Kleven op de motor=> hoe dom kan je zijn

Je kan aan iemands rijstijl wel zien of hij wel of niet opeens gaat afslaan (langzaam rijden/ druk omzich heen kijkend etc.)
Nee, dat kan je niet. Als je maar genoeg rijdt heb je af en toe "freak incidents", een debiel die bijvoorbeeld opeens midden op de snelweg in de ankers gaat, of iemand die schrikt en per ongeluk remt.
Verder vind ik dit soort topics altijd een beetje betweterig over komen.
Ik vind jou een beetje dom overkomen. Ik vermeld explictiet dat dit geen "opgeheven vinger topic" en dat ik het zelf incidenteel ook doe en slechts aan wil zetten tot nadenken. Afijn, succes met jezelf om zeep helpen ;)
 
Ik vind jou een beetje dom overkomen. Ik vermeld explictiet dat dit geen "opgeheven vinger topic" en dat ik het zelf incidenteel ook doe en slechts aan wil zetten tot nadenken. Afijn, succes met jezelf om zeep helpen ;)


dank :W. jij sterkte met je freakincidents dan.

als je steeds gaat nadenken over wat er wel niet kan gebeuren kan je beter achter de geraniums blijven zitten niewaar?
 
Laatst bewerkt:
ja hè, gezellig, moddergooien *O* het ging nog vrij netjes in het topic... tot nu :)
 
Verder vind ik dit soort topics altijd een beetje betweterig over komen.
zovan "jullie doen het fout en ik weet wel hoe het moet en nu zal ik wel even de hele wereld waarschuwen over hoe slecht ze rijden"

Ongetwijfeld is dit soort informatie voor jou overbodig en nutteloos.
Er bestaan echter genoeg personen die er wel iets van opsteken en dankzij deze info een wat grotere kans hebben om niet betrokken te raken bij een ongeval.

Wat kun je daar nou op tegen hebben?
 
als je steeds gaat nadenken over wat er wel niet kan gebeuren kan je beter achter de geraniums blijven zitten niewaar?
wat is dat voor een argumentatie? :? Die non-redenatie wordt hier zó vaak gebruikt in dit soort discussies, maar wat wil je er mee zeggen?

het gaat toch om het feit dat men de mogelijke gevolgen van zijn/haar eigen fouten in moet kunnen zien, niet om het feit dat men 'bang is om te sterven' ofzo? :? :')
 
als je steeds gaat nadenken over wat er wel niet kan gebeuren kan je beter achter de geraniums blijven zitten niewaar?
Jij doet maar gewoon wat zonder na te denken?

Een vriend van me deed dat ook af en toe. Toen ik z'n hoofd van het asfalt wilde tillen zat ik opeens met m'n hand in z'n hersenen :?
 
Laatst bewerkt:
Ongetwijfeld is dit soort informatie voor jou overbodig en nutteloos.
Er bestaan echter genoeg personen die er wel iets van opsteken en dankzij deze info een wat grotere kans hebben om niet betrokken te raken bij een ongeval.

Wat kun je daar nou op tegen hebben?


het feit dat er in de topic titel al staat

"hoe dom kan je zijn"

geeft al direct de toon aan van het topic.


wat is dat voor een argumentatie? :? Die non-redenatie wordt hier zó vaak gebruikt in dit soort discussies, maar wat wil je er mee zeggen?

het gaat toch om het feit dat men de mogelijke gevolgen van zijn/haar eigen fouten in moet kunnen zien, niet om het feit dat men 'bang is om te sterven' ofzo? :? :')

overdrijven maakt de zaak duidelijk, als je in je leven bij alle risico's blijft stil staan maak je jezelf alleen maar banger dan nodig.

"Wat als ?"

tja wat als m'n ketting knapt. tja dan ben ik de lul, maar dat is dus geen reden om niet meer te rijden,
wat als iemand mij over het hoofd ziet. etc etc.
Als iemand in het uitzonderlijke geval zomaar op de rem stamt heb je per definitie al geen kans. Uiteraard is afstand houden belangrijk, maar zoals het hier gebracht moet ben je gelijk dom en idioot als je een keer dichter dan TS achter een auto rijdt.
Met voorruit kijken kom je veel verder, dus op de juiste plek op de weg en kijken er wat voor de auto voor je gebeurd.
Je mag verwachten van een auto op de snelweg dat hij niet in 1 sec stilstaat en dat hij niet voor niks remt en in dat opzicht is de 0,10 sec van de inschakeltijd van de achterlichten compleet verwaarloosbaar en is het daarmee een beetje overtrokken.

Jij doet maar gewoon wat zonder na te denken?

Een vriend van me deed dat ook af en toe. Toen ik z'n hoofd van het asfalt wilde tillen zat ik opeens met m'n hand in z'n hersenen :?

dat zijn zeker geen leuke ervaringen, maar zoals boven al beschreven. Ik doel niet op het totaal niet nadenken, maar op het stilstaan bij elk mogelijk risico.
 
Laatst bewerkt:
je bent ook dom als je achterop een auto gaat zitten kleven.. dat heeft niets met geraniums, maar met gezond verstand te maken.

Niet dood willen staat niet gelijk aan 'geen risico's durven nemen en dus maar thuis blijven'.

9,9 van de 10 keer staat niet dood willen aan je gezond verstand gebruiken en dingen roepen als 'dan kun je beter achter de geraniums gaan zitten' gelijk aan het proberen te rechtvaardigen van je eigen debiele gedrag

:j
 
Zonder een lichte provocatie geen discussie..

tja wat als m'n ketting knapt. tja dan ben ik de lul, maar dat is dus geen reden om niet meer te rijden,
Het verschil is dat je je volledig overlevert aan de goedheid danwel onkunde van een willekeurige automobilist.
Je mag verwachten van een auto op de snelweg dat hij niet in 1 sec stilstaat en dat hij niet voor niks remt en in dat opzicht is de 0,10 sec van de inschakeltijd van de achterlichten compleet verwaarloosbaar en is het daarmee een beetje overtrokken.
Je hebt minimaal een seconde nodig, anders ga je er in. Iedereen die anders beweert moet het maar 's proberen, dat hebben ze bij Blik op de Weg diverse keren gedaan en zelfs met professionele coureurs die gewaarschuwd waren was 1 seconde maar ternauwernood genoeg..
dat zijn zeker geen leuke ervaringen, maar zoals boven al beschreven. Ik doel niet op het totaal niet nadenken, maar op het stilstaan bij elk mogelijk risico.
Als dat forse risico zeer simpel is te vermijden, het je helemaal niets kost en er geen nadelen aan zitten, waarom zou je het dan niet doen als het de kans op een ongeluk zeer fors kleiner maakt?
 
Laatst bewerkt:
en ook dingen als een 'ketting die kan knappen' ofzo neemt iemand met gezond mee in zijn overwegingen wanneer je op de motor stapt:

iedereen houdt als het meezit zijn motor in een dusdanige conditie dat deze niet uit elkaar kan vallen.

Ja, nee, er kan altijd vanalles gebeuren, er kan ook ene meteoriet op je landen :') maar je motor in goede staat houden doet nagenoeg iedereen wel, ook de 'posers' die de bumpers van auto's adoreren :+ Die hebben dus aan de ene kant wel gezorgd dat de kans dat er iets motorisch fout gaat kleiner wordt, waarom zo je de kans dat je als roadkill eindigt door menselijke fouten dan niet verkleinen? Dat heeft, nogmaals, niets met geraniums te maken... :N
 
mihami :W

toch jammer dat je niet meer mee kunt doen met shit gooien hè? :j
Dat je je frustratie dan (al een jaar lang :') )maar via de mail gaat ventileren maakt je niet 'een beetje' zielig, maar echt héél héél héél triest :')
 
Laatst bewerkt:
Dat verbaast me lichtelijk. Ik weet van verschillende oudere auto's dat ze dat hebben en led werd niet voor niets gemarketeert als "licht veel sneller op", maargoed, het kan natuurlijk heel goed dat dat bij modernere gloeilampen is opgelost.
Nevertheless, je leven moet je niet in andersmans verlichting of handen leggen vind ik :)

Dat ben ik roerend met je eens, afstand houden is niet alleen vanwege de remweg belangrijk ;). Ook het anticiperen en uit kunnen wijken is nogal handig. Neemt niet weg dat ik grote dingen voor me zo snel mogelijk voorbij wil. Dit omdat ik niets zien maar ook omdat tegenliggers mij niet zien.

Zou je kunnen zeggen "houd afstand", maar dan is er weer een kans dat iemand je in komt halen omdat je echt een mega gat laat vallen (als het object voor je echt langzaam rijdt).
 
doe wel even in een pm Fer :')

mihami had in deze gelijk, voor ik 'm de spam in tyfte: beetje zorgen dat hij nog kan posten! :')
 
Laatst bewerkt:
wat ik niet snap is dat je over dit onderwerp uberhaupt een discussie kunt voeren...
Ts zegt, niet bumperkleven, dat is gevaarlijk. kan je je kop kosten.
dan hoort iedereen te zeggen, klopt, mee eens :^ je hebt gelijk het is gevaarlijk niet doen.
hoe de fuck kun je TS dan ongelijk geven, er is geen enkel argument dat voor bumperkleven is te bedenken en nog hebben we hier 5 paginas modder gooien...
 
wat ik niet snap is dat je over dit onderwerp uberhaupt een discussie kunt voeren...
Ts zegt, niet bumperkleven, dat is gevaarlijk. kan je je kop kosten.
dan hoort iedereen te zeggen, klopt, mee eens :^ je hebt gelijk het is gevaarlijk niet doen.
hoe de fuck kun je TS dan ongelijk geven, er is geen enkel argument dat voor bumperkleven is te bedenken en nog hebben we hier 5 paginas modder gooien...
:^
 
wat ik niet snap is dat je over dit onderwerp uberhaupt een discussie kunt voeren...
Ts zegt, niet bumperkleven, dat is gevaarlijk. kan je je kop kosten.
dan hoort iedereen te zeggen, klopt, mee eens :^ je hebt gelijk het is gevaarlijk niet doen.
hoe de fuck kun je TS dan ongelijk geven, er is geen enkel argument dat voor bumperkleven is te bedenken en nog hebben we hier 5 paginas modder gooien...

Ik ben het alleen niet eens met feitelijke onwaarheden ;) ik heb eigenlijk geen flauw idee waar het over gaat. Er zit echter geen fikse vertraging in het gaan branden van remlichten! Dat weet ik wel! Het is namelijk proefondervindelijk ondervonden door mijzelve ;)
 
Het feit dat er in de topic titel al staat

"hoe dom kan je zijn"

geeft al direct de toon aan van het topic.

Tja, echt slim is kleven natuurlijk niet.

Die toon lees ik dus anders. Zelf nuanceren kan soms geen kwaad.
Het zegt verder niets over de intelligentie van de klever, nog de intentie van TS.
 
wat ik niet snap is dat je over dit onderwerp uberhaupt een discussie kunt voeren...
Ts zegt, niet bumperkleven, dat is gevaarlijk. kan je je kop kosten.
dan hoort iedereen te zeggen, klopt, mee eens :^ je hebt gelijk het is gevaarlijk niet doen.
hoe de fuck kun je TS dan ongelijk geven, er is geen enkel argument dat voor bumperkleven is te bedenken en nog hebben we hier 5 paginas modder gooien...
Met een discussie opzich is helemaal niks mis hoor. De manier waarop is dit wel.
 
Bovendien heb je veel meer zicht wat er op de weg voor je gebeurd als je meer afstand houdt

en

als je meer afstand houdt kun je vast wat snelheid opbouwen voordat je naar links gaat om op de rijbaan voor tegemoet komend verkeer gaat rijden. Je rijdt dan dus minder lang op die rijbaan en dus dubbel veiliger en uiteindelijk veel sneller.
 
Er zit echter geen fikse vertraging in het gaan branden van sommige remlichten!
Het feit dat sommige remlichten dat wel hebben is op zich reden genoeg om daar rekening mee te houden ;)


wat ik niet snap is dat je over dit onderwerp uberhaupt een discussie kunt voeren...
Het feit dat er een discussie wordt gevoerd geeft aan dat een hoop mensen het er niet mee eens zijn. Dat verbijstert mij ook, maar het bevestigt eens te meer mijn idee dat mensen stom of gevaarlijk gedrag niet proberen te stoppen, maar met uitvluchten aankomen omdat ze dat niet dwingt om over hun eigen handelen na te denken :/
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan