn ook nog stom als ze denken dat ze op zo'n manier iets positiefs bereiken.

Er worden gewoon wat meer administratieve krachten aangenomen om die bezwaren te verwerken die op hun beurt hun salaris verkrijgen uit betaalde belastingen.

Plus dat idd de bezwaarprocedure's op den duur gewoon moeilijker worden gemaakt waardoor iemand die oprecht en terecht een bezwaarschrift indient het zwaarder krijgt.

Als je je billen brand, op de blaren zitten zodat een ander gewoon zijn recht kan halen.

op welke manier kan een burger dan protesteren tegen het in voor velen onrechtmatige beleid van de overheid?

leuk hoor boetes om iemand te straffen maar het overgrote deel is toch echt niet verkeersveiligheid verhogend.

hoeveel van het geld dat word opgehaald met de boetes word na aftrek van de kosten weer gestoken in het verhogen van de verkeersveiligheid?

hoeveel van het geld van de wegenbelasting word besteed aan het verbeteren van het wegennet in nederland?
 
:^Nee, over het algemeen niet.

Maar waar wil je een klacht over indienen, heeft die verbalisant zich onbehoorlijk gedragen of iets onwettigs gedaan ??
De bekeuring was onterecht, daar gaat het over, een klacht zal weinig zin hebben.
Anders zou je zelfs de gedachtengang kunnen volgens dat je aangifte gaat doen van fraude ofzo...:P

Hij heeft gelogen niet de waarheid verteld, da's vrij onwettig ook voor een agent, niet?
(Als 't verhaal klopt :+ )

edit: gelogen is wat zwaar uitgedrukt :o
 
Laatst bewerkt:
en Nederlanders zijn ook nog stom als ze denken dat ze op zo'n manier iets positiefs bereiken.

Er worden gewoon wat meer administratieve krachten aangenomen om die bezwaren te verwerken die op hun beurt hun salaris verkrijgen uit betaalde belastingen.

Plus dat idd de bezwaarprocedure's op den duur gewoon moeilijker worden gemaakt waardoor iemand die oprecht en terecht een bezwaarschrift indient het zwaarder krijgt.

Als je je billen brand, op de blaren zitten zodat een ander gewoon zijn recht kan halen.

Ben het met je eens hoor, maar als die mensen worden aangenomen uit de poel van werklozen, is het economisch voor iedereen gunstiger (WW of Bijstand wordt bespaard en de helft van het inkomen komt terug als belasting of premie, al op het moment dat het wordt betaald...).


Overigens ook wel leuk om het verschil te lezen:

Als een burger een missertje begaat en moet betalen (bekeuring), wordt het door velen gezien als onzin. Een waarschuwing wordt dan op z'n plaats geacht.

Als de overheid een misser begaat, moet ze meteen dokken....

Zoek de verschillen ;)
 
Toch snap ik nog steeds niet hoe de boete kan worden verscheurd. Als een agent zegt dat je te hard hebt gereden, dan HEB je toch gewoon te hard gereden? :?
 
Ben het met je eens hoor, maar als die mensen worden aangenomen uit de poel van werklozen, is het economisch voor iedereen gunstiger (WW of Bijstand wordt bespaard en de helft van het inkomen komt terug als belasting of premie, al op het moment dat het wordt betaald...).


Overigens ook wel leuk om het verschil te lezen:

Als een burger een missertje begaat en moet betalen (bekeuring), wordt het door velen gezien als onzin. Een waarschuwing wordt dan op z'n plaats geacht.

Als de overheid een misser begaat, moet ze meteen dokken....

Zoek de verschillen ;)

ieder mens maakt fouten.
zowel de burger als een burger in dienst van de overheid:

magniethe-groot.jpg


zo ook deze agent, ff pissen omdat je kei nodig moet en dat zal iedereen wel een keer hebben mee gemaakt.

of een keer dubbel parkeren omdat je ff snel iets moet afleveren of ophalen.

het verschil is dat in de meeste gevallen de burger wel heel hard gestrafd word maar dat dezelfde overheid wel gedoogd word om fouten te maken.

het is leven en laten leven, als oom agent ff lekker wil zeiken omdat die nodig moet dan geef ik hem groot gelijk.
maar als je dan als burger wel een boete krijgt omdat je net als de agent ook nodig moest is dat dubbel.
 
op welke manier kan een burger dan protesteren tegen het in voor velen onrechtmatige beleid van de overheid?

leuk hoor boetes om iemand te straffen maar het overgrote deel is toch echt niet verkeersveiligheid verhogend.

hoeveel van het geld dat word opgehaald met de boetes word na aftrek van de kosten weer gestoken in het verhogen van de verkeersveiligheid?

hoeveel van het geld van de wegenbelasting word besteed aan het verbeteren van het wegennet in nederland?

Je trekt het nogal uit verband, straks vraag je nog om hoeveel geld er in de gezondheidszorg gaat zitten om fietsers die zonder licht rijden en dan aangereden worden gaat zitten.

Onderwerp was of het zin heeft om ook bij een bekeuring waarvan je weet dat hij terecht is een bezwaarschrift in te dienen om op die manier de werkwijze van de overheid te veranderen.
En dat heeft het dus niet, het zal alleen een back-fire effect opleveren.
 
Hij heeft gelogen niet de waarheid verteld, da's vrij onwettig ook voor een agent, niet?
(Als 't verhaal klopt :+ )

edit: gelogen is wat zwaar uitgedrukt :o

Hij heeft een situatie dusdanig ingeschat dat het hem bekeurenswaardig leek, maar dat hield wettelijk geen stand.


Maar ik ga hier geen discussie houden hoe een ander gehandeld heeft, dat zou ook stom zijn, hij is zelf verantwoordelijk voor zijn handelen, ik niet.

Ik kwam hier alleen om Vincentino Potti te feliciteren met z'n geslaagde bezwaarschrift en antwoord te geven op zijn vraag.
Niet om vervolgens door anderen besprongen te worden met niet ter zake doende vragen en verantwoording af te leggen voor andermans handelingen O-) ... sorry als ik me daar wat cru mee uitdruk, maar anders kon ik t even niet duidelijk maken ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan