schopje
Ik heb laatst de cat op de bank gehad bij Paul Ritzen en hij blijkt dus rijkelijk te rijk te lopen. How come? De sproeiers zijn een beetje uitgesleten door het gebruik. Volkomen normaal na dik 45.000 kmHet vervangen van de sproeiers is echter een prijzig geintje aangezien er dan én nieuwe sproeiers in moeten én de cat moet terug op de bank om af te stellen. Zou het mogelijk zijn om de hele carburateurs eraf te halen en er een andere set carburateurs (met originele naalden en sproeiers) erop te zetten? (En uiteraard ff synchroniseren).
ik heb hier nog een set originele carburateurs liggen van een cat, vandaar
Hoe vaak moet ik je nou vertellen dat die cat 6 versnellingen heeft
serieus:
Heb je al eens naar de afstelling van die kit gekeken / laten kijken.
meer dan de eerste 2 heb je toch niet nodig
Maar daar had ik ook al es aan zitten denken. Cat op de testbank en dan es kijken of ie goed afgesteld staat. Zou dat zoveel verschil kunnen maken een slechte afstelling? En wat valt er eigenlijk af te stellen aan zo'n kit?
Ik heb geen idee. Was gewoon het eerste wat in me opkwam. Lijkt me dat wanneer je zo'n kit plaatst je toch ook je motor opnieuw moet afstellen. Slechte afstelling kan wel een hoger verbruik tot gevolg hebben dus je kunt het allicht eens proberen.
Je kunt ook gewoon VTR gaan rijden, heb je standaard hoog verbruik.....
Probleem opgelost
Is dat Hilltech?die kit zit er al drie jaar in ofzo
Die kit is ingebouwd door Adrie Spierings volgens mij en daar is ie ook afgesteld.
Is dat Hilltech?
Misschien is de afstelling niet helemaal meer up to date. Zijn de carbs wel een beetje bijgehouden qua synchronisatie bijvoorbeeld? Luchtfilter schoon?
carbs worden regelmatig met de beurtjes gesynchroniseerd (ja, dat laat ik doen, tis dus niet mijn geprutst) en luchtfilter is ook schoon.
Waar zou ik eens langs kunnen voor die afstelling (goed adresje?) en wat doen ze dan?
(misschien hadden wij gewoon 2 rotte appels te pakken)
Oww dit is natuurlijk een schot voor open doel he, alle yamaha's zijn rotte appels
die kit zit er al drie jaar in ofzo
Kan ook zijn dat de naalden en/of naaldbuizen versleten zijn. Kan goed, want de dynojet naalden hebben een ruwer oppervlak dan de standaard naalden en schrapen de naaldbuizen kaopt en/of zijn zachter en dus slijten ze harder.
En je hebt hem nooit laten controleren.
Doet me meteen denken aan die vrouw die met haar auto bij de keuring kwam:
"Bandenspanning conroleren? Dat doen ze toch ieder jaar bij de grote beurt"
Kom maar langsKost niet teveel voor jouw heb ik speciaal een augustus aanbieding.
ik zie het
Al denk ik dat het niet speciaal voor mij is
zal waarschijnlijk volgende week worden. Ik bel morgen wel ff.
Stel nou dat die gasnaalden versleten zijn, hebben jullie die daar ook liggen enzo?
[me]Viccie weet al best wel wat van het sleutelen met motoren, maar gasnaalden zijn nieuw.[/me]
moet er nog een afspraak gemaakt worden voor zo'n dynorun?
wil mijn Catje ook wel eens op de dyno gooien ...
samen gaan?
Doe dan ook ff een mailtje mijn kant op, kan ik ook eens gaan kijken daar . .samen gaan?
Doe dan ook ff een mailtje mijn kant op, kan ik ook eens gaan kijken daar . .
[me]kneeslider is een bange poeperd en durft niet zomaar ergens heen alleen[/me]
vind het best, gaat nog een Catje met me mee trouwens dan maar welke dag had je in gedachten want ben bang dat ik ivm werk alleen maar op een zaterdag kan
tenzij ik vanmiddag nog vrij kan krijgen ... dan knal ik snel even die kant op
oh en nu zaterdag gaat moeilijk worden want het is kermis en ben bang dat ik dan niet mag rijden
Doe dan ook ff een mailtje mijn kant op, kan ik ook eens gaan kijken daar . .
[me]kneeslider is een bange poeperd en durft niet zomaar ergens heen alleen[/me]