Korte beentjes

Durf gewoon te groeien !


** wacht op filmpje van dat kleine menneke die als een acrobaat een hoge bmw ... man-handle'd **

En zaag ook een stukje van je jiffy af als je de ophanging verlaagd .
 
Met 1.58 kan je zat op pad met een ER5. Beide voeten plat op de grond is sowieso nergens voor nodig, als je een motor onder lichte hoek met 1 voet plat op de grond kunt hebben is het meer dan genoeg.
Mijn vriendin is enkele cm's langer dan jou en gaat zonder problemen verhard en onverhard met mijn 990 Adventure op pad (dat is een rijdend flatgebouw op noppen).
2 voeten aan de grond staat juist heel instabiel omdat je voeten heel dicht bij de motor staan. Kracht x arm: Je benen vlak naast de motor -> hele korte ''arm'' -> heel veel kracht moeten zetten de motor rechtop te houden. 1 voet wat meer opzij en de andere netjes op het pedaal -> lange arm -> weinig kracht hoeven zetten.

Hier nog een leuk voorbeeld:
 
Met 1.58 kan je zat op pad met een ER5. Beide voeten plat op de grond is sowieso nergens voor nodig, als je een motor onder lichte hoek met 1 voet plat op de grond kunt hebben is het meer dan genoeg.
Mijn vriendin is enkele cm's langer dan jou en gaat zonder problemen verhard en onverhard met mijn 990 Adventure op pad (dat is een rijdend flatgebouw op noppen).
2 voeten aan de grond staat juist heel instabiel omdat je voeten heel dicht bij de motor staan. Kracht x arm: Je benen vlak naast de motor -> hele korte ''arm'' -> heel veel kracht moeten zetten de motor rechtop te houden. 1 voet wat meer opzij en de andere netjes op het pedaal -> lange arm -> weinig kracht hoeven zetten.

Hier nog een leuk voorbeeld:
Ja mooi,maar ik denk niet dat het haar eerste motor is ;)
 
O dat zal zeker niet. Ook wel een beetje extremer dan een ER5 en de omstandigheden die de TS tegemoet gaat natuurlijk.
Mijn vriendin waar ik het over had rijdt nog geen jaar maar komt nu al over ieder zandpad dat NL te bieden heeft met de 990.
 
O dat zal zeker niet. Ook wel een beetje extremer dan een ER5 en de omstandigheden die de TS tegemoet gaat natuurlijk.
Mijn vriendin waar ik het over had rijdt nog geen jaar maar komt nu al over ieder zandpad dat NL te bieden heeft met de 990.
Tja natuurtalent zeker ;)
 
Tsja wat zullen we zeggen, met vallen en opstaan :9

Gewoon niet te bang zijn dan kun je meer dan je zelf voor mogelijk houdt op 2 wielen!
 
Zadel aanpassen zoals ik het gedaan heb: Nietjes eruit, dekje eraf.. grof bijwerken met een ijzerzaagblad.. daarna met de houtrasp de vorm strak maken.. niet pistool gekocht.. dekje erover gespannen en terug vast gemaakt.

Het schuim dat standaard in een zadel zit is al niet van zulke goede kwaliteit en na 20 jaar is het nog slechter. Beter is het om het schuim te (laten) vervangen door iets van een betere kwaliteit en daarna het zadel op de hoogte en breedte te maken dat het goed past. Voordeel is dat je dan ook nog eens een zadel hebt dat veel comfortabeler zit door het betere schuim.

Het al 2 keer genoemde Tijger Leathers in Den Haag is één van de plekken waar je dat perfect kunt laten doen voor 8 tientjes. En als het na een poosje toch nog niet helemaal ok is, ga je gewoon terug en passen ze het nog een keertje aan zonder extra kosten.
 
ik zag net op de Heuvelrug een Virago geparkeerd staan..... volgens mij kun je daar met jouw lengte nog gewoon met twee voeten plat op de grond @Anouk702
 
ik zag net op de Heuvelrug een Virago geparkeerd staan..... volgens mij kun je daar met jouw lengte nog gewoon met twee voeten plat op de grond @Anouk702
Tja er zijn wel meer motoren die laag zijn ,zeker sommige chopperachtige motoren of scooters,maar dat was de vraag niet ,het ging om een ER5.
 
Mijn vr. (1.64) heeft altijd met erg veel plezier op o.a een GPZ500S (org. hoogte) rondgereden , ik denk dat een ER 5 niet veel hoger is ,en er zijn idd nog wel wat dingetjes om m iets te verlagen, dus moet kunnen!
 
2 losse veren voor de schokdempers zijn bij bovenstaande link 151 euro , ik zou zelf eerst de voorvork 'doorsteken' dan komt je stuur en motorfiets lager tov het wegdek, ook eerder genoemd.
Bedenkt dat het dan ook noodzakelijk kan worden je zijstandaard in te (laten) korten en het op de middenbok zetten word een stuk zwaarder.
Net als bij de vulling van het zadel, rommelen met oude meuk blijft oude meuk. Het belangrijkste deel van een schokdemper is de demping, met een paar tientjes meer heb je een set fatsoenlijke compleet nieuwe schokdempers.
je zou ook bij (o.a) boonstra motorparts kunnen kijken wat een zadel kost voor jouw motor en die zelf aanpassen, ben je niet gelijk onthand als dat helemaal mislukt, heb je het originele zadel nog.
Altijd een goed idee, 2e exemplaar kopen en de minst goede gebruiken om mee te experimenteren :t

Maar wat al vaker gezegd is, misschien valt het in de praktijk heel erg mee. Één voet stabiel aan de grond is prima.
 
Hoe bedoel je ? een chopper stuurt in verhouding met een GPZ gewoon ruk ,das toch geen vrouwenkwaal
Ik had ook zo'n ding en niet echt problemen. Vf750 Supermagna.

Vrouwen vaker wel. Terwijl ze er wel verlieft op worden.

honda-vf750c-super-magna-v45-1988-6.jpg


Google Afbeeldingen resultaat voor http://moto.zombdrive.com/images1600_/honda-vf750c-super-magna-v45-1988-6.jpg
 
Ik had ook zo'n ding en niet echt problemen. Vf750 Supermagna.

Vrouwen vaker wel. Terwijl ze er wel verlieft op worden.

Bekijk bijlage 1451068

Google Afbeeldingen resultaat voor http://moto.zombdrive.com/images1600_/honda-vf750c-super-magna-v45-1988-6.jpg
Klopt , ik had een kennis daar moest en zou ik een ltd 454 voor kopen, ze heeft er 3x mee gereden ,toen moest ze ook zo n GPZ 500 ding, dat stuurt gewoon iig voor een vr veel beter , ik vond t ook altijd een fijn ding om ff een rondje mee te doen , zo n sjoppert ding is ook helemaal nix voor mij
 
Lelijk?

Ouwe Gek:(
Huy :? , ik ben niet van de sjoppers, semi, nep oid , een sjopper neem ik wel als ik niet meer wil motorrijden :+.
t advies was voor mevr. korte beentjes en die wil toch ook geen sjop :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan