Honda FT500 Youngtimer/Classic Racer

Ja het lijkt heel wat nu ;)
Dit opbouwen gaat heel erg snel, zeker omdat het zo een simpel fietsje is, het afbouwen gaat uiteindelijk wel flink wat meer tijd in zitten.

Hoe staat het met je blok?
Ben druk bezig met de uitlaat, pas maken op het oude blok. Hoop deze week klaar, dan gaat het nieuwe in elkaar. Ik hoop dat ik het eerste weekend van juli kan testrijden.... strakke deadline is soms nodig om de vaart erin te krijgen
 
tjah hoe staat het ermee... redelijke motivatie dip gehad afgelopen zomer.
De zaken die nu nog over zijn vind ik nou eenmaal echt een heel stuk minder leuk (kuip/spuitwerk en electriek)
Langzaamaan weer beetje aan het oppakken.
Ik heb de tank helemaal kaal getrokken en ben begonnen met het zitje strakker maken, als ik ditzelfde ook met de kuip en het voorspatbordje doen kan ik er een kleurtje op gaan zetten.
2021091601.jpg
Ook heb ik de uitlaat weer wat beter passend gemaakt en opgehangen en het carterpannetje gemonteerd. Het blokje is nu dan ook eindelijk helemaal dicht.

Ik heb ook voor een prima prijsje een CBR600F2 1994 voorvork kunnen ophalen. Dit is de eerste cartridge voorvork. Mocht mijn huidige voorvorkje niet bieden wat ik wil kan ik dus upgraden naar de F2 voorvork (moet dan wel andere kroonplaten, mocht iemand nog kroonplaten van een F2 of een honda Hawk hebben liggen dan houd ik mij warm aanbevolen.)
2021091602.jpg
 
Oef als ik zie wat jij allemaal aan het blok hebt gedaan denk ik dat ik voor nu nog even het 'zolang het werkt met rust laten' principe aanhang....Ben benieuwd hoe het met je project is.
 
Laatst bewerkt:
Ja voor een hoop van dit soort zaken geldt een beetje, if it ain't broke, don't try to fix it.
Op het moment dat je dingen in een dergelijk oud blok gaat open trekken kom je altijd weer zaken tegen die je eigenlijk liever meteen vervangt en dan gaat het snel.

Projectje staat helaas al een aardig tijdje stil. Moet alleen nog de kuip en tank spuiten en nieuwe connectoren op de kabelboom zetten maar kom er niet echt aan toe. Zit zelfs te spelen met het idee om hem weer van de hand te doen om die reden maar dat zou nogal zonde zijn nu hij nog niet rijdt.
 
Ja voor een hoop van dit soort zaken geldt een beetje, if it ain't broke, don't try to fix it.
Op het moment dat je dingen in een dergelijk oud blok gaat open trekken kom je altijd weer zaken tegen die je eigenlijk liever meteen vervangt en dan gaat het snel.

Projectje staat helaas al een aardig tijdje stil. Moet alleen nog de kuip en tank spuiten en nieuwe connectoren op de kabelboom zetten maar kom er niet echt aan toe. Zit zelfs te spelen met het idee om hem weer van de hand te doen om die reden maar dat zou nogal zonde zijn nu hij nog niet rijdt.
Neeeeeeeej, niet weg doen. Als het echt alleen die stekkertjes zijn voordat hij kan rijden is het een kwestie van een halve weekenddag en hij doet het. F*CK die kuipen en het spuitwerk. Eerst rijden! Ik heb ook jaren rondgescheurt zonder kleurtjes. Dat heet "project in ontwikkeling" geen idee hoe ze daar bij de SAM of BOT tegenaan kijken, maar alles helemaal aflakken en dan nog de geometrie van je fiets willen aanpassen is natuurlijk zonde.
Zet hem op, ding is bijna af :t
 
En wij maar denken dat jij zo'n coureur was die soepel de 200 aantikken op z'n ft500 ;) :t
Ik ben zo'n coureur die soepel voorbij gestoken wordt in een bocht door een FT500. :P

Dat is misschien wat motivatie voor je FT500R, lekker die dikke viercilinders pesten met je Single. :Y
 
Afmaken die bike! Als je hem verkoopt krijg je er alleen maar spijt van dat je hem niet hebt afgemaakt en los hebt gelaten op het circuit.

Je bent er bijna!!!!
 
Dank allen, ik weet ook wel dat ik er gewoon weer mee aan de slag moet....
Zal de boel weer eens voorzichtig oppakken.
Wat niet helpt is dat ik een 4 wieler uit 1964 heb gekocht die ook project tijd en geld opslokt ;) (ja ik mag niet klagen I know).
 
Nog steeds niets aan gedaan helaas.
Ook nog een kleine op komst eind september dus het zal nog moeilijker worden om er tijd voor te maken.

Mocht iemand interesse hebben dan sta ik misschien wel open voor verkoop.
In de tussentijd ga ik kijken of ik in ieder geval de kabelboom weer kan aansluiten dan loopt hij tenminste.
 
Terug
Bovenaan Onderaan