als ie maar op 1 cilinder niet ontsteekt (dat lijkt me de kwaal iig) moet het haast al in het gedeelte na de bobine liggen. Toch even de desbetreffende kabel/kap etc loshalen en (nogmaals) controleren
of die ene cilinder start of niet weet ik niet, ga ik zometeen weer kijken.
maar bogies, kapjes en kabels zijn al vervangen zou het dan aan de bobine liggen, kan ik deze na meten of zow?
Ik dacht eerlijk gezegd eerder aan brandstof problemen, carburateur, vlotterbakje etc..
maar ik ga de ontsteking weer controleren dan.
zijn er nog meer, manieren om te zien dat een cilinder niet loopt (behalve aan uitlaten voelen)?
je schrijft dat de bougie wel nat is, dus mengsel krijgt. Kan natuurlijk ook dat ie te weinig krijgt, maar dan zou ie alsnog wel moeten ontbranden, of hij krijgt echt te veel benzine natuurlijk....
Bobine denk ik niet, 1 bobine ontsteekt voor 2 cilinders, dan zou je dus 2 cilinders moeten hebben die niet ontsteken (1 + 4 en 2 + 3 zijn samen)
de uitlaat voelen is makkelijkste manier
zijn er nog meer, manieren om te zien dat een cilinder niet loopt (behalve aan uitlaten voelen)?
Was die toch gezaktpff had ik al gedacht dat daar commentaar over zou zijn.
En NEE
dat is bij de mijne al opgelost
Omdat je de carburateurs niet heb aangeraakt wil niet zeggen dat het daar niet aan ligt.
Zijn het de 2 binnenste of de 2 buitenste cilinders die gelijktijdig uitvallen dan zou er een bobine of pulsgever kapot kunnen zijn.
staat je nokkenastiming nog wel goed (aangezien je spanner los hebt gehad)?
heb zelf btw zelf eens een soortgelijk iets gehad, was de cdi die uiteindelijk defect was (ook zx9)
Hoe nieuw zijn de vlotternaaldjes?
Update
ik ben al wat wijzer na wat rond gebeld te hebben
Ik denk nu echt dat het aan de carburateurs en afstelling ligt
want ik heb de Nokasketting spanner vervangen zonder dat ik de timing op "nul" had gezet. en daardoor gaan je kleppen anders staan, duss klopt mijn sychronisatie niet meer, denk ik
Want na kleppen stellen moet je ook de carbs sychroniseren heb ik begrepen, omdat dan je afstelling niet meer 100% is of zow
heb ik het goed begrepen ?????
Update
ik ben al wat wijzer na wat rond gebeld te hebben
Ik denk nu echt dat het aan de carburateurs en afstelling ligt
want ik heb de Nokasketting spanner vervangen zonder dat ik de timing op "nul" had gezet. en daardoor gaan je kleppen anders staan, duss klopt mijn sychronisatie niet meer, denk ik
Want na kleppen stellen moet je ook de carbs sychroniseren heb ik begrepen, omdat dan je afstelling niet meer 100% is of zow
heb ik het goed begrepen ?????
uh??
zeg, waar woont jouw huis?? dit gaat niet goed komen zo