Kut Husky

Achjah, ik koop ook altijd motoren waarbij de kleppen na 30km afbreken en heel kop aan gort draait voor rond de 4000euro :)
 
hij heeft net terug gebeld. er was een klep afgebroken. nu moeten er 4 nieuwe kleppen in een nieuwe zuiger en de kop moet worden gerepareerd. De gasnaald zat vast door dat stukjes metaal waren terug geblazen tot in het luchtfilter. Voor de reparatie rekend hij geen uurloon. Op het materiaal krijg ik 50% korting .Het repareren van de kop moet ik ook nog betalen dit koste een kleine 200 euro.
de hele reparatie kost dus tussen de 400 en 450 pleuro wat vinden jullie hier van ????????
En hoe is het met de cilinder?
Volgens mij kost een zuiger alleen al 250 euro.
IK vind dat hij het zo netjes oplost.
Ik het ook gehad bij lemmens. Ik kocht een lc4 van een jaar oud en na binnen 5 dagen reed ik de krukaskeerringen lek. De totale reparatie kosten 1250 gulden maar omdat hij nog maar 50km gereden had hoefde ik maar 1000 gulden af te rekenen. |(
 
tsjah, die 50% is iig al iets, maar wat er gezegd wordt; na het eerste ritje afbrekende kleppen is natuurlijk niet iets waar jij voor gestraft moet worden... kan ie dat ding niet terugnemen voor de aanschafprijs?
 
hij heeft net terug gebeld. er was een klep afgebroken. nu moeten er 4 nieuwe kleppen in een nieuwe zuiger en de kop moet worden gerepareerd. De gasnaald zat vast door dat stukjes metaal waren terug geblazen tot in het luchtfilter. Voor de reparatie rekend hij geen uurloon. Op het materiaal krijg ik 50% korting .Het repareren van de kop moet ik ook nog betalen dit koste een kleine 200 euro.
de hele reparatie kost dus tussen de 400 en 450 pleuro wat vinden jullie hier van ????????

Mag je ook zoenen? :+

Vind dit niet echt een coulance-regeling eigenlijk. Je geeft veel geld uit aan het ding en die draait binnen 30km de hele kop kapot.
Lijkt mij dat je bij zo'n aankoop toch bepaalde verwachtingen mag hebben....ook als het ding garantie tot aan de straat heeft.
 
Hoe is het met de cilinder goeie vraag daar heeft hij het niet over gehad die zal wel geslepen moeten worden denk ik gokje weet eigenlijk geen zak van motoren |(
 
hij heeft net terug gebeld. er was een klep afgebroken. nu moeten er 4 nieuwe kleppen in een nieuwe zuiger en de kop moet worden gerepareerd. De gasnaald zat vast door dat stukjes metaal waren terug geblazen tot in het luchtfilter. Voor de reparatie rekend hij geen uurloon. Op het materiaal krijg ik 50% korting .Het repareren van de kop moet ik ook nog betalen dit koste een kleine 200 euro.
de hele reparatie kost dus tussen de 400 en 450 pleuro wat vinden jullie hier van ????????
Wat zijn de alternatieven, ik neem aan dat je nog steeds gek bent van de motor en niet je hele aankoopbedrag terug wilt eisen en de motor daar dan verder achterlaat. :?

Bij aankoop is er niet over garantie gesproken?
Ze geven op dit soort motoren normaal geen garantie geloof ik, dus als er niets over gezegt is (kan je je nog dom houden :+ en voet bij stuk houden) maar binnen een week moet toch wel te billijken zijn dat ze veel meer coulance geven! 8-)


.. weet eigenlijk geen zak van motoren |(
Hoe deed je dat met de CR dan .. iedere keer de zuiger laten vervangen door de dealer. :?
 
die cr doet het altijd en die zuigers gaan meer dan 100 uur mee. weet nie alles van een motor blok de rest kan ik wel en ik heb mijn GROTE vriend Timon die wel alles weet
 
tsja, moeilijk.
Ik zou nogmaals laten blijken dat je er niet blij mee bent.
Dat het hem enkel tijd kost, en jouw extra geld, de onderdelen voor 50% is waarschijnlijk nog altijd meer dan de inkoop voor hem.
Misschien kan je er nog wat aflullen, beetje zielig doen, zeggen dat je het geld nu niet heb, alles gestoken in deze motor, dat 30 km wel erg weinig is, om zo nog wat van de prijs af te lullen en dan maar gewoon betalen.
Zeg dat je 350 kan betalen of zo.
Als dat lukt heb je pech, maar is het in mijn ogen wel netjes opgelost.
 
Ik vindt het wel een redelijk voorstel van die motorzaak. Het is natuurlijk erg vervelend voor jouw maar natuurlijk ook voor die motorzaak. In de crosswereld wordt dat wel vaker zo opgelost met motors zonder garantie. Hoe meer ze ervan inkomen hoe minder vervelend natuurlijk....
 
die cr doet het altijd en die zuigers gaan meer dan 100 uur mee. weet nie alles van een motor blok de rest kan ik wel en ik heb mijn GROTE vriend Timon die wel alles weet
:} OK, dacht dat die zuigers veel vaker moesten bij die CR.
Ik weet niet hoe lang je die gehad hebt, maar de motorzaken geven 20~ max 25 uur op. :)
Dat is voor hun natuurlijk voordeliger. ;)

Maar on topic, wat heb je zelf gezegd bij het telefoontje wat het allemaal ging kosten?
 
Ik kreeg er niets meer vanaf.Hij baalde er ook van en het koste hem nu ook veel geld. Niet repareren is ook geen optie. Naar een ander is 2 a 3 maal zo duur dat weet hij ook dus ik moet hem bij hem laten maken. een rechtzaak duurt veel te lang en als je die tijd en vrije dagen gaat tellen ben je het ook kwijter zit dus niet veel anders op dan BETALEN :( :( :(
 
He raggers,

RECHTS BIJSTAND (mits je die hebt) die kan je wel duidelijkheid geven.
30 kilometer en dan klep afbreken!!!! Dit is van te voren merkbaar geweest.
Of de kleppen hebben als een dolle liggen tikken (te veel speling),of kleppen blijven openstaan door te weinig speling / versleten zittingen. Bij dit laatste krijg je een zwevende klep(pen) na langere/korte tijd breekt inderdaad de klep af , omdat de klepsteel met de schotel te warm word, deze kan zijn warmte niet aan de kop afgeven en dan krijg je inderdaad een zéér vervelend resultaat.
Ik zou als ik jou was naar ERPIE heen gaan, en naar de cilinderkop gaan kijken.
Dan bekijk je de klepzittingen eens, vergelijk ze alle 4(lijkt me stug dat ze alle 4 slecht zijn), als er 1 of meer ingesleten zijn (ze moeten bijna gelijk met de cinderkop zijn) gaat de klep als het ware de kop in, maar omdat de kleptuimelaar maar een kleine speling heeft tussen klepsteel en tuimelaar kan de klep niet hoger in de kop gaan en gaat ie zweven...
Het KAN zijn dat dit bij van ERPIE bekent geweest is of de vorige EIGENAAR en dat ze de kleppen gesteld hebben met de hoop, dat het een langere tijd goed gaat, zodat ze die reparatie toen zelf niet hebben willen doen i.v.m. het bekende fenomeen KOST GELD.

Al met al vind ik dat je NIET voor die koste moet opdraaien.

(b) biertakt plezier team (B)
 
Even voor de goede orde:
Heb je een overeenkomst met garantie? No problem.


Als je op de koopovereenkomst heel duidelijk akkoord bent gegaan van een aankoop zonder garantie, dan heb je eigenlijk geen poot om op te staan. Geen garantie geldt namelijk wel voor een crosser, maar niet automatisch voor een motor. Nadrukkelijk geen garantie geeft dan weinig kans op verhaal.


Maar, je hebt als consument wel bepaalde rechten.
Dat wat je koopt moet inderdaad aan een bepaalde verwachting voldoen en een bepaalde levensduur hebben. 30 km. is dan heeeeeeeel kort en heb je toch recht op een tegemoetkoming/vergoeding/reparatie, of hoe je het ook wilt noemen. Tenzij hele duidelijke nalatigheid van jouw kant aantoonbaar is.
Is altijd een twijfelgeval.

Maar terug naar jouw 450 euro: Bij een motor moet om de zoveel tijd een nieuwe zuiger worden geplaatst en moeten kleppen wel eens worden vervangen enz. enz.
Door dit vervelende voorval, krijg je de motor terug in betere staat van onderhoud als dat hij was.

nl. Met nieuwe zuiger, nieuwe kleppen en nieuwe/aangepaste kop. Zo heb je hem niet gekocht! Dit verschil, waarvan de motor dus beter is geworden, komt gedeeltelijk voor jouw rekening.

Als je dan rekening houdt met de prijs van een zuiger, maar ook van o.a. nieuwe pakkingen, klepzittingen, boutje moertje schroefje en nippeltje, dan denk ik dat 450 euro een correcte regeling is.

Het hartje was gebruikt en is dan nieuw!
 
Het is een vrij normale oplossing, waar je niet zoveel tegen kunt doen.
Of je moet zin in een rechtzaak hebben, en dan moet je het nog maar afwachten wat het wordt.
Hij had in het ergste geval ook met argumenten aan kunnen komen dat het je eigen schuld was, en bewijs dan het tegendeel maar eens.
Dit zijn gewoon lastige gevallen en dit is wel een reeële oplossing.

Kleppen gaan trouwens zweven omdat de klepveer niet genoeg kracht heeft om de klep snel genoeg weer dicht te krijgen, waardoor bij hoge toerentallen de klep de zuiger kan raken. Dus niet door verkeerde klepspeling of iets dergelijks, je kunt het dus ook niet zomaar horen, want als je het hoort ben je vaak al te laat.
 
Zullen we de volgende keer maar weer met de Honda's gaan rijden?
Die blijven tenmiste heel en daar verlies je geen belangrijke onderdelen van. :)
 
Zullen we de volgende keer maar weer met de Honda's gaan rijden?
Die blijven tenmiste heel en daar verlies je geen belangrijke onderdelen van. :)



SUZUKI!!!!! (TL1000-of zo!!) *D *D *D *D


Nou Mike, ik vind dat je netjes geholpen bent.
Wij vinden het harstikke sneu voor je, je gaat er zo in op en je hebt nu veel pech. We helpen je wel, waar we kunnen.

Verder is het zo dat er in het Burgelijk Wetboek meestal gesproken wordt over "de redelijkheid". Wat voor zaak je ook aan zou spannen, dit is redelijk opgelost.
Erp kan niet weten dat zoiets zo snel gebeurd. De koper kan ervan uit gaat dat een crosser zulke onvoorziene gebreken kan krijgen.

Timon heeft dit met zijn baas overlegd en hij vond het ook de normale gang van zaken.
 
Effe iets anders snel ertussendoor.
Heb je vrijdagavond zin om mee naar Arie en Sylvester te gaan?
Miepstein moet werken dus je kunt mee.
Kun je de ellende van de Husky even vergeten.
 
Mike,

Indien op de bon stond dat het zonder garantie was, dan heb je wel een probleem. Was dit zo?

Verder had ik het idee dat dit een SM was en geen crosser, dus dat het usance is om geen garantie te geven op SM's zou jou onbekend kunnen zijn, mij althans wel.

Verder is ons Burgerlijk Wetboek aangepast in de zin dat op ieder product minstens één jaar garantie hoort te zitten. Misschien staan uitsluitingen zelfs wel boven de wet (en dat kan dus niet want dat kan niemand!). Dus is een bon met uitsluiting, zeker voor de hoogte van dat bedrag, sowieso 'nietig'.

Alle argumenten vind ik overigens wel geldig; je was binnen 60 uur sowieso aan de beurt en het hart is nu weer als nieuw. Tegenargumenten als: je dient deze motor royaal op te warmen alvorens zwaar te belasten. Hij zal hem wel direct vol opengetrokken. Dit soort beweringen zijn moeilijk te weerleggen, tenzij er iemand met je mee reed, bijv. met een auto of zo, op de weg terug.

Begrijp ook dat Ben in zijn bod ruimte heeft ingecalculeerd voor een toenaderingsstapje in de onderhandeling. Vraag bijvoorbeeld voor de volgende beurt ook het arbeidsloon gratis en zeg dat je dan direct kunt beslissen. Vaak gaan ze daar wel in mee, aangezien ze het salaris van de monteurs sowieso toch kwijt zijn
 
[onderonsje modus]
Mike-500 kan niet, dan zit 'ie met mij en het Ingen-cluppie in Spa-Franchorchamps.
[/onderonsje modus]

Ben het niet helemaal met je eens Timon...wat Miep-stein al roept moet dit naar eerlijkheid en billijkheid (redelijkshalve) opgelost worden.
Ik vind €450 in 50km niet redelijk (beetje kort door de bocht zo, maar het komt daar wel op neer!).

Het probleem is dat normaal gesproken nooit iemand zin heeft in een rechtzaak. Kijk naar de mijne, heeft 3 jaar gekost... :(

Het bedrag vind ik nog te hoog. €450 voor 50km rijden is gewoon ERG veel geld :)
 
Wat ik begrepen heb moest 'ie de motor maar buiten neerzetten, hij zou er later naar kijken...


Da's typisch een reactie om de klager-in-spé vooraf al in de hoek te zetten: doe gewoon of het je weinig interesseert en laat vooral niet merken dat het niet normaal is dat die motor nu al kapot is gegaan. Zo worden eventuele claims al op voorhand de kop ingedrukt. Beetje lomp dus :(

Volgens mij heb je overigens weinig in te brengen en mocht je het tot een rechtzaak laten komen dan rij jij deze (en ongetwijfeld ook volgende) zomer nog niet op deze motor en kost het je uiteindelijk ongetwijfeld nog meer dan die 450 euro. Ik zou de reparatie maar laten uitvoeren; goede afspraken maken over de garantie op deze reparatie en iets leuks voor de volgende keer bedingen. Setje nieuwe banden of zoals iemand anders zei: geen uurloon voor de monteur.

En tel die 450 euro gewoon bij de aansschafprijs van je motor op. Oké dan heb je hem gewoon duurder ingekocht maar voor dat geld is ie van binnen weer behoorlijk nieuw. Dan zorgen dat je twee jaar geen verkeersovertredingen maakt die je anders ongetwijfeld wél maakt en het verlies is weer helemaal terugverdiend *D


<sneer modus> zou Sharky Capas nog zo graag een Husky willen nu blijkt dat deze ook wel kapot wil? </sneer modus>
 
Da's typisch een reactie om de klager-in-spé vooraf al in de hoek te zetten: doe gewoon of het je weinig interesseert en laat vooral niet merken dat het niet normaal is dat die motor nu al kapot is gegaan. Zo worden eventuele claims al op voorhand de kop ingedrukt. Beetje lomp dus :(
:^ '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan