Inbeslagname motor door marechaussee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een WOK melding omdat er en paar lampjes stuk zijn? Beetje vreemd.
Bij een Italiaanse motor gebeuren die dingen wel vaker. Mijn kentekenverlichting is er bijvoorbeeld spontaan onderuit gevallen.

Dit was ook het eerste wat ik dacht. WOK melding voor wat?
Wat zouden er een hoop voertuigen een WOK melding krijgen elke dag...
 
Even een beetje offtopic, ik mag de motor weer ophalen. Ik kon kiezen tussen een wok status of de motor in orde maken en komende week laten zien dat de gebreken gemaakt zijn.
Dus ik heb geen boetes gekregen

Alles is goed afgelopen
Aan te telefoon zeiden ze knipperlicht en kentekenverlichting. Toen ik m ging halen wisten ze van niks :+

Hij staat natuurlijk niet meer waar ik hem achtergelaten heb maar 20km verderop, dus even afwachten wat ze ermee gedaan hebben.

Ik kreeg wel een excuses van de onkundigheid van de expert bij de controle. Deze wist niet dat bij de oudere ktm's de nummers anders ingeslagen werden als bij de nieuwere modellen |(
Ik ben hem ruim een week kwijt geweest, valt allemaal nog mee gelukkig. Alleen hadden ze de zijstandaard losgeschroefd?? Het bergingsbedrijf zei dat dit al was toen hij bij hun aan kwam...

Bij wie moet je het e.e.a. laten zien?
Lijkt mij logisch dat zij (het bergingsbedrijf) niet alle ins & outs weten.
Heeft de motor daar (bij het bergingbedrijf) niet de gehele periode gestaan?

:?
 
:? Ik had verwacht dat je zou zeggen dat ze eigenlijk na 2 dagen al klaar waren en 6 dagen hebben moeten zoeken wie de motor nu toch ook s weer voor woon-werk gebruikte ? :P


Nope, motor is als niet gestolen bevonden. ( en iets met excuses "expert" zat er naast / had beter moeten weten )
Daarnaast, doel ik meer op de mogelijkheid tot reparatie/laten zien, in plaats van dat
ze er meteen een WOK opzetten.

( dan kar regelen, kosten keuring ) om een paar lampjes erop te bouten.


Dus de mogelijkheid geven om het te repareren, ipv direct een wok er op, zie ik als -mazzel-



Nah, zal wel een superduke ook in de fuik zijn gelopen, ze hadden die liever als de 300 :+
Als je dan toch kan kiezen...
 
Dan moeten we de mocro mafia ook maar hun gang laten gaan.

Stroman redenering. Je valt een punt aan wat ik niet maak en daarmee is je bijdrage nutteloos.

Wat het gedicht aangeeft is dat hoewel jij vindt dat er een groot verschil is tussen motorrijders zoals jij en de Hells Angels, de rest van de wereld dat onderscheid helemaal niet maakt. Jij vindt het prima als de Hells Angels aangepakt worden, jij juicht dat toe. De rest van de wereld vindt dat de volgende stap dan ook motorrijders zoals jij moeten zijn, aanpakken dus.

Vandaar: be careful what you wish for, voordat je het weet ben jij aan de beurt.
 
Ik verwacht nog steeds dat je straks je motor weer terug hebt, met een bekeuringkje voor het ontbreken van je knipperlichten.

Staat tegenover dat het in beslag nemen van motorvoertuigen tegenwoordig al steeds minder gebeurd en ook ik heb het zelf al zeker 100x gedaan, waarbij aan het eind de in beslagname volledig terecht was.
Het foutpercentage ligt ook zeker behoorlijk onder de 1%.

Prima als je daar nog onder wil komen, maar dan moet daar serieus geld voor vrijgemaakt

Hier spreek je jezelf toch een beetje tegen, of heb je minder vertrouwen in de kwaliteiten van je collega’s dan jezelf?
Je verwacht eerst dat er niets aan de hand is hier, maar zegt vervolgens dat bijna alle in beslag genomen motoren fout waren.


In hoeveel procent van de gevallen het dan een gestolen motor betreft weet ik niet en zou natuurlijk wel interessant zijn voor de discussie.
 
Laatst bewerkt:
Hier spreek je jezelf toch een beetje tegen, of heb je minder vertrouwen in de kwaliteiten van je collega’s dan jezelf?
Je verwacht eerst dat er niets aan de hand is hier, maar zegt vervolgens dat bijna alle in beslag genomen motoren fout waren.

Zijn 1e reactie is een verwachting en de 2e een feit. Hij spreekt zichzelf dus niet tegen.
 
Het is een illusie dat mensen het tijdens een gesprek bij één onderwerp houden. Probeer dat maar eens.
 
Bij wie moet je het e.e.a. laten zien?
Lijkt mij logisch dat zij (het bergingsbedrijf) niet alle ins & outs weten.
Heeft de motor daar (bij het bergingbedrijf) niet de gehele periode gestaan?

:?

Bij de marechaussee natuurlijk, hun hebben hem in beslag genomen. Bij het bergingsbedrijf was puur de opslag...
 
Kun jij je burgemeester kiezen?
Kun jij je minister president kiezen?
Kun jij de rechters kiezen?

Voorwaarden van een volwaardige democratie.

Kun jij je nog de referendums herinneren?



Burgemeester kiezen dat had ik best wel gewild maar sinds de samenvoegingen van de gemeentes hier in Gelderland zie ik het nut er niet meer van in.
Ik woon in een klein dorp en dan gaat de stem van de meerderheid het winnen, die van de grote dorpen.
Afgelopen weekeind had ik een feestje en daar vertelde iemand dat de schaalvergroting van gemeentes al jaren geleden begonnen was in Brabant.
Volgens de overheid is schaalvergroting kostenbesparend dus dat is altijd een geweldig plan.
Volgens de man waarmee ik aan de praat was gekomen was de samenvoeging in Brabant één groot geldvretend fiasco geweest maar de overheid had er niets van geleerd en ze gingen lekker verder op het ingeslagen pad.
In Gelderland dus hetzelfde verhaal, de samenvoegingen hebben bakken vol geld gekost, volgens die man kostte het meer dan het ooit zal opbrengen.

Minister president en rechters kiezen?
Ik weet niet of ik dat zou willen. Ik steek nu al weinig tijd in verkiezingen.
Landelijk daar verdiep ik mij nog wel in. Maar bij provinciale Staten en Waterschap word er gewoon een poppetje gekozen die hier uit de buurt komt.
Meer een moetje dus.


Referendums herinneren ja. Referendum over Oekraïne dat was voor mij alleen maar Rutte dwarsbomen en pesten *O*
Dus een vette nee terwijl ik mij er niet echt in verdiept had.
Wat een waardeloos figuur, ons Markje.
 
Laatst bewerkt:
Ja en ja op de vorige.

Maar NL is geen volwaardige democratie, al wil men dat wel doen laten geloven..

Hier zijn ze ook behoorlijk streng, maar omdat er heel veel minder mensen per vierkante kilometer zijn merk je dat niet zo


Op zich vind ik het zo wel goed. Democratie en medezeggenschap werkt alleen maar bureaucratie in de hand.
Omdat er een foutje is gemaakt moeten de regels aangescherpt worden , en dus weer een extra opleidinkje gevolgd worden omdat wat TS overkomen is, echt niet kan volgens een aantal mensen. Het is allemaal niet eerlijk en netjes gegaan.

Ik vind ook dat Nederland heel veel strenge en bureaucratische regels/rompslomp heeft.
Maar wat is nu de pakkans, alle poppetjes zijn wegbezuinigd en bijna alles gaat digitaal.
TS heeft gewoon even pech gehad dat hij eruit geplukt is. En achteraf is het redelijk netjes afgehandeld.
Hij heeft alleen een dikke week niet kunnen rijden.

Ik zou juist dankbaar zijn dat de plietsie toch nog wel zijn best lijkt te doen om boeven te vangen.
En TS is a hteraf gezien ook zeer tevreden met de afloop.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan