Honda XL750 Transalp

Crosstourer?
Wat ik wel leuk vindt aan de japanse cardans die doen het gewoon zonder malleur.
Honda revere en xt1200z gewoon draaien
Heb iets van 9x bmw gehad waarvan
6 met cardan volgens mij bij 4 lekkage cardan.
Enne ik heb geen voorkeur voor welk merk dan ook.
Alleen nog nooit een kawa gehad en guzzi.
Nu ben ik ook geen echte motorrijder.
Rij bijna nooit op asfalt.
Doe eens gek koop een Guzzi, kan alles beter dan BMW.
 
die krijgen meestal geen cadeaus of andere beloningen, de meeste hobby rijders kunnen natuurlijk een blinde vlek voor hun favoriete merk hebben. en natuurlijk zal een motorblad journalist gemiddeld meer zinnigs kunnen vertellen over stuur eigenschappen dan de door snee hobby rijder.

en niet iedere broodschrijver is even erg .
want motorblad journalisten die te kritisch zijn worden niet meer uitgenodigd voor introducties op locatie met alles erop en aan.
en als jij een onafhankelijk journalist ben en ieder verhaal moet kunnen verkopen maak niemand mij wijs dat ze 100 % objectief zijn.

en nou is een motor zeer onderhevig aan smaak en welke soort motor en waar rij je en wanneer. daar vind je heel snel wat van en dat is ingegeven door je manier van rijden en zijn als persoon.


Tja Verhulst...

Tegenwoordig kan elke hobby-motorrijder een youtube kanaal beginnen en zichzelf een testrijder noemen..
Ik weet dat jij ook walkaroundjes en testverslagen post, maar no offence... ik vertrouw toch liever op de betaalde journalist zijn mening dan die van jou..
 
Doe eens gek koop een Guzzi, kan alles beter dan BMW.
Zou graag willen.
Zit toch telkens weer verliefd naar een
V85TT te kijken.
Maar vind de Duc. Desert Sled net wat beter smoelen.
Heb wel ducati gehad maar nog niet moto guzzi.
En dat mag, ben ruim de 50 gepasseerd.
Morgen weer een jaartje aftikken.
 
Zou graag willen.
Zit toch telkens weer verliefd naar een
V85TT te kijken.
Maar vind de Duc. Desert Sled net wat beter smoelen.
Heb wel ducati gehad maar nog niet moto guzzi.
En dat mag, ben ruim de 50 gepasseerd.
Morgen weer een jaartje aftikken.
Doe eens gek,..je leven is nooit meer hetzelfde. Niets aan gelogen.
 
Tja Verhulst...

Tegenwoordig kan elke hobby-motorrijder een youtube kanaal beginnen en zichzelf een testrijder noemen..
Ik weet dat jij ook walkaroundjes en testverslagen post, maar no offence... ik vertrouw toch liever op de betaalde journalist zijn mening dan die van jou..

ik snap wat je bedoeld, ik hoor ook het tegenovergestelde , omdat het mij geen snars uitmaakt of ie nou goed of slecht rijd en het me niks boeit wat een ander daar van vind ,, het is gewoon hobby en bepaalde andere mensen vinden het leuk.
en dat jij liever een mooier formaat wil , met allerlei video effecten . helemaal prima. iemand die een snoepreis maakt en dingen krijgt kan nooit 100 % objectief zijn.

maar ik heb meestal maar een uurtje en dan kan je veel dingen niet zo uitdiepen , soms weet ik pas 10 min van te voren welke motor ik mee krijg en dan kan ik lastig dingen vooraf uitzoeken.
Dus blijft het bij een walk around en een rondje rond de kerk wat je het eerste opvalt.
 
ik snap wat je bedoeld, ik hoor ook het tegenovergestelde , omdat het mij geen snars uitmaakt of ie nou goed of slecht rijd en het me niks boeit wat een ander daar van vind ,, het is gewoon hobby en bepaalde andere mensen vinden het leuk.
en dat jij liever een mooier formaat wil , met allerlei video effecten . helemaal prima. iemand die een snoepreis maakt en dingen krijgt kan nooit 100 % objectief zijn.

maar ik heb meestal maar een uurtje en dan kan je veel dingen niet zo uitdiepen , soms weet ik pas 10 min van te voren welke motor ik mee krijg en dan kan ik lastig dingen vooraf uitzoeken.
Dus blijft het bij een walk around en een rondje rond de kerk wat je het eerste opvalt.
Grappig antwoord .
 
en dat jij liever een mooier formaat wil , met allerlei video effecten . helemaal prima. iemand die een snoepreis maakt en dingen krijgt kan nooit 100 % objectief zijn.

Jij snapt het niet..

Het formaat of dat er video effecten bijkomen boeit me niet. Maar die mannen hebben er meestal wel wat meer verstand van voordat ze wat gaan neerpennen.
Als 10 motorjournalisten een mening hebben over één motorfiets kan je er wel de eerlijke plus- en minpunten uitfilteren.
 
Nu moet ik het toch even opnemen voor Verhulst. Een 100% objectieve testredacteur bestaat niet. Positieve eigenschappen worden uitvergroot en de mindere punten amper aandacht aan besteed of gemarginaliseerd.
Wel eens gezien als er een nieuw model kwam? Die is altijd zoveel beter dan de vorige…

Tuurlijk, zo’n testrijder rijdt beter dan een YouTuber uit ik zeg maar wat Almelo.
Maar als jou tripje naar weet ik veel welk werelddeel wordt betaald dan is het bijna onmogelijk om een kritisch stuk te schrijven.

Neem bijvoorbeeld de introductie van de nieuwe Tiger 1200 vorig jaar. Naar mijn mening de mooiste allroad op de markt. Werd bejubeld in alle testen maar kan zich toch niet meten met een GS of KTM.
 
Wie geloof je nu eerder?
Een motorrijder of journalist?
Ik weet precies de voor en nadelen van mijn motor.
En ben daar eerlijk over.
Kraak net zo makkelijk m.n eigen fiets af.
 
Nu moet ik het toch even opnemen voor Verhulst.

Hij is je dankbaar. ;)

Neem bijvoorbeeld de introductie van de nieuwe Tiger 1200 vorig jaar. Naar mijn mening de mooiste allroad op de markt. Werd bejubeld in alle testen maar kan zich toch niet meten met een GS of KTM.

Tja, en ik heb dan weer verhalen gehoord dat het net andersom is..


Hoe dan ook, een mening is altijd gekleurd.. .of je nu betaald krijgt om die mening te verkondigen of niet.
Daarom dat ik ook weinig waarde hecht aan wat anderen van een motorfiets vinden, ik heb niet voor niets twee keer een Super Tenere gekocht he... ondanks al die matige testreacties...in bladen en op motorfora... 😅
 
Een journalist of YouTuber die “te” kritisch is,
en nog niet tot de gevestigde orde behoort,
gaat nog maar weinig uitnodigingen ontvangen om motoren of zelfs accessoires uit te proberen.
Geen enkele aanbieder gaat betalen om een potje afgezeken te worden.

Wat is hier verrassend aan?

Geen enkele journalist zal een product afzeiken.
Hooguit zijn teleurstelling uitspreken over een of meerdere eigenschappen van het product.
Maar net zo subtiel dat de aanbieder niet geschoffeerd of zelfs in het spreekwoordelijke hemd wordt gezet.
 
Het is overigens niet dat ik een journalist niet geloof, enkel dat zijn bevindingen wat gekleurd kunnen zijn.

Ik ben mee hoor... maar...

Al die vele meningen op een forum, van al die motorrijders, die hun motor, hun favoriete banden en hun... komen aanraden? Die zijn niet gekleurd?
Verschil is dat die journalisten meestal wel weten waarover ze spreken, van al die vele motorrijders op een forum heb je er maar het raden naar of ze enige ervaring hebben om al die recensies/ervaringen/meningen met enige betrouwbaarheid neer te pennen..
 
Nee ik ben niet gekleurd ben eerlijk over m.n aangeschafte spullen.
Als het niet bevalt moet je dat vooral delen.
En dat is wat ik ontzettend mis op fora,s
Noem gewoon de ellende of aandachtspuntjes van een type model motor die je hebt gereden.
Zou een ander zeer mee geholpen kunnen zijn.
Voorbeeld het ligt gevoelig als je klaagt dat een cardan van een boxer bmw nogal slijtagegevoelig is met bijbehorende kosten als je niet zelf kan sleutelen.
Daar kan je toch gewoon eerlijk over zijn.
Heb het dan niet over nieuw.
Dealer onderhouden garantie.
Wordt allemaal geregeld.

Maar voor de 2e en 3e hands motor.
Je koopt niet voor niks gebruikt meestal geldgerelateerd of dat je geen 30k wil ophoesten zoals ik voor een brommer.
 
Met motorrijder bedoel ik vrienden of goede kennissen.
Niet een blaaskaak bij de showroom.
Met blablabla verhalen ik draai me dan om en loop weg.
En drink ergens anders m.n bakkie op
 
Er is maar 1 mening die telt...die van jezelf.
Er zitten tussen die YT'ers rijders bij die ik kwa rij capaciteiten heel wat hoger inschat dan veel van de journalisten, dus als ik me verveel dan kijk ik wel eens naar wat hun bevindingen zijn bij een bepaald type motor. Maar uiteindelijk, als ik geld ga uitgeven aan een motor is alleen mijn eigen mening belangrijk. Zo vind ik persoonlijk bijvoorbeeld tubeless bandjes op reisallroad een absolute must. Zitten die er niet op dan :N

Dus wat betreft de XL750 Transalp, want daar gaat dit topic over, ik ga er zeker een keer mee gaan proefrijden, net als die Suzuki 800.:]
 
Er is maar 1 mening die telt...die van jezelf.
Er zitten tussen die YT'ers rijders bij die ik kwa rij capaciteiten heel wat hoger inschat dan veel van de journalisten, dus als ik me verveel dan kijk ik wel eens naar wat hun bevindingen zijn bij een bepaald type motor. Maar uiteindelijk, als ik geld ga uitgeven aan een motor is alleen mijn eigen mening belangrijk.

En zo is het!

Ik probeer ook te filteren, en hecht meer geloofwaardigheid aan sommige forumleden dan aan anderen...


Zo vind ik persoonlijk bijvoorbeeld tubeless bandjes op reisallroad een absolute must. Zitten die er niet op dan :N

Ik deel die mening... je hebt al gezien dat de Transalp die niet heeft... Suzuki vind ik niet meteen terug, maar ik denk dat je daar ook pech gaat hebben.
Mijn Tenere mist ook tubeless wielen, ga zelf een setje laten spaken denk ik...
 
En ik maar hopen en wachten op zinvolle informatie over de TA.........

Is er niet een "neem elkaar de maat" topic waar meningsverschillen uitgesponnen kunnen worden?
 
Ligt toch vooral aan Honda....bij de Hornet 750 is de prijs bekend, is de testsessie met het journaille en de YT'ers geweest en staan er zelfs al demo's bij dealers. Rond de TA blijft het stil zo heeft Honda NL nog steeds de officiele prijs niet vermeld op hun website.
 
Jij snapt het niet..

Het formaat of dat er video effecten bijkomen boeit me niet. Maar die mannen hebben er meestal wel wat meer verstand van voordat ze wat gaan neerpennen.
Als 10 motorjournalisten een mening hebben over één motorfiets kan je er wel de eerlijke plus- en minpunten uitfilteren.
nou ik denk dat ik aardig wat motor journalisten overstijg qua kennis over de techniek, maar weet ook wel dat er zat zijn die beter kunnen rijden.
het nadeel van die 10 journalisten is als ze allemaal naar de zelfde pers introductie zijn uitgenodigd krijg je globaal 10 x ongeveer het zelfde verhaal met alleen andere details.

ik weet dat ze vaak de dingen die ze testen mogen houden , kleding, accessoires, actioncams etc , de snoepreisjes.


Een journalist of YouTuber die “te” kritisch is,
en nog niet tot de gevestigde orde behoort,
gaat nog maar weinig uitnodigingen ontvangen om motoren of zelfs accessoires uit te proberen.
Geen enkele aanbieder gaat betalen om een potje afgezeken te worden.

Wat is hier verrassend aan?

Geen enkele journalist zal een product afzeiken.
Hooguit zijn teleurstelling uitspreken over een of meerdere eigenschappen van het product.
Maar net zo subtiel dat de aanbieder niet geschoffeerd of zelfs in het spreekwoordelijke hemd wordt gezet.

ze krijgen ( meestal ) geen geld , maar ze verkopen hun artikelen aan de bladen die zelfstandigen broodschrijvers. of zijn in loondienst van een blad.

je heb helemaal gelijk wie te kritisch is word niet meer uitgenodigd , en krijgt minder makkelijk een motor te leen van een importeur of grote dealer om een test te kunnen doen.

Een goed journalist pakt het zo in.





ik ben echt benieuwd hoe de nieuwe transalp 750 zal rijden, maar wil toch eens een F750GS proberen en die nieuwe Suzuki 800 als ie beschikbaar is.

Ligt toch vooral aan Honda....bij de Hornet 750 is de prijs bekend, is de testsessie met het journaille en de YT'ers geweest en staan er zelfs al demo's bij dealers. Rond de TA blijft het stil zo heeft Honda NL nog steeds de officiele prijs niet vermeld op hun website.
ik denk dat Honda hun kruid nog even droog wil houden tot in het voorjaar.
want zolang de aandacht vasthouden is moeilijk, men heeft de machine wel goed gezien inmiddels genoeg foto's en film , weinig motoren die zo uitgebreid belicht worden.

mogelijk dat dan ie ineens bij de dealers staat en die dan een evenement organiseren erom heen .
 
Suzuki heeft ook geen tubeless wielset, daarom wel proefrijden....niet kopen8-)

Je gaat je daarvoor toch niet laten tegenhouden?

Ik denk met een kleine 2000€ toch een tubeless wielset te kunnen scoren voor de Tenere... originele wielen de verkoop in en je komt nog goedkoper uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan