tjah, wat is wijsheid....
Heb de mijne op 3000 toeren staan,
1 : hij is rustiger met aanremmen
2 : hij stuiterd niet bij aanremmen
3 : komt vloeiender de bocht uit
zeg het maar, tis misschien ook wel een kwestie van gewenning
www.smoesracing.nl
Marco, dat klinkt toch goed? Of heeft het ook nadelen? Misschien dat het minder goed is bij het onbelast warmdraaien?
Heb de mijne ook op 3000 rpm staan om diezelfde redenen, en dat werkt wat mij betreft prima!tjah, wat is wijsheid....
Heb de mijne op 3000 toeren staan,
1 : hij is rustiger met aanremmen
2 : hij stuiterd niet bij aanremmen
3 : komt vloeiender de bocht uit
zeg het maar, tis misschien ook wel een kwestie van gewenning
www.smoesracing.nl
Carmo zeker? , moet je ff een mappie schrijven.Mijne stel ik na iedere start af op 3400 ongeveer. Bij 3000 slaat hij af
Over het warmdraaien. Onbelast met hoge teoeren warmdraaien is niet goed voor de krukas en lagers etc. maar 20min. voor de training warm draaien is goed hoor. Daarna even uit zodat de warmte het blok in kan trekken en zo de olie al wat warmer is.
Onbelast warmdraaien is nooit goed! Beter starten en wegrijden, rustig natuurlijk totdat de olie warm is en dan gaaasssssss!!!!
Verhoogd stationair toerental is idd fijner in de bochten tijdens de overgang van rem los laten naar gas oppakken.
wat ik er nog aan toe wil voegen is het nivo waar we oprijden een verhoogd stationair toerental niks uitmaakt. is alleen maar slecht voor je blok...zeker als ie koud is...
vroegah toen we op straat motoren reden liet je je blok ook niet op 3000 toeren stationair op je choke draaien...weten we nog?
wat ik er nog aan toe wil voegen is het nivo waar we oprijden een verhoogd stationair toerental niks uitmaakt
zolang een een barry veneman of arie vos op een volledig standaard motorfiets (600rr of een gxsr1000/600) 98%gehakt maakt van alle mf bezoekers met op fabrieksafsgesteld stationair toerental maak je mij niet wijs dat het iets toevoegdSpreek voor jezelf zou ik zeggen.
minder lomp terugschakelen en rustiger de koppeling loslaten + je vering goed afstellen zijn de factoren die verhelpen dat je achterwiel niet aan de slip/stuiter gaan.Welk nivo rij jij dan????
Voeg dat er effe aan toe dan
Heb vorige week trouwens een slipper clutch gemonteerd en als het goed is gaat dat nog een heel stuk gemakkelijker
[opdekastjaagmodus]zet je stationair toerental op 14.000 toeren op je 600, ga je harder de bocht in, en je komt er eerder uit...[/opdekastjaagmodus]
hoe zit dat bij mooijman bijv. deeptone?Je bent me net voormaar ik ben t met je eens.
Een toerental van 1300-1500 is zat voor de meesten van ons maar...... t staat natuurlijk wel stoer
Ik zag op de site van ten Kate (http/www.tenkateracing.com/vervolg.php?target=motoren-600.php) dat hun CBR600RR stationair 2,500 toeren draait. Nou heb ik me eens laten vertellen dat dat helpt tegen het stuiteren van het achterwiel bij terugschakelen. Dit kan bij Ten Kate echter niet de reden zijn, want die hebben een slipper clutch.
Dus; waarom draaien ze 2,500 toeren stationair?
Wat zijn hier de voor- (en na-?) delen van?
hoe zit dat bij mooijman bijv. deeptone?
zolang een een barry veneman of arie vos op een volledig standaard motorfiets (600rr of een gxsr1000/600) 98%gehakt maakt van alle mf bezoekers met op fabrieksafsgesteld stationair toerental maak je mij niet wijs dat het iets toevoegd
zolang een een barry veneman of arie vos op een volledig standaard motorfiets (600rr of een gxsr1000/600) 98%gehakt maakt van alle mf bezoekers met op fabrieksafsgesteld stationair toerental maak je mij niet wijs dat het iets toevoegd
je kan van iedere rijder wel wat leren, in sommige gevallen alleen dan wel hoe het niet moetJe kent Paul toch.... doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Ik moet wel toegeven, iedereen heeft z'n eigen rijstijl. Paul's rijstijl is vloeiend en knoerthard. Ik denk dat er hier een hoop rijders zijn die nog wel wat van hem kunnen leren.