Honda CB 500 four k2 opknappen

Ja zonde man,zelf heb ik mijn les wel geleerd wat zelf spuiten betreft,zeker met spuitbussen is het niet makkelijk
een goed resultaat te krijgen,bij mij gaat er altijd wel wat mis,daarom laat ik dat aan professionele spuiters over,
dan weet je tenminste dat het goed gebeurd.
Je heb in ieder geval wel netjes de Tankdop opening wel afgeplakt de meeste vergeten dat ( ook autospuiters ) die zien alleen een plaatje voor de tankdop
 
IMG-20211106-WA0015.jpg
IMG-20211106-WA0014.jpg
IMG-20211106-WA0013.jpg
 
Mooi hoor,hoe is het eigenlijk met die niet hard wordende lak afgelopen,heb je een extra blanke lak laag
eroverheen gedaan of was het als nog hard geworden?
 
Mooi hoor,hoe is het eigenlijk met die niet hard wordende lak afgelopen,heb je een extra blanke lak laag
eroverheen gedaan of was het als nog hard geworden?
De lak 1,5 week uit laten harden. Toen was de lak uiteindelijk wel redelijk hard geworden. Ik denk dat de onderlaag toch een kleine reactie te weeg heeft gebracht in de harder, waardoor deze toch is gaaj uitharden. Daarnaar 2k blanke lak erop gespoten, waardoor het nu goed hard is. Het eindresultaat is zeker niet perfect, maar al met al ben ik er toch tevreden mee. *D
 
Mijn complimenten Bjorn, je hebt er echt iets moois van gemaakt waar je trots op kunt zijn. Dapper dat je aan het spuitwerk begonnen bent, ik durf het niet aan.

Vroeger (eind jaren ‘70 begin ‘80) schopten mijn vrienden en ik tegen alles aan wat geen tweetaktmotor had. Honda was uiteraard de verpersoonlijking van die stomme viertakten. Op een gegeven moment zelf ook overgestapt naar de ’kleppenmotoren’ met als eerste een CBX, inderdaad…….een Honda. Heb nog steeds wel een zwak voor tweetakten uit begin jaren ‘70.

Ondertussen vind ik, de vroeger door ons vergruisde CB serie, eigenlijk best wel mooi. Vooral als de vier originele uitlaten er nog op zitten, waarbij ik de 500 het mooist vind, gevolgd door de 350.
 
Laatst bewerkt:
Toch maar voor een originele tank met zijkapjes gegaan. Komende weken nog het Chroom goed op polijsten met 4 polijstpasta en machine. Nieuwe ( tweedehandse originele) uitlaat zet eronder. Tellertje er overnieuw op. Elektra nog een keer nakijken en alles nog 1 maal nalopen en dan eindelijk voor het eerst de ketting erop en testen.
 

Bijlagen

  • 20220921_185818.jpg
    20220921_185818.jpg
    481,6 KB · Weergaven: 41
  • 20220921_185858.mp4
    19,8 MB
Toch maar voor een originele tank met zijkapjes gegaan. Komende weken nog het Chroom goed op polijsten met 4 polijstpasta en machine. Nieuwe ( tweedehandse originele) uitlaat zet eronder. Tellertje er overnieuw op. Elektra nog een keer nakijken en alles nog 1 maal nalopen en dan eindelijk voor het eerst de ketting erop en testen.
Ook mooi maar de blauwe kleur was mooier. ;)de mooiste blijf ik de groene vinden,als je die in het echt ziet in combinatie met het chroom😍
1664137166899.jpeg
 
Toch maar voor een originele tank met zijkapjes gegaan. Komende weken nog het Chroom goed op polijsten met 4 polijstpasta en machine. Nieuwe ( tweedehandse originele) uitlaat zet eronder. Tellertje er overnieuw op. Elektra nog een keer nakijken en alles nog 1 maal nalopen en dan eindelijk voor het eerst de ketting erop en testen.
Mooi hoor. Is dit nog de originele lak of is dit ook opnieuw gespoten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan