Joan Mir,new kid on the block

is dat al eek eer gebeurd? kampioen zonder een potje te winnen :} Al is de kans dat hij nog een potje gaat winnen natuurlijk ook nog wel aanwezig. Ik zeg laatste potje winnen en daarmee kampioen worden:t*O*
 
is dat al eek eer gebeurd? kampioen zonder een potje te winnen :}
In de koningsklasse nog nooit. Leslie Graham werd in 1949 kampioen met twee wins van zes races; Umberto Massetti won er 2 uit 6 in 1950 en herhaalde dat met 2 uit 8 in 1952. Daarna moeten we helemaal naar Nicky Hayden, die er twee won uit 17 in 2006.

Emilio Alzamora won een 125cc kampioenschap zonder een race te winnen. Naar het schijnt is zoiets nog één ander iemand ooit gelukt, maar ik heb geen idee wie!
 
In de koningsklasse nog nooit. Leslie Graham werd in 1949 kampioen met twee wins van zes races; Umberto Massetti won er 2 uit 6 in 1950 en herhaalde dat met 2 uit 8 in 1952. Daarna moeten we helemaal naar Nicky Hayden, die er twee won uit 17 in 2006.

Emilio Alzamora won een 125cc kampioenschap zonder een race te winnen. Naar het schijnt is zoiets nog één ander iemand ooit gelukt, maar ik heb geen idee wie!
Schaam je maar niet. Dit is al kennis waar ik me over verbaas dat die er is _O-
We kunnen dus nog een primeurtje tegemoet zien!
 
Snap nu ook wel waarom Mir liever een race wil winnen dan het kampioenschap,zou toch wel een hele vreemde wk zijn zonder ritwinst.
Maar dat gezegd hebbende;in het knotsgekke rollercoasterseizoen 2020 lijkt niks te gek.
 
Wat zal het volgend seizoen weer saai worden. Of zal MM het een tandje rustiger aan gaan doen. Deze blessure van een heel race jaar moet toch wel in zn hoofd zitten.
 
Wat zal het volgend seizoen weer saai worden. Of zal MM het een tandje rustiger aan gaan doen. Deze blessure van een heel race jaar moet toch wel in zn hoofd zitten.
Als je dat filmpje terug kijkt van dat juichen van afgelopen weekend.
Valt het mij op dat hij zijn rechter arm weinig beweegt. 🤔
 
Vraag me ook af hoe MM terug komt,dit moet idd wel tussen de oren gaan zitten en de concurrentie is een tandje beter geworden waardoor al snel meer risico's genomen moeten worden.
Heb ik al verteld hoe kort die soes afdraait :+
 
Snap nu ook wel waarom Mir liever een race wil winnen dan het kampioenschap,zou toch wel een hele vreemde wk zijn zonder ritwinst.
Maar dat gezegd hebbende;in het knotsgekke rollercoasterseizoen 2020 lijkt niks te gek.
Als hij weer van voren zit zal zijn teamgenoot hem vast wel een keer voorop laten ;)
Aan de andere kant zou het wel heel vet zijn ; wk worden in het jaar dat die ene marquez er neit is, zonder een race te winnen.

Heb ik al verteld hoe kort die soes afdraait :+
En die Honda van Marquez er nog even onderdoor kwam ?! Waarvan iedereen eigenlijk weet dat het niet kan of hoort.. maar het gebeurde wel


Als er zenuwen zijn beschadigd komt hij nooit meer terug op zijn niveau......in de media roepen ze het niet ,....maar ik heb m'n twijfels.

Media is niet te vertrouwen Gerrit :P
Nee zonder gekheid , ze hebben rondom marc altijd een bepaalde "stilte", je hoort pas achteraf dat er iets helemaal niet goed zit of zat.
Vandaar ook nog steeds mijn twijfels over dat verhaal met een raam of deur open doen, en ook de twijfels of hij zn nivo ooit weer kan en gaat halen
 
Het is wel iets wat we al jaren zeggen,dat gaat een keer goed mis met deze “onverantwoordelijke” rijstijl.
Hij heeft ook al wat waarschuwingen gehad.
 
Als hij weer van voren zit zal zijn teamgenoot hem vast wel een keer voorop laten ;)
Aan de andere kant zou het wel heel vet zijn ; wk worden in het jaar dat die ene marquez er neit is, zonder een race te winnen.


En die Honda van Marquez er nog even onderdoor kwam ?! Waarvan iedereen eigenlijk weet dat het niet kan of hoort.. maar het gebeurde wel




Media is niet te vertrouwen Gerrit :P
Nee zonder gekheid , ze hebben rondom marc altijd een bepaalde "stilte", je hoort pas achteraf dat er iets helemaal niet goed zit of zat.
Vandaar ook nog steeds mijn twijfels over dat verhaal met een raam of deur open doen, en ook de twijfels of hij zn nivo ooit weer kan en gaat halen
Er gingen gisteren kort geruchten dat MM een 3e operatie nodig zou hebben, wat vrij snel door zijn team afgedaan werd dat het herstel op schema loopt.
 
Kom op!

Het zou echt extreem zonde zijn als MM niet op zijn oude niveau kan terugkomen. En nu zeggen dat we al jaren vinden dat zijn rijstijl "onverantwoordelijk" is... Beetje gek. Coureurs als MM zijn gewoon nodig in zo'n sport. Zonder dit soort flappies is er geen kont aan.

Elders wordt steen en been geklaagd dat er geen spectakel is (F1 om maar eens wat te noemen), en dat een nederlandse Moto2 coureur een meer "do or die" rijstijl zou moeten hebben om meer vooraan te rijden. Het is ook nooit goed.

Coureurs als MM zijn briljant, ongeacht of je zijn persoonlijkheid nou mag of niet. En zelfs als hij maar terugkomt op 95% denk ik dat hij nog steeds de te kloppen man zal zijn.

Wat betreft zijn blessure, dat is echt wel meer dan een simpele bovenarmbreuk. Anders was hij al lang terug geweest. Al is een bovenarm voor een motor coureur natuurlijk wel heel kritisch.
 
Er gingen gisteren kort geruchten dat MM een 3e operatie nodig zou hebben, wat vrij snel door zijn team afgedaan werd dat het herstel op schema loopt.


Ik las het idd ook, ik denk dan eerder dat er al sprake is geweest van een 3de operatie.
Kom op!

Het zou echt extreem zonde zijn als MM niet op zijn oude niveau kan terugkomen. En nu zeggen dat we al jaren vinden dat zijn rijstijl "onverantwoordelijk" is... Beetje gek. Coureurs als MM zijn gewoon nodig in zo'n sport. Zonder dit soort flappies is er geen kont aan.

Wat betreft zijn blessure, dat is echt wel meer dan een simpele bovenarmbreuk. Anders was hij al lang terug geweest. Al is een bovenarm voor een motor coureur natuurlijk wel heel kritisch.
Volgens mij si er al heel vaak gezegd dat het een onmiskenbaar talent is en hij geweldige dingen doet met de motor maar toch ook als een dolleman tekeer kan gaan.
Dat er op de baan geknokt word is meer dan welkom, maar het dolle gedrag wat MM soms vertoond heeft hoort mijn inziens niet in deze sport.
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Kom op!

Het zou echt extreem zonde zijn als MM niet op zijn oude niveau kan terugkomen. En nu zeggen dat we al jaren vinden dat zijn rijstijl "onverantwoordelijk" is... Beetje gek. Coureurs als MM zijn gewoon nodig in zo'n sport. Zonder dit soort flappies is er geen kont aan.

Elders wordt steen en been geklaagd dat er geen spectakel is (F1 om maar eens wat te noemen), en dat een nederlandse Moto2 coureur een meer "do or die" rijstijl zou moeten hebben om meer vooraan te rijden. Het is ook nooit goed.

Coureurs als MM zijn briljant, ongeacht of je zijn persoonlijkheid nou mag of niet. En zelfs als hij maar terugkomt op 95% denk ik dat hij nog steeds de te kloppen man zal zijn.

Wat betreft zijn blessure, dat is echt wel meer dan een simpele bovenarmbreuk. Anders was hij al lang terug geweest. Al is een bovenarm voor een motor coureur natuurlijk wel heel kritisch.
Idd bovenarm en schouder is listig....kan er zat dan wel uit de cross die het op 90% dachten het gaat wel ....2 maten van mij hebben daardoor een dwarslaesie aan overgehouden omdat ze de kracht misten 🙈
 
Zonder dit soort flappies is er geen kont aan.

ik vind dit eerlijk gezegd het leukste seizoen in jaren.
Onmiskenbaar een groot talent maar ook zo nu en dan een groot gevaar voor zichzelf en anderen als hij weer die waas voor z’n ogen heeft en iedereen aan de kant beukt.
Hoop dat hij weer terug kan keren maar is wat mij betreft niet echt een must.
 
Dat het een supertof seizoen is ben ik het echt ZWAAR mee eens!! :t maar ik zou het toch we heel cool vinden als MM zich ook weer in de strijd gaat mengen, met een iets minder graaot verschil met de rest wordt het alleen maar beter.
 
Strijd is wat de mensen willen zien.

en ik zei altijd dat de winnaar niet belangrijk is mar daar ben ik op terug gekomen, steeds andere winnaaars is het mooiste wat er is
 
Terug
Bovenaan Onderaan