honda cb 500 x

Inmiddels wat mailcontact gehad met Jasper, behulpzame kerel! We zijn aan het kijken wat het beste past, hij raadt voor de Smartins aan om een Givi Trekker Outback rek te monteren voor de CB500X. Ook die set komt met het beruchte "uitlaat tuitje", ik heb even teruggevraagd of de Smartin koffers (die al 1,7cm minder hoog zijn dan de outbacks) toevallig ook ietsje hoger gemonteerd kunnen worden dan hoe de Outback koffers zouden hangen. Dat zou genoeg verschil moeten maken lijkt me. Het tuitje installeren zal niks worden, ik denk dat er een Mivv Suono slip on op gaat binnenkort. Die hangt amper lager dan de originele uitlaat, en het tuitje kan daar onmogelijk op.

De Smartins zijn wel helemaal van aluminium aan de onderkant, dus ik vraag me af hoe ernstig een beetje uitlaat gas daar langs is. Ik weet dat het in tassen wel een gat kan branden :P Als het echt niet anders is ga ik misschien kijken of ik iets van een plaat om die Smartin koffers heen kan maken aan de onderkant, al zou dat wel een beetje jammer zijn.
Ik heb aan de onderzijde van de rechter koffer een stukje hittewerende folie geplakt, hetzelfde spul wordt ook in kuipdelen bij hete uitlaatpijpen gebruikt. Moet het alleen nog eens testen :P
 
Aan zoiets zat ik ook te denken eerst, maar ik ga eerst eens kijken of ik de koffers wat hoger kan hangen, hopelijk zonder dat dat lastig wordt voor mijn vriendin achterop :)

Ik ben gisteravond helemaal losgegaan op de black friday deals. Ik heb denk ik toch 250 - 500 euro bespaard, maar alsnog ruim 1700 euro uitgegeven :$:$

Komende weken lekker klussen dus:
- Givi verhoogd transparant windscherm D1121ST: 62,44
- Givi Valbeugels TN1121: 119,95
- Givi Topkofferhouder FZ 1121FZ: 72,83
- Givi Topkofferplaat Monokey M7: 31,21
- Givi DLM30/DLM46 rugsteun E164 voor de topkoffer: 40,54
- Givi DLM46B Trekker Dolomiti 46 Black Line Monokey Topkoffer: 293,96
- Givi Trekker Outback zijkoffer dragers PL1121CAM: 147,-
- Smartin Adventure zijkoffers + bevestigingskit: 424,80
- MIVV Slip-On Suono Black RVS / Inox met e-keur: 438,46
- Namaak Givi handkappen voor CB500X (van Aliexpress)s: 21,81
- ART4 kettingsslot 29,-
- ART4 schijfremslot: 25,-
 
Aan zoiets zat ik ook te denken eerst, maar ik ga eerst eens kijken of ik de koffers wat hoger kan hangen, hopelijk zonder dat dat lastig wordt voor mijn vriendin achterop :)

Ik ben gisteravond helemaal losgegaan op de black friday deals. Ik heb denk ik toch 250 - 500 euro bespaard, maar alsnog ruim 1700 euro uitgegeven :$:$

Komende weken lekker klussen dus:
- Givi verhoogd transparant windscherm D1121ST: 62,44
- Givi Valbeugels TN1121: 119,95
- Givi Topkofferhouder FZ 1121FZ: 72,83
- Givi Topkofferplaat Monokey M7: 31,21
- Givi DLM30/DLM46 rugsteun E164 voor de topkoffer: 40,54
- Givi DLM46B Trekker Dolomiti 46 Black Line Monokey Topkoffer: 293,96
- Givi Trekker Outback zijkoffer dragers PL1121CAM: 147,-
- Smartin Adventure zijkoffers + bevestigingskit: 424,80
- MIVV Slip-On Suono Black RVS / Inox met e-keur: 438,46
- Namaak Givi handkappen voor CB500X (van Aliexpress)s: 21,81
- ART4 kettingsslot 29,-
- ART4 schijfremslot: 25,-
Zo, dat is een mooie lijst!
 
Aan zoiets zat ik ook te denken eerst, maar ik ga eerst eens kijken of ik de koffers wat hoger kan hangen, hopelijk zonder dat dat lastig wordt voor mijn vriendin achterop :)

Ik ben gisteravond helemaal losgegaan op de black friday deals. Ik heb denk ik toch 250 - 500 euro bespaard, maar alsnog ruim 1700 euro uitgegeven :$:$

Komende weken lekker klussen dus:
- Givi verhoogd transparant windscherm D1121ST: 62,44
- Givi Valbeugels TN1121: 119,95
- Givi Topkofferhouder FZ 1121FZ: 72,83
- Givi Topkofferplaat Monokey M7: 31,21
- Givi DLM30/DLM46 rugsteun E164 voor de topkoffer: 40,54
- Givi DLM46B Trekker Dolomiti 46 Black Line Monokey Topkoffer: 293,96
- Givi Trekker Outback zijkoffer dragers PL1121CAM: 147,-
- Smartin Adventure zijkoffers + bevestigingskit: 424,80
- MIVV Slip-On Suono Black RVS / Inox met e-keur: 438,46
- Namaak Givi handkappen voor CB500X (van Aliexpress)s: 21,81
- ART4 kettingsslot 29,-
- ART4 schijfremslot: 25,-
Je klinkt net als mijn vriendin, net een fortuin uitgegeven, maar wel geld bespaard! _O-

Ik ben benieuwd naar je ervaring met de Smartin koffers.
 
  • Haha
Waarderingen: OSJ
Ik heb maanden in Azië rondgereisd waarvan het overgrote deel op een CB500X die ook zo als reismotor klaargemaakt was. Deze maak ik nu klaar voor avonturen in en om Europa :]
 
  • Geweldig
Waarderingen: OSJ
Ook benieuwd naar jouw ervaring met de Smartin koffers. Ik heb nu begrepen van Jasper van Adventure-bike.be dat hij ze laat maken door een gast in Letland, die deze met de hand stuk voor stuk maakt. Leuk verhaal! Daarom zijn ze ook nergens anders te krijgen...
 
Ik heb jl. Woensdag mijn NC750X ingeruild voor een nieuwe CB500X Na een heerlijke proefrit.
De CB500X wordt eind volgende week geleverd.
Kun je me het verschil tussen deze twee motoren uitleggen? Ik weet namelijk niet of ik een rationele motor wil gaan kopen voor alleen woon werkverkeer, deze twee zouden allebei in die categorie kunnen vallen.
 
Ik heb maanden in Azië rondgereisd waarvan het overgrote deel op een CB500X die ook zo als reismotor klaargemaakt was. Deze maak ik nu klaar voor avonturen in en om Europa :]
Dan heb je nu idd de boel goed voorelkaar.
Binnenkort mooie reisverslagen hier? *O*
 
Kun je me het verschil tussen deze twee motoren uitleggen? Ik weet namelijk niet of ik een rationele motor wil gaan kopen voor alleen woon werkverkeer, deze twee zouden allebei in die categorie kunnen vallen.
Ik kijk met veel interesse naar het broertje, of zusje, van de NC. De X-ADV vind ik een mooie motor, alleen wel een heel stuk duurder dan de CB500X, en een klein benzine tankje :/
Maar dat is pas voor over 1 of 2 jaar , misschien nog wel later, de CB bevalt me prima.
 
Kun je me het verschil tussen deze twee motoren uitleggen? Ik weet namelijk niet of ik een rationele motor wil gaan kopen voor alleen woon werkverkeer, deze twee zouden allebei in die categorie kunnen vallen.
Kijk hier maar eens
ik vind het meergewicht (22kg) van de NC750 vervelend, evenals de kleine 14l tank met de vuldop onder het zadel. De extra pk’s (6!) die de NC750X heeft worden teniet gedaan door het hogere gewicht. Onder de 100 km/uur heeft de motor onvoldoende trekkracht in de 6e versnelling. De ruimte op de NC750 is wel een stuk groter dan op de CB500 waardoor je er met een passagier beter op zit. De CB500X heeft een superlichte koppeling en de bak schakelt ook beter dan die van de NC750. Bij het 2021 model van de NC750 zijn de koppeling en de versnellingsbak ook onder handen genomen. Persoonlijk rijd ik liever op een motor die hoger in toeren gereden kan worden zoals de CB500. De NC750 heeft een laag toeren motor en dat rijd gewoon anders.
 
Dan heb je nu idd de boel goed voorelkaar.
Binnenkort mooie reisverslagen hier? *O*

Uiteraard! Komend jaar ga ik sowieso met mijn vriendin achterop een rit maken, naar welk land weten we nog niet. Ook staat de Noordkaap (ik denk solo, of met een andere motorrijder die ik nog niet gevonden heb ;)) op de planning, en onderweg zo veel mogelijk wildkamperen in Noorwegen. Mocht ik toevallig echt lang weg kunnen, dan wil ik het liefst Rusland (via Finland) binnen rijden en dan naar beneden via Sint Petersburg, Estland, Letland en Litouwen naar Tsjechie rijden, om van daaruit weer west richting NL te rijden.

Het zal vooral af hangen van hoe het komende jaar wordt kwa tijd (lengte vakantie) en mogelijke maatregelen.
 
Zeker, alleen jammer dat er zo weinig te plannen valt.

Dan maar een foto van de CB500X in de Thaise jungle :)
 

Bijlagen

  • 20170720_150537.jpg
    20170720_150537.jpg
    721,3 KB · Weergaven: 29
:WHallo,
Ik ben nieuw hier op het forum en lees graag mee! Sinds vorig jaar Juli m'n motorrijbewijs gehaald en een CB500X uit 2013 voor een goede deal kunnen aanschaffen, heel tevreden mee!! :] Deze zomer een mooi tripje gemaakt naar Zwitserland en Oostenrijk en sinds deze week een goed tweedehands dealtje voor koffers kunnen maken, nu al weer zin in de zomer 😁
 

Bijlagen

  • IMG_20200820_133913.jpg
    IMG_20200820_133913.jpg
    131,9 KB · Weergaven: 30
  • IMG_20201129_165349.jpg
    IMG_20201129_165349.jpg
    279,6 KB · Weergaven: 29
:WHallo,
Ik ben nieuw hier op het forum en lees graag mee! Sinds vorig jaar Juli m'n motorrijbewijs gehaald en een CB500X uit 2013 voor een goede deal kunnen aanschaffen, heel tevreden mee!! :] Deze zomer een mooi tripje gemaakt naar Zwitserland en Oostenrijk en sinds deze week een goed tweedehands dealtje voor koffers kunnen maken, nu al weer zin in de zomer 😁
Mooie motor, en leuk koffersetje ook! De zomer kan voor mij ook niet snel genoeg weer komen, weer genoeg kou en regen gezien :')
Welkom hier, hoe meer zielen, hoe meer vreugde *O*
 
Welkom! Dat is wel een hele mooie keuze voor een eerste motor. Grappig eigenlijk, hoe de CB500X evengoed bij beginnende rijders als gevorde rijders in de smaak valt.
 
Mooie motor, en leuk koffersetje ook! De zomer kan voor mij ook niet snel genoeg weer komen, weer genoeg kou en regen gezien :')
Welkom hier, hoe meer zielen, hoe meer vreugde *O*
Welkom op dit forum. Mooie kleur, nog mooier eigenlijk dan van m’n 2020 model. Veel plezier ermee!
 
:WHallo,
Ik ben nieuw hier op het forum en lees graag mee! Sinds vorig jaar Juli m'n motorrijbewijs gehaald en een CB500X uit 2013 voor een goede deal kunnen aanschaffen, heel tevreden mee!! :] Deze zomer een mooi tripje gemaakt naar Zwitserland en Oostenrijk en sinds deze week een goed tweedehands dealtje voor koffers kunnen maken, nu al weer zin in deWelkom op dit forum.
Welkom op dit forum. Mooie kleur, nog mooier eigenlijk dan van m’n 2020 model. Veel plezier ermee!
 
Grappig eigenlijk, hoe de CB500X evengoed bij beginnende rijders als gevorde rijders in de smaak valt.

Ik had hiervoor ook een 1200, ik heb me laten meeslepen in het een zware is je ware idee wat men nog steeds heeft. Ik vind een zware alleen meerwaarde hebben als je veel en langdurig 130km/u + wilt rijden. Ik ben helemaal happy met m'n 500-tje :t
 
Wat een stilte hier! Iemand nog leuke avonturen beleefd met de CB500X? Of heeft iedereen hem inmiddels aan de druppellader staan? Hier is de afgelopen weken aardig gestrooid met pekel maar het heeft ook al weer flink geregend, ik twijfel om misschien nog even een ritje te maken als het een dagje droog is. Grote kans dat die van mij daarna aan de druppellader gaat en even flink onder handen genomen wordt met alle nieuwe ditjes en datjes.
 
Wat een stilte hier! Iemand nog leuke avonturen beleefd met de CB500X? Of heeft iedereen hem inmiddels aan de druppellader staan? Hier is de afgelopen weken aardig gestrooid met pekel maar het heeft ook al weer flink geregend, ik twijfel om misschien nog even een ritje te maken als het een dagje droog is. Grote kans dat die van mij daarna aan de druppellader gaat en even flink onder handen genomen wordt met alle nieuwe ditjes en datjes.
De stilte viel mij ook al op. De tijd voor leuke avonturen is een beetje voorbij, hoewel.... Mijn grootste avontuur was op 30 november jl. Ik had om 09:00 uur een afspraak bij de Honda dealer om een nieuwe ketting te laten monteren. Die nacht had het hier 5 graden gevroren en ik was 8 km ( van de 44km) onderweg toen het begon te regenen. Halverwege reed ik over een dorpsstraat (klinkers) waarop zich een laag ijs had gevormd, spiegelglad. Uiteindelijk was ik precies op tij bij de werkplaats, 44km in 75 min!
Een uur later bleek dat de kettingset niet op het nieuwe model paste 😖. De oude ketting weer aan elkaar geklonken en maar weer naar huis. Ik ben die dag niet meer warm geworden.
 
Het is wintertijd, de meeste motor activiteiten staan op een laag pitje, dus dat het hier rustig wordt past er wel bij. Ik rij nog wel, maar minder de afgelopen week, als het nat is en er ligt zout op de weg, dan blijft ie even binnen. Dat zoute water kruipt overal in :/
De 24000 km beurt komt ook dichterbij, maar het hangt van de winter perikelen af hoeveel ik rijden kan en hoelang het nog duurt :P
Wel leuk dat er weer wat activiteit is hier, beetje motor therapie in de saaie donkere dagen :')
O ja, binnenkort ga ik een skidplate bestellen, wordt de CB weer een beetje opgeleukt *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan