Als je een multimeter hebt, kun je controleren of er lekstroom optreedt.
Heb ik, ik ben er alleen nog niet zo handig mee. Lekstroom moet ik toch meten met de weerstandsmeter op 1K (ohm)?? En dan aan beide uiteinden van de draad meten of de weerstand kleiner dan 1 is? Zo nee, dan lekt ie?
Ik zit net een beetje naar de wet van ohm te wikipedia-en. Wat is de relatie van Watt in het verhaal? Je hebt V (spanning), A (ampere, hoeveelheid stroom door het circuit) en weerstand (ohm) en die lopen in verhouding met elkaar. Wat betend Watt (vermogen/kracht) precies in het verhaal??
Het enige advies dat ik kan geven: kijk op de plekken waar de bedrading het frame etc. raakt, dat zijn je eerste verdachten. Controleer ook alle aansluitingen, maar vergeet zeker niet de massa-punten. Zelfs zoiets simpels als een gecorrodeerde accu-aansluiting kan al heel wat gekke problemen geven.
Als je een multimeter hebt, kun je controleren of er lekstroom optreedt.
Controleer ook alle stekkers, even aan elk afzonderlijk draadje trekken of dat misschien is weggerot in het stekkertje. Succes, zijn klote klusjes om uit te zoeken.
Ik denk dat de draad die naar het startrelais gaat, ergens tegen het frame aan drukt.
Ik denk dat de draad die naar het startrelais gaat, ergens tegen het frame aan drukt.
Je zegt dat hij alleen doorbrandt bij het starten.
In het circuit naar de startmotor toe zit geen zekering, dus daar zit het niet.
gewoon een zwaardere hoofdzekering erin knallen en dan kijken waar t gaat roken
Met een ohmmeter hebben we op 200k steeds 30.8 en inmiddels is alles losgekoppeld.
Is dit normaal?
We gaan nu de DC controleren zoals in een ander topic werd geopperd.
je hebt echt geen flauw idee wat je aan het doen bent he
je hebt echt geen flauw idee wat je aan het doen bent he
30.800 ohm is dat niet de inwendige weerstand van de accu ?
by the way 12/ 30800 = 0,0003 Ampere dan gaat de zekering wel door
en wat is volgens jou DC ?
Ik denk toch dat er een draad is door gesleten en soms tegen het frame rust.
maar zoals ik al eerder zei; je hebt een naam hoog te houden n.l. : "beunhaas"
Ik zeg een rotte verbinding in een stekkertjeNou, het probleem is weg maar we weten niet hoe... Niet handig, sta je straks onderweg met de shit.
Alle kabels nagelopen en alle stekkers een keer losgehad. Geen kabelbreuk oid gecontrateerd. Daarna alles weer in elkaar en dr vloeiden geen Ampere's meer weg in het circuit....
Kiekn wat't word...
Hij doet zn naam eer aanje hebt echt geen flauw idee wat je aan het doen bent he
De draad tussen startrelais en startmotor lijkt me logischer, m.i. wijst alles daarop.... ik wed toch dat het in de bedrading zit die je start relais bedient.
Ik ben een noob op electrisch gebied maar sta wel open om wat te leren. Als je leuk probeert te zijn ga dan op het toneel staan.
lees dan ook mijn andere regeltjes, dan steek je misschien ook wat op.
een draadbreuk levert geen stroom verlies van 30 Ampere op,
een doorgesleten draad tegen massa wel,
een vast gelopen startmotor doet het ook wel of
een vastgelopen motorblok met een startmotor proberen te starten levert ook wel een stroom verbruik van meer dan 30 Ampere op.