Dat geldt natuurlijk alleen voor de eerste twee jaar; daarna kun je (na een nieuw examen) op een A2 motor rijden, en die mag 47pk hebben. Nog steeds niet schokkend, maar daar kun je in Nederland best mee uit de voeten.Naja, iedereen heeft natuurlijk zijn eigen persoonlijke bezwaren tegen deze regeling. Persoonlijk vind ik het het ergst dat er nu gewoon geen fatsoenlijke mogelijkheid is om een volwaardige motorfiets te berijden, mijn mening is analoog aan het gezegde "Beter te duur dan niet te koop".
11kw of 35kw..
Hard of snel, elke motor is volgens mij even gevaarlijk. Je bent net zo kwetsbaar op zo'n klein 11kw'tje (zo niet, meer omdat ze je gewoon niet horen, niet snel weg kan zijn etc) als op een 35kw.
Deze regeling slaat natuurlijk nergens op. Het gaatniet om de motorom beperkte mate om de motor en grotendeels de rijder en zijn rijgedrag. (even het verkeer niet meegerekend).
Een hoop mensen die van een scooter afkomen (Ik wil niet stereotyperen maar je kent ze wel) en het stoer vinden door rood te raggen en 85 op hun scootie te doen en meer van die shit, stappen op een motor (of auto, rare oude auto's met bodykits, spoilers, velgjes en de golfjes) en voelen zich onoverwinnelijk en dan gaat het fout. Natuurlijk is niet iedereen zo maar zo zijn er wel een heleboel..
Afgelopen jaar 3 dodelijke ongelukken gehad met jonge rijders en elke keer was het wel iets van het bovengenoemde.. Toeval?
Ze zouden eigenlijk moeten screenen op opleiding, gedrag en intelligentie..
Dat geldt natuurlijk alleen voor de eerste twee jaar; daarna kun je (na een nieuw examen) op een A2 motor rijden, en die mag 47pk hebben. Nog steeds niet schokkend, maar daar kun je in Nederland best mee uit de voeten.
Jammer genoeg betekent dat wel iedere keer een examen, eventueel lessen, en een andere motor kopen.
Welnee, dit is geen coulanceregeling te noemen. Alles of niets!Nah, hoef je alleen je vizier maar op te eten
Wat ze wellicht ook kunnen doen is kijken naar het B-Rijbewijs en aantal overtredingen of betrokkenheid bij ongevallen? Schoon bord met wellicht een milde snelheidsoverteding zou dan mogen instromen op A2 en als je veelgebruiker bent van de flitspaal mag je braaf instappen op 11kw.
Maarja, het CBR is natuurlijk geen politiebureau wat dat betreft..
Helemaal geen rijbewijs is sowieso pech.Lijkt mij geen goed plan, wat bijvoorbeeld als een burger ervoor kiest om geen rijbewijs B te willen behalen? Wat doe je met mensen die hier immigreren en geen geschiedenis hebben? Plus je creëert een extra administratie, iets wat de overheid in mijn ogen zo min mogelijk na moet streven.
Gewoon A2 vanaf 18, evt. 20 jaar. Dan kan iedereen alle wegtypes berijden op fatsoenlijke wijze.
Coulanceregeling is er - topic kan dicht!
Sorry hoor. Een van de reden was voor mij de kosten die zich meebrachten met de nieuwe rijbewijzen. Ik vind persoonlijk dat ze jullie nou redelijk tegemoet komen met een "gratis" examen. Zeker als je ziet dat ze eerst van plan waren om je met lege handen achter te laten. Ik begrijp dat het nog steeds niet leuk is maar het is in ieder geval niets.
Och hij gaat geen erg illegale snelheden, maar dit wordt gecompenseerd door extra goedkoop te zijn (wat denk je dat een snelle fiets verbruikt/in onderhoud kost?). Beetje wiskunde verder en je bent nog steeds positief uit. Je kunt natuurlijk ook 6 jaar wachtenAls je nieuwe helm niet op voorraad is neem je toch ook geen genoegen met een gratis vizier? Een A1 rijbewijs heeft voor mij en veel anderen totaal geen nut, ik wil graag goedkoop en snel grote afstanden afleggen zonder het OV. Ik hád dit graag met de motor gedaan maar met 11kw op de snelweg wordt 'm niet.
Och hij gaat geen erg illegale snelheden, maar dit wordt gecompenseerd door extra goedkoop te zijn (wat denk je dat een snelle fiets verbruikt/in onderhoud kost?). Beetje wiskunde verder en je bent nog steeds positief uit. Je kunt natuurlijk ook 6 jaar wachten
Tot eind jaren '80 was de maximumsnelheid nergens hoger dan 100 ... daarom kon die eend toen ook nog wel mee komenKan prima hoor? Je mag de helft van de rit toch maar 100
Hoe is dit een coulanceregeling? Die regeling had moeten zijn dat gedupeerden onder de oude voorwaarden mochten afrijden. Dit is een toegemoetkoming, en da's heel wat anders. Pijl maar eens het vreugdeniveau waarmee dit besluit wordt ontvangen, ik denk dat je iets anders had gezien als dit een coulanceregeling was geweest.
zinloze discussie; het besluit is genomen. De minister is duidelijk geweest; meer zit er niet in. Klaar.
Clarkson zonder c. En inderdaad, 't schoot ook even door mijn hoofdIk weet niet of jullie de nieuwe Top Gear hebben gezien?
Toen Clarckson met zijn zelfbouw de snelweg opging moest ik meteen aan de 11 kw-ers denken :p
Nee. Dit is geen coulanceregeling. Wáár verbuigen ze de huidige, nieuwe, regels om alsnog de oude regels toe te laten? Ze komen alleen financieel de arme drommels wat (en hoe! 100 euri, bizzatch!) tegemoet, dat is géén coulanceregeling.Coulance is verleend.
Zinloos mag wezen, 't topic is blijkbaar nog niet dood
Hoe is dit een coulanceregeling? Die regeling had moeten zijn dat gedupeerden onder de oude voorwaarden mochten afrijden. Dit is een toegemoetkoming, en da's heel wat anders. Pijl maar eens het vreugdeniveau waarmee dit besluit wordt ontvangen, ik denk dat je iets anders had gezien als dit een coulanceregeling was geweest.
zinloze discussie; het besluit is genomen. De minister is duidelijk geweest; meer zit er niet in. Klaar.
Nee. Dit is geen coulanceregeling. Wáár verbuigen ze de huidige, nieuwe, regels om alsnog de oude regels toe te laten? Ze komen alleen financieel de arme drommels wat (en hoe! 100 euri, bizzatch!) tegemoet, dat is géén coulanceregeling.