Klantenbezoek op de motor

Pommel

MF veteraan
13 apr 2004
23.882
126
Tukker in exile
Deze week kreeg ik voor het eerst, in jaren(!), een negatieve reactie van een klant op het feit dat ik op de motor kwam. Mijn contactpersoon zei min of meer dat hij een motor niet vond passen bij de professionele uitstraling van een consultant, en vond zakelijk verkeer op de motor ook te gevaarlijk. Ik heb het idee dat hem vooral het tweede punt dwars zat, maar daar heb ik bewust niet verder op doorgevraagd.

Los van het feit dat het volgens mij niet zou moeten uitmaken of je een klant bezoekt met het OV, de auto, de fiets of de motor(scooter), zolang je maar representatief bent qua uiterlijk en optreden; heeft iemand anders hier weleens negatieve opmerkingen gehad op het feit dat ie op de motor(scooter) bij een klant op bezoek kwam?

Zoals gezegd, ik doe al jaren mijn zakelijk verkeer vooral op de motor, en ik kom bij heel diverse klanten over de vloer (o.a. banken, overheid, grote bedrijven). 99,9% van de klanten reageert in mijn ervaring positief; van de week heb ik blijkbaar net die andere 0,01% getroffen. Overigens was ik niet van plan om uitgerekend naar die klant met de auto te gaan; als het goed is word ik niet ingehuurd vanwege de keuze van mijn vervoermiddel, maar vanwege mijn kennis en ervaring ;)

Iemand? Ik ben gewoon benieuwd :)
 
Er zijn mensen die een hekel hebben aan motoren/ motorrijders.

Pech voor ze.
 
Ik heb wel vaker klachten gehad van "klanten"als ik ze bezocht rijdend op de motor.
 
Ik ga ook regelmatig op de motor naar opdrachtgevers toe. Ik zit dan wel in een iets andere branche, "de creatieve sector". Ik heb nog nooit klachten gehad, en een hoop klanten kunnen het zelfs wel waarderen.

En daarnaast ben ik het met je eens dat ze je niet inhuren om je vervoersmiddel, maar om je kennis en vaardigheden.
 
standaard antwoord is dan: heb je liever dat ik bel dat ik te laat ga komen omdat er file staat of dat ik op tijd ben en mijn pak even moet uitrekken? meestal zien ze dan de voordelen van de motor wel in. maar ik mag van mijn huidige baas niet meer met de motor. benzine motor worden op veel terminals namelijk niet toegelaten in operationeel gebied in verband met explosiegevaar door de ontsteking. dus dan maar met de koektrommel van de zaak.
 
Laatst bewerkt:
Ook nooit klachten, ook niet als ik als fotograaf op een trouwerij aankom. :)

Niet dat ik veel keus heb ook overigens, zo zonder autorijbewijs.
 
:^

Wanneer ik op de motor naar stage of werk ging waren alle reacties altijd positief.
Was vaak ook een leuke ijsbreker, 'JA mijn motor rijbewijs die wil ik ook ooit nog een halen of mijn broer......
 
Er zijn mensen die een hekel hebben aan motoren/ motorrijders.

Pech voor ze.

Ik was ook niet van plan om er mijn probleem van te maken. Hij went er maar aan ;)

Ik was alleen nogal verbaasd; ik heb nog nooit een negatieve opmerking erover gehad.

Ik heb wel vaker klachten gehad van "klanten"als ik ze bezocht rijdend op de motor.
Maar ik heb zo het idee dat die klachten niet minder worden als jij ze op vier wielen bezoekt :+
 
Laatst bewerkt:
Wij begeleiden vaak kleine bouwwerken en verbouwing rondom de stad. ik pak vaak genoeg de scooter van de zaak, zo ook mijn baas. Al komt hij nu ook vaak met de motor, vanwege 2 grote klussen in Amsterdam en Diemen.

Gvd... Wil nu echt me rbw halen eind van de maand :P sta altijd in de file of in binnensteden tijdens werkzaamheden lang naar een plek te zoeken >.<
 
Toen ik nog naar klanten ging vond ik het altijd een heerlijke ijsbreker. Elke klant wilde altijd eerst even over m'n motor praten.

De enige "negatieve" ervaring was toen ik aankwam bij de klant en daar vervolgens 20 minuten moest wachten tot de klant er was. Hij bleek namelijk in de file te staan en ik had hem daar ingehaald. Het was een wat jaloerse reactie ;)
 
Leuk topic! Ik mag er binnenkort ook eindelijk aan geloven, (potentiele) klanten bezoeken op de motor. Toevallig België, dus ik hoop dat ze daar een beetje welwillend tegenover staan. Het is de luchtvrachtsector, dus ze zullen wel houden van laagvliegers. :+

Als uitzendkracht het hele land doorgereden op de motor. Het grootste voordeel (naast parkeren) vond ik altijd dat ze me nog kenden als ik er weer een keertje terug kwam. "Jij was toch die gozer op de motor?" was een standaard vraag. Ook als ik er een keertje binnen kwam als klant.
Ik denk niet dat dat zal gebeuren bij elke uitzendkracht die per ongeluk in de MediaMarkt terechtkomt.

Ik zal jullie wel op de hoogte houden volgende week hoe ze in deze sector reageren, maar tot nu toe alleen maar positieve reacties.
 
...
99,9%
...
0,01%
...
Uhmmm, 99,9% + 0,01% = 99,91%. Waar is die overige 0,09% dan ineens gebleven?

Laat 'm lekker in z'n eigen sop gaar koken. Je komt toch voor je kennis en kunde, of niet dan? Je zakenpartner zal wel iemand zijn die altijd motor heeft willen rijden, iedere dag in de file jaloers naar de trokerende motorrijders kijkt, van z'n vrouw niet mag rijden en dat afdoet met een "ik zou mezelf doodrijden".
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg het gevoel dat de motor als kapstok wordt gebruikt voor een soort "antipathie op het eerste gezicht".

Als je met de oto was gekomen had hij ook wel iets gevonden.
 
Uhmmm, 99,9% + 0,01% = 99,91%. Waar is die overige 0,09% dan ineens gebleven?

Laat 'm lekker in z'n eigen sop gaar koken. Je komt toch voor je kennis en kunde, of niet dan? Je zakenpartner zal wel iemand zijn die altijd motor heeft willen rijden, iedere dag in de file jaloers naar de trokerende motorrijders kijkt, van z'n vrouw niet mag rijden en dat afdoet met een "ik zou mezelf doodrijden".

Zozo, jij hebt zeker een technische studie gedaan. :')
 
Deze week kreeg ik voor het eerst, in jaren(!), een negatieve reactie van een klant op het feit dat ik op de motor kwam. Mijn contactpersoon zei min of meer dat hij een motor niet vond passen bij de professionele uitstraling van een consultant, en vond zakelijk verkeer op de motor ook te gevaarlijk.


:+

Het val me inderdaad mee dat er niet meer zuurpruimen zijn die er een, al dan niet grappig bedoelde opmerking, over hebben gemaakt. "auto te duur?" "zijn de tarieven te laag?"
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze week kreeg ik voor het eerst, in jaren(!), een negatieve reactie van een klant op het feit dat ik op de motor kwam. Mijn contactpersoon zei min of meer dat hij een motor niet vond passen bij de professionele uitstraling van een consultant, en vond zakelijk verkeer op de motor ook te gevaarlijk. Ik heb het idee dat hem vooral het tweede punt dwars zat, maar daar heb ik bewust niet verder op doorgevraagd.

Los van het feit dat het volgens mij niet zou moeten uitmaken of je een klant bezoekt met het OV, de auto, de fiets of de motor(scooter), zolang je maar representatief bent qua uiterlijk en optreden; heeft iemand anders hier weleens negatieve opmerkingen gehad op het feit dat ie op de motor(scooter) bij een klant op bezoek kwam?

Zoals gezegd, ik doe al jaren mijn zakelijk verkeer vooral op de motor, en ik kom bij heel diverse klanten over de vloer (o.a. banken, overheid, grote bedrijven). 99,9% van de klanten reageert in mijn ervaring positief; van de week heb ik blijkbaar net die andere 0,01% getroffen. Overigens was ik niet van plan om uitgerekend naar die klant met de auto te gaan; als het goed is word ik niet ingehuurd vanwege de keuze van mijn vervoermiddel, maar vanwege mijn kennis en ervaring ;)

Iemand? Ik ben gewoon benieuwd :)

Ik doe het eigenlijk ook al jaren, niet commercieel zakenbezoek.

Meestal gewoon in motorpak, maar het kan best dat ik een 3 delig pak en attributen op de motor meeneem en mij nog snel even omkleed. :+
 
Ik ga altijd naar klanten op de motor. Ik doe app-projecten, meestal voor twee of drie maanden, drie of vier verschillende per jaar. Nooit negatief commentaar gehad op mijn motor. Wel positief. Ik rij nu iedere dag van Amsterdam naar Kaatsheuvel, met de motor doe ik daar een uurtje over, met de auto zou dat twee uur zijn en zou ik het project niet hebben aangenomen.
 
pff wat een chagerijn, Zeg er niks over of zeg dat je het leuk vind, maar bezoek zeggen dat je z'n motor niet op prijs stelt is gewoon een zielepiet.
Ik zou er niet op in gaan en de volgende keer gewoon weer op de motor komen.
 
Ik werk zelf in de motor industrie, maar het is zo zeldzaam dat iemand op de motor langskomt dat ik eerlijk gezegd ook wel eens verbaasd ben..
En eerlijk is eerlijk, zo'n kwal in een pak met een stropdas die uit zijn lease Astra stapt geeft in eerste instantie een "nettere" indruk.

Ik ga zelf ook nog wel eens ergens op de motor heen en dan word je over het algemeen toch raar aangekeken.

Aan de andere kant, ik kom vaak in Parijs en Milaan en daar rijden al onze klanten naar hun werk en hun klanten op de motor en daar is het volledig geaccepteerd..
 
Ik heb tot nu toe alleen van mijn werkgever negatieve reacties gekregen.

Ik werk als consultant voor een toko die een paar jaar terug failliet is geweest. Uurtjes maal tarief, automatisering.
Nieuwe eigenaar, doorstart, "dezelfde" arbeidsvoorwaarden..

We konden altijd voor een zeker bedrag een leaseauto uitzoeken. Bij de vorige werkgever was alles bespreekbaar, we hebben wel eens gebabbeld over een MP3 in combinatie met een goedkoop autootje (7 wheel lease van alh).

Nu is het bedrag nog hetzelfde, maar ik vroeg een tijd terug voor een motor + auto contract. "Natuurlijk kan dat", zei de juffrouw van de administratie.
Auto en motor uitgezocht (Fiat Punto + Moto Guzzi V7), contract aangevraagd.

Wordt het hele contract verhaal op het laatste moment overruled door de nieuwe manager. Redenen:
1- een motor is gevaarlijk
2- een goedkope leaseauto en een motor "blijf ik mee zitten".
3- MOET op diesel of LPG lopen.

Ik rij dus nog steeds op kilometervergoeding. 19 ct/km voor een 23 jaar oude K75.
 
Terug
Bovenaan Onderaan