Kleven op de motor=> hoe dom kan je zijn

Het feit dat sommige remlichten dat wel hebben is op zich reden genoeg om daar rekening mee te houden ;)

Heb het altijd al geweten maar vanmiddag toch maar even mijn remlicht-reactiesnelheid bekeken en het lijkt eerder een halve seconde vertraging :(

Potentieel een gevaarlijke situatie voor mijzelf! (platgereden worden is net zo kot als een auto koppen!)
 
O-)

-XX- wijzigde dit bericht op maandag 15 juni 2009 19:22 (99%)Reden: Verkeerde account
 
Laatst bewerkt:
zeg autoreply, heet jij soms Spee van je achternaam?

op zich heb je geen ongelijk, maar waarom wil je het in hemelsnaam ventileren :?
 
Sorry -xx- mijn fout :)


Vind het wel een goed topic, heeft mij er bewust(er) van gemaakt dat mijn remlicht traag is.
 
Laatst bewerkt:
zeg autoreply, heet jij soms Spee van je achternaam?

op zich heb je geen ongelijk, maar waarom wil je het in hemelsnaam ventileren :?
Spee zal nooit fouten maken in het verkeer en dat zeker niet toegeven ;)
Heb je uberhaupt de moeite genomen om dit topic of zelfs alleen maar de op te lezen?

De reden om hier een topic over te openen zijn tweeledig.

Ondanks de mooi-en alweerrijders, de rijstraketten en de stalen rossen, de Rossi's en de betweters is dit een leuk zooitje mensen. Hoe minder doden en gewonden er vallen. Zoals ik in de OP al opmerkte is de bedoeling aanzetten tot denken.Iedere gewaarschuwde motorrijder is er een, mijzelf incluis, dus waarom niet de rest er ook bij betrekken.
 
zeg autoreply, heet jij soms Spee van je achternaam?

op zich heb je geen ongelijk, maar waarom wil je het in hemelsnaam ventileren :?
een gewaarschuwd mens telt voor twee :) en blijkbaar, gezien het aantal ongelukken dat hierdoor gebeurt, door kleven dus, is nog niet iedereen van de mogelijke gevolgen op de hoogte :+

Waarom ben je meteen een betweter als je iemand probeert te behoeden voor letsel? :?

Zullen we dan ook maar stoppen met waarschuwingstopics voor gaten/hobbels in het asfalt? Want ja... als je dáár bang voor bent, dan kun je maar beter achter de geraniums gaan zitten :+

oh, wacht, dat was een argument voor een andere mening :P
 
ten eerste denk ik dat het goed is dat de motorrijders die het oneens zijn met genoeg afstand houden, hier mee praten. er zullen er genoeg zijn die wel lezen en het de moeite niet eens vinden om er verder wat mee te doen. dat is jammer.

voor degenen die wel meediscussiëren en 30m of minder meer dan voldoende vinden, is het handig om te weten dat je met 140 km/h al 40 meters in een seconde aflegt. dat is best een eind, na die 40 meter rijdt je nog steeds 140 en ga je pas remmen. ter info slechts.
feit dat een remlicht niet meteen oplicht is dat het een spiraaltje ijzer is dat opgewarmd moet worden voordat hij zo warm is dat hij licht geeft. 0.2sec. is niet te meten met het oog, daar heb je apparatuur voor nodig. als de mensen, die ledjes hebben bedacht als accessoire voor je motor, zeggen dat die 0.2 sec eerder vol opgelicht zijn, is dat te controleren en dus kunnen wij voor de discussie er wel vanuit gaan dat dit klopt. minimaal dus met nieuw spul, een ouder lampje doet er geheid langer over.

een ander leuk weetje voor de twijfelaars, stel je werkt in een branche waar 0.0% foutmarge de norm is. dan bedoel ik niet de gezondheidszorg of zo natuurlijk maar bijvoorbeeld de luchtvaart, mijn branche of diepzee duiken. helaas maken wij mensen wel fouten, maar die herstel je vervolgens, niet blijven volhouden dat je wel goed zit want daar zit jij als consument of de duiker niet op te wachten. het feit dat zijn leven op het spel wordt gezet omdat iemand zijn fout niet erkent is niet acceptabel en terecht.

dit topic is voor ons allemaal goed om er weer even aan te denken, dus niet voor jou alleen bedoelt die aan de 30 m genoeg heeft maar ook voor mij, maar goed, ik ben niet te groot om mijn fout af en toe in te zien.
 
zefs rossi schiet lorenzo voorbij als die aan het eind van het rechte eind in de remmen gaat, gelukkig trekt hij tijdig zijn knietje in maar dan denk jij dat je het wel redt :)
 
Op eBay zit iemand die verkoopt remlichten in combinatie met een speciale remlichtschakelaar, die ongeveer 1 seconde voor een noodstop al gaan branden. Helaas niet te betalen.

kom maar kom maar
 
Laatst bewerkt:
Welke kloon zal dit zijn
Is geen kloon. Is de zus van Dr. Piet.
Die wilde wat posten maar xx (zusje) stond nog ingelogd.
Dus maakte hij van die reactie een punt en poste onder zijn eigen account alsnog de reactie.

Vandaar mijn reactie onder jouw reactie op die van haar....eeh eigenlijk hem.

Kun je me volgen? :P
 
Laatst bewerkt:
ter info slechts.
Dat is al veelvuldig en omslachtig uitgelegd. Mensen weten het echter beter en beeld zegt 100.000 meer dan woorden. Ik ben dan ook wanhopig op zoek naar de 3e aflevering van seizoen 17 van Blik op de Weg (vorige week dinsdag uitgezonden). Hierin laten ze het gewoon zien, paar profs, een seconde afstand en TOCH gaat hij er vol in..
Ik ben niet te groot om mijn fout af en toe in te zien.
Ah, daar komt die houding van je dus vandaan. (Ik kom ook uit de luchtvaart :+ )
 
Je kunt er beter nog wat dichter op rijden, dan is bij een rem-actie het onderlinge snelheidsverschil klein.

En een vrachtwaggel remt lekker langzaam af, dus gaat het geleidelijk en zonder problemen.

O-)

Marc
Dat is echt een misverstand hoor,
een chauffeur zal de vrachtauto geleidelijk afremmen of laten uitrollen.
Maar als een moderne truck een noodstop maakt , verlies je qua remweg ,
of die geladen is of niet, de remweg is echt korter dan iedere motorfiets
of personen auto, !
;(
 
Je kan aan iemands rijstijl wel zien of hij wel of niet opeens gaat afslaan (langzaam rijden/ druk omzich heen kijkend etc.)

iemand die gewoon met een constante snelheid 80 rijdt gaat echt niet zomaar pal op de rem staan.
Als je er dan achter rijdt kan je wel degelijk inschatten wanneer er geremt moet gaan worden.
Het is ook niet dat op iemands bumper rijdt etc.



Verder vind ik dit soort topics altijd een beetje betweterig over komen.
zovan "jullie doen het fout en ik weet wel hoe het moet en nu zal ik wel even de hele wereld waarschuwen over hoe slecht ze rijden"
:r

moet je horen wie dat zegt.... jij weet alles natuurlijk al :Y

:+
 
mihami :W

toch jammer dat je niet meer mee kunt doen met shit gooien hè? :j
Dat je je frustratie dan (al een jaar lang :') )maar via de mail gaat ventileren maakt je niet 'een beetje' zielig, maar echt héél héél héél triest :')
eh?
 
Spee zal nooit fouten maken in het verkeer en dat zeker niet toegeven ;)
Weet je nog niet kerel / directeur van 3VO die 120 reed bij wegwerkzaamheden waar je 70 mocht? Werd daarna netjes op non actief gezet. Hij verklaarde dat hij het gevoel had achtervolgd te worden (klinkt bekend?).

Ook een Spee gaat wel eens een fout maken en als de media daar lucht van krijgen . . . moet Andre op zoek naar een nieuwe collega.

ON Topic: Kleven is gewoon niet slim. En soms gebeurt het gewoon. Wat mij altijd verbaast is dat iedereen er maar van uit gaat dat alles expres gebeurt. Er zitten genoeg mensen te dromen achter het stuur hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan