Kwastert aan de TRX 850!

Het is mooi om te kunnen melden dat er de laatste tijd ook bij de TRX stappen gezet worden. De draagarm nadert z'n voltooiïng!👍💪
 
Het is mooi om te kunnen melden dat er de laatste tijd ook bij de TRX stappen gezet worden. De draagarm nadert z'n voltooiïng!👍💪

Deze bedoel je?
Met een beetje geluk zit die morgenavond op zijn definitieve plek
IMG_20190107_2216565.jpg
 
Wel lekker overzichtelijk met drie topics waarin we de vorderingen bij houden... ;)
 
Ik zie dat jij van dat smalle masking tape gebruikt. Ik heb daar een rolletje 4mm van nodig en was van plan daar 3M voor te bestellen. Heb je een beter advies? Ik moet bochtjes met een straal van 4 cm mee kunnen draaien, het moet dus nogal buigzaam zijn.
 
Masking tape? Hier heet dat spul gewoon plakband. Of afplakband, dat mag ook. En als je dan fineline masking tape bedoelt, zeggen we hier gewoon: smal afplakband O-)

Maar dat vroeg je niet:+

Het is van belang dat je goede spullen gebruikt, anders kom je de bocht niet om. Of de verf loopt er onder. In tegenstelling van veel mensen hier ben ik niet zo'n voorstander van Actionspullen. (die komen ook nog wel eens in de Noordzee en op het strand terecht, maar da's een ander verhaal). Ik zou een rolletje 3M nemen. Of Finixa, ook tevreden over. En als het bochtje te kort wordt, dan een stukkie plakband of een stukkie folie plakken. En dan met een afbreekmes (dat zal bij jullie wel een cutting knife heten) een biesje uitsnijden. Dan kun je zelf de kleinste bochtjes maken.
Het plakband ter plaatse van de bocht een beetje opwarmen met een haardroger (Fohn ;)) wil ook wel eens helpen.
 
Sorry voor het Dengels, beroepsdeformatie en Google, Ebay termen. Finixa kon ik nog niet, ik ga googelen. En een afbreekmes heet bij ons gewoon een breekmes. Knive wordt door de avionische collega's gebruikt, die moeten af en toe wat draad strippen.
 
Omdat er hier nog wel eens wat geprutst wordt, heb ik mn 'machinepark' wat aangepast. Omdat ik de ruimte niet heb voor een afkort- of lintzaag (of ik wil er het geld niet aan kwijt), zaag ik alles met de slijptol. Maar, das nooit haaks. En haaks maken met lammelschijf valt altijd tegen. En op een 'gewone' bandschuurmachine vreet dat banden. En voor een langebandschuurmachine telt het zelfde als voor een zaag: te duur/geen ruimte.
Maar, zon lange schuurband van 75x2000mm kost hetzelfde of minder dan een van 75×533 mm. En omdat de band langer is koelt ie beter. Daardoor gast zon band misschien wel 8 maal langer mee. Maar waarom nu zon dure bandsvhuurmachine kopen, als het ook leuk is om zelf wat te prutsen😱🤣

15472369740048155797281912339554.jpg
15472369928649153251701289091938.jpg
15472370071835712180206740102221.jpg
 
Lang geleden dat hier wat geplaatst is. En dat is niet terecht, want EHE is druk bezig geweest , en maakt mooie vorderingen met de TRX. Daarom een paar fijne raadplaatjes van iets wat wel heel fijn is, maar EHE zelf eigenlijk ook niet meer navertellen kan_O-_O-*O*

IMG-20190305-WA0011.jpg
IMG-20190305-WA0012.jpg
IMG-20190305-WA0013.jpg
IMG-20190305-WA0014.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan