Honda CX500E winterproject

Buiten het voorgaande iets wat sterk frustrerende element heb ik het achterwiel visueel opgeknapt (lees de roestige boutjes van wat verf voorzien). Ook het achterwiel weer gemonteerd (wel met stuk hout als "veerelement").

Dus nu even verder met het opbouwen van fiets (wel zodanig dat ik alsnog een achterveerunit kan plaatsen). En natuurlijk Internet afstruinen voor iets wat past (liever niet nieuw, want zolang deze fiets geen kenteken heb ga ik geen hele grote kosten maken).

Is trouwens een soort van sleutelblunder, want ik dacht dat ik een goede achterveer gevonden te hebben (volgens de info bedoeld voor een CX500E dus niet gecontroleerd of de aansluitingen hetzelfde waren).

Dus als iemand een goed idee heeft hoor ik graag :}

Ga sowieso contact opnemen met een CX-goeroe in Flevoland ;)


IMG_1805.JPG
IMG_1806.JPG
IMG_1811.JPG
 
1B646990-CA07-47B5-AC16-115943F1E1CB.jpeg

Na meer dan 1 jaar weer op eigen wielen in de zon. Niet dat er direct op gereden kan worden, maar toch zoveel vooruitgang dat de zin om het af te ronden duidelijk naar boven komt.

E8D20BF8-28F4-48F0-925F-255073A4B3E9.jpeg

Ook de achterrem zit weer op z’n plek. En zo gaat het stapje voor stapje (en soms hele kleine) verder.
F8CC2035-2359-45F3-97C4-34D324BCF6BA.jpeg
 
Goed bezig! Inderdaad niet blind staren op het einddoel, dat kan demotiverend werken. De kleine succesjes tussendoor mogen ook gevierd worden!
 
Moet wel zeggen dat z'n stukje plastic monteren echt motiverend werkt (met enige geluk vanavond weer wat garagetijd).
 
675F2C55-322A-4132-A10E-AA0D187FC2FE.jpeg


Zo weer een klein stukje verder. Spatbord gemonteerd evenals de omlijsting van de radiateur.
Niet op foto knipperlichten achter zitten ook vast.
 
Grappig, in ene wordt het weer wat.
Het wordt weer een motor in plaats van een Rollins chassis.👍

Toen ik bij XJ700X project de spatborden erop had gezet, had ik ook het gevoel dat het tot leven kwam.
 
Remleidingen gemonteerd, stekkers van de kabelboom op z’n plek.

Volgende stappen accu: koppelen en kijken of alles wekend te krijgen is (wel nog een claxon monteren); remvloeistof in het remsysteem stoppen.

En daarna uitlaten monteren. Dus nog werk zat 😉
 
Geen fotografische bijdrage, maar een tekstuele })

De lampen doen het. Voor de knipperlichten geldt wel dat ze aan en uit gaan 8)7, maar dat schijnt zo te horen. En het remlicht doet het alleen als er om gevraagd wordt via de remhandel voor of het voetpedaal. Dus weinig aan op te merken. Moet de claxon nog wel ergens aan bevestigen, maar ook dat zal wel lukken.

En zo vordert het project langzaam tot iets dat weer op een motorfiets lijkt :Y
 
Zo er is een set relatief goedkoop rubber aangekomen (voor de GL650 is de achterband BT46 zowat even duur als deze set).

Maar sowieso 1000% beter dan wat er nu gemonteerd is (oud erg verhard en achter is nog lek ook 😎).
D0DBE6BB-D341-4A44-AE17-AC8C8A08A453.jpeg
 
Dit is wat ik er over terug kreeg in het bandentopic.

en dan post 9789

Voor mij geldt dat deze CX500E zijn eerste kilometers na jaren van verwaarlozing gaat rijden op een set Maxxisbanden. En deze motor zal zeker in het begin gebruikt gaan worden met mooi weer. Dus dan is de kwaliteit van de banden iets minder relevant van gebruik van de motor bij lage temperaturen en natte omstandigheden.

En blijkt de motor heel erg fijn te rijden, waardoor ik deze in de winter ook wil gaan gebruiken kan er altijd nog geïnvesteerd in een set BT46 banden ;)
 
Dit is wat ik er over terug kreeg in het bandentopic.

en dan post 9789

Voor mij geldt dat deze CX500E zijn eerste kilometers na jaren van verwaarlozing gaat rijden op een set Maxxisbanden. En deze motor zal zeker in het begin gebruikt gaan worden met mooi weer. Dus dan is de kwaliteit van de banden iets minder relevant van gebruik van de motor bij lage temperaturen en natte omstandigheden.

En blijkt de motor heel erg fijn te rijden, waardoor ik deze in de winter ook wil gaan gebruiken kan er altijd nog geïnvesteerd in een set BT46 banden ;)
Die banden heb ik ook eens gemonteerd onder een cx500. niks mis met deze banden wat grip betreft, maar ik heb er ook niet zo ver mee gereden, minder dan 700km, dus ik kan niks over slijtage vertellen. ook in regen waren de banden goed, het was alleen wat minder comfortabel vanwege het ontbreken van een achterspatbord.
20200926_182220.jpg
 
Ik heb dezelfde banden om de cx liggen, maar nog geen meter mee gereden 🫣 ook ik zal alleen met mooi weer, en boven de 10⁰c rijden, dus denk dat ze wel zullen voldoen
 
Wat mij dus verbaasd heeft bij Honda zijn de Comstarwielen, met de geklonken "spaken". Dat ze er op vertrouwen dat die in de loop van de tijd geen speling op de klinknagels krijgen.
 
  • Eens
Waarderingen: C4rN
Wat mij dus verbaasd heeft bij Honda zijn de Comstarwielen, met de geklonken "spaken". Dat ze er op vertrouwen dat die in de loop van de tijd geen speling op de klinknagels krijgen.
Hahaha, die verbazing had ik al toen ze voor het eerst leverbaar waren.:+
 
En zijn er inmiddels gevallen bekend waar er speling ontstaan is ? Heb er zelf nooit iets over gehoord, maar dat zegt natuurlijk niks.
 
Mijn grijze cx is 42 jaar oud, en de rode 39 jaar.
Ik heb nog geen losse klinknagels kunnen ontdekken 💪
 
En zijn er inmiddels gevallen bekend waar er speling ontstaan is ? Heb er zelf nooit iets over gehoord, maar dat zegt natuurlijk niks.
Ik heb er ook nooit iets over gehoord, en dat zegt wel iets 😉. Rij sinds 1986 verschillende CX’en en heb in de loop van de laatste 22 jaar ruim meer dan 100 eigenaren (binnen- en buitenland) van de verschillende modellen gesproken. Ik vermoed dus dat het wel meevalt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan