Korte beentjes

Geloof me, met mijn postuur weet ik waar ik het over heb. Ik ben zelf 1.63 dus ben ook best klein, met relatief korte benen en armen.
Ik heb weleens een Shadow en een Magna uitgeprobeerd.
Natuurlijk heb je niet van die extreme steps maar je hebt toch een hele andere houding dan op bijv. een naked. Je zit veel rechter op; je schouders zitten verder naar achteren. Het is niet dat het niet kan, maar echt lekker zit je gewoon niet op zo'n chopper. Om lekker te kunnen (tegen)sturen moet je niet hangen aan je stuur, maar er op/tegen leunen en dat gaat niet lukken zo.
Han weet wat dat betreft niet zo goed waar hij t over heeft denk ik😉,ik ben daar ook door mijn vr.wijzer door geworden ,ik had ook allelei mooie motor plannen voor haar ,maar ze zette me elke x weer netjes terug 👍met haar eigen keuze en waar zij zich fijn op voelde . En je kunt als man anders erover denken maar zij moet ermee rijden , en zo gauw je dat in de gaten hebt is t👍ik bemoeide me daar verder ook niet meer mee,op t technische deel na
 
Precies!
Madame hier (1.63m) hetzelfde, tuurlijk vooral met de eerste motor help je dr aardig kiezen, vooral omdat wij specifiek all-road gingen. Zij is op een Versys 300 terecht gekomen, prima fiets ook voor de korte beentjes. Iets ander budget dan in de OP, dat wel.
 
Laatst bewerkt:
@Lady_Di : Je weet dondersgoed dat dat andersom ook gebeurt! Jullie zijn alleen wat subtieler er in...

Die van mij heeft me net zolang gemanipuleerd tot IK een enduro kocht met elektrische start zodat ZIJ er op kon raggen en gestart zou krijgen...
 
@Lady_Di : Je weet dondersgoed dat dat andersom ook gebeurt! Jullie zijn alleen wat subtieler er in...

Die van mij heeft me net zolang gemanipuleerd tot IK een enduro kocht met elektrische start zodat ZIJ er op kon raggen en gestart zou krijgen...
Dan is t een goed mens :}:t
 
Han weet wat dat betreft niet zo goed waar hij t over heeft denk ik😉,ik ben daar ook door mijn vr.wijzer door geworden ,ik had ook allelei mooie motor plannen voor haar ,maar ze zette me elke x weer netjes terug 👍met haar eigen keuze en waar zij zich fijn op voelde . En je kunt als man anders erover denken maar zij moet ermee rijden , en zo gauw je dat in de gaten hebt is t👍ik bemoeide me daar verder ook niet meer mee,op t technische deel na

Dat zal het zijn denk ik ook, maar ik heb een Norton Dominator van 1957 en dat was in die tijd een sportieve motor. Die heeft idd een ideale zit, ietsje voorover en daar heb ik vroeger heel lange ritten mee gemaakt.

Maar met dat brede zadel en de grotere hoogte in combinatie met de 19 inch wielen, kan ik met mijn 1.74 net met de voeten bij de grond.

Dat gaat met de Supermagna een stuk makkelijker en eigenlijk is dat geen chopper, zit er een beetje tussenin, combinatie van cruiser en chopper.
Maar hij is vrij lang en als je daar een ander stuur op zet zit je ook meer voorover. Ik kan me voorstellen dat zo'n motor voor iemand van bijna twee meter drie keer niks is, maar voor mijn lengte is het prima.

Maar hij is wel een kilo of 50 zwaarder dan de Norton en dat voel je ook goed als je langzaam rijdt.

Heeft Anouk nu al gereageerd?
 
Ik ken het probleem, ben ook maar 1.61. Nu ben ik helemaal gek van choppers, dus dat helpt al een hoop, die zijn lekker laag. Als je iets anders tof vindt, kan ik me voorstellen dat het lastig is. 80 cm zadelhoogte ga je denk ik niet halen, misschien alleen op je tenen en dan met één voet, maar dat lijkt me niet fijn. Ik heb zelf graag beide voeten plat aan de grond, maar opzich kun je ook prima rijden als je met één voet aan de grond kan. Hoop dat je eruit komt met de tips die hier zijn gegeven, zodat je toch de motor kan kopen die je graag wil!
 
Han weet wat dat betreft niet zo goed waar hij t over heeft denk ik😉,ik ben daar ook door mijn vr.wijzer door geworden ,ik had ook allelei mooie motor plannen voor haar ,maar ze zette me elke x weer netjes terug 👍met haar eigen keuze en waar zij zich fijn op voelde . En je kunt als man anders erover denken maar zij moet ermee rijden , en zo gauw je dat in de gaten hebt is t👍ik bemoeide me daar verder ook niet meer mee,op t technische deel na
Hier hetzelfde.
Vrouwlief , kocht een Virago 535. (30 jaar geleden)
En ging binnen 5 km al onderuit op een rotonde met klei van de bieten campagne.
Ze is nog naar huis gereden.
En wilde een andere motor, en deze moest perse een 250 zijn.
Ze had gelest op een Suzuki GN250.
Ze heeft toen een Kawasaki EL250 gekocht.
In eerste instantie vond ik het niks, maar ze heeft er jaren met plezier op gereden.
Ook een lekker laag ding, 2 cilinder en toch behoorlijk wat vermogen.
Ik nam hem ook regelmatig mee, alleen al om de petjes in Golfjes bij het verkeerslicht achter me te laten.
 
Han weet wat dat betreft niet zo goed waar hij t over heeft denk ik😉,ik ben daar ook door mijn vr.wijzer door geworden ,ik had ook allelei mooie motor plannen voor haar ,maar ze zette me elke x weer netjes terug 👍met haar eigen keuze en waar zij zich fijn op voelde .

Ik zat een paar jaar terug bij mijn motordealer te wachten op het vervangen van een stel banden en ondertussen te kletsen met één van de verkopers. Er kwam een echtpaar binnen waarvan die man had besloten dat zijn vrouw haar R1200R moest inruilen voor een F650GS. Want ja, ze reed zo weinig omdat die R1200R veel te groot en zwaar voor haar was. Hij was continu aan het woord en zocht overduidelijk bevestiging bij de verkoper voor zijn verhaal. Die hield zich wijselijk op de vlakte en probeerde steeds het gesprek met haar aan te gaan wat zij nou wilde. Maar dat liet meneer niet toe, elke vraag gericht aan haar werd door hem beantwoord.

Waardoor zij zich na een paar minuten van de discussie afkeerde en met mij begon te kletsen. Eerst over wat voor een motor ik reed, en dat die R1200R ook gewoon een hele fijne motor was. "Maar weet je", zei ze, "ik wil helemaal geen motor meer rijden. Ik ga liever fietsen maar dat wil hij niet."
 
Ze heeft altijd veel achterop gezeten , voor mezelf maakt t geen verschil ze is nooit bang achterop hoe gek als ik ook doe .
ze heeft vrijwel direct haar motorrbw gehaald en ook veel alleen met t ding op pad geweest ,dat vond ik pas gaaf ! belde ze me op ; ik zit in Enkhuizen een bakkie te doen en ga zo de afsluitdijk op en kom dan naar huis ,of naar een treffen met de tent en dan kwam ik daar s avonds na t werk ,had ze alles netjes klaar staan. :t ,
T is imo altijd wel verrekte jammer dat de fabrikanten weinig rekening hebben gehouden met de kortere mensen , en ja je kunt wel op 1 voet staan .
Maar als je nog niet heel zeker bent is t toch fijner als je beide stappers goed aan de grond krijgt .
 
Ik zat een paar jaar terug bij mijn motordealer te wachten op het vervangen van een stel banden en ondertussen te kletsen met één van de verkopers. Er kwam een echtpaar binnen waarvan die man had besloten dat zijn vrouw haar R1200R moest inruilen voor een F650GS. Want ja, ze reed zo weinig omdat die R1200R veel te groot en zwaar voor haar was. Hij was continu aan het woord en zocht overduidelijk bevestiging bij de verkoper voor zijn verhaal. Die hield zich wijselijk op de vlakte en probeerde steeds het gesprek met haar aan te gaan wat zij nou wilde. Maar dat liet meneer niet toe, elke vraag gericht aan haar werd door hem beantwoord.

Waardoor zij zich na een paar minuten van de discussie afkeerde en met mij begon te kletsen. Eerst over wat voor een motor ik reed, en dat die R1200R ook gewoon een hele fijne motor was. "Maar weet je", zei ze, "ik wil helemaal geen motor meer rijden. Ik ga liever fietsen maar dat wil hij niet."
Ach andersom komt ook voor,mannen die staan te dromen bij een sportmotor en word door de vrouw gezegd dat is niks voor jouw,veel te gevaarlijk:)
 
Emo word ik niet echt, maar zelf heb ik niks met deze dagen. Woon vlakbij een winkelcentrum, je wil niet weten wat je met deze dagen allemaal ziet hier.
ik ook niet Coert ,heb er helemaal niets mee :N
ik vindt dit topic wel leuk en hoop dat " Anouk met de korte beentjes" is van zich laat horen ,want wij maken ons er nu wel druk om ,
maar misschien zit zij allang met een dikke all-road in de Portugese zon ,ofzo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Emo word ik niet echt, maar zelf heb ik niks met deze dagen. Woon vlakbij een winkelcentrum, je wil niet weten wat je met deze dagen allemaal ziet hier.

Zelfde hier in centrum Den Haag, lange rijen voor de parkeergarages, gestressd winkelpubliek en dat al een paar dagen lang. Ik ga voor de lol af en toe een rondje lopen, het is net alsof ik op safari ben! :+
 
Ja dat hoop ik ook. Maar het ging ook al eerder over een ER5, die zijn prima te rijden voor iemand met korte beentjes.
Zelf heb ik afgelopen jaar een forumlid geholpen met de aanschaf van een ER5, @lotje95 . Die is ook niet echt lang dus misschien kan zij hier ook haar licht even over laten schijnen. Ik ben wat langer, maar heb wel eens gereden op een Suzuki Bandit 600, die is volgens mij ook prima voor iemand die niet echt lange benen heeft.
 
Ik zat een paar jaar terug bij mijn motordealer te wachten op het vervangen van een stel banden en ondertussen te kletsen met één van de verkopers. Er kwam een echtpaar binnen waarvan die man had besloten dat zijn vrouw haar R1200R moest inruilen voor een F650GS. Want ja, ze reed zo weinig omdat die R1200R veel te groot en zwaar voor haar was. Hij was continu aan het woord en zocht overduidelijk bevestiging bij de verkoper voor zijn verhaal. Die hield zich wijselijk op de vlakte en probeerde steeds het gesprek met haar aan te gaan wat zij nou wilde. Maar dat liet meneer niet toe, elke vraag gericht aan haar werd door hem beantwoord.

Waardoor zij zich na een paar minuten van de discussie afkeerde en met mij begon te kletsen. Eerst over wat voor een motor ik reed, en dat die R1200R ook gewoon een hele fijne motor was. "Maar weet je", zei ze, "ik wil helemaal geen motor meer rijden. Ik ga liever fietsen maar dat wil hij niet."

Mijn vrouw vertelde me een paar jaar geleden ook , dat ze niet meer durfde te rijden.
En dacht dat ik boos of zo zou zijn.
Maar ik heb toch 1000X liever dat ze zegt dat ze niet meer durft, dan dat ze met angst en beven toch gaat rijden.
En dat ze dan een ongeval krijgt.

Ze heeft er geen probleem mee dat ik wel ga rijden.
Achterop wil ze ook niet meer.
Elkaar respecteren en vrij laten is toch wel een van de belangrijkste in een goed huwelijk.

Maar die Kawasaki EL250 is wel wat voor Anouk.
Geen chopper , laag en ruim voldoende vermogen.
Geen gevaar op de snelweg, loopt probleemloos 165 km/h .
Ze zijn alleen steeds zeldzamer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan