Hoofdzekering knalt eruit

Wilconizer

MF'er
23 apr 2004
35
0
Leeuwarden
Wie o wie kan mij helpen. De motor van mijn vriendin een Shadow Vt500c '86 Heeft problemen met electra. Vorig jaar tijdens de elfstedentocht (op de motor) is er voor het eerst begonnen voor de mensen die hem gereden hebben is het wel duidelijk dat het erg nat was. Vlak voor de laatste stempel post viel de hele motor stil. Het bleek de 30amp zekering te zijn die eruit knalde. Zekering vervangen en weer starten tot 500 meter verder excact hetzelfde weer zekering vervangen etc. De volgende dag niets meer aan de hand. Tot gisteren (het regende een beetje en het was wat vochtig op de weg) en we wilden weer starten niets. Zekering vervangen naar huis gereden motor afgespoeld en 's avonds weer helemaal niets. Ik vanmorgen weer zekering vervangen alles ok. Maar de oude zekering was niet kapot. Dus die weer erin en de hele motor deed het WEL weer. Waar o waar moet ik zoeken??? Contactslot??? aarde kabels??? wie kan mij helpen. :?
 
Dus als ie droog is dan gaat het goed?
Maakt dus door vocht sluiting.
Doormeten of laten meten.

of empirisch bepalen met een plantensproeier waar de sluiting zit
Met draaiende droge motor. Dan weet je ietsie meer
 
stuurslot? kijk in het schema waar de 30 Amp zekering geschakeld zit en haal stuk voor stuk stekkers los,het vervelende is dat je niet weet wanneer het begint dus is de plantenspuit inderdaad de enige oplossing om erachter te komen waar de sluiting zit.(kijk vooral draden na die schuurplekken vertonen en sluiting maken met het frame(aarde)

succes
 
Tuinslang werkt soms net ff beter als de plantenspuit. Soms is het ook weer teveel van het goede, dus eerst met de pantenspuit, geen probleem, dan met de tuinslang. Verder doe je tijdens je zoektocht i.p.v. de zekering een 12V 21W lampje. Anders blijft je zekeringen vervangen. Gaat het lampje vol branden heb je sluiting.
 
Terug
Bovenaan Onderaan