bert111
MF veteraan
En er een bmw blok in hangen zeker
Echt , een BMW motor inhangen zou een HEEL groot verschil maken ...... probeer maar een met een r75 of zo haaahahhaha ( grapje )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En er een bmw blok in hangen zeker
Bert, ik heb veel en weinig naloop gehad, dat maakt niet uit zoals ik eerder al schreef. En de motorband heeft zeker ook voordelen, maar die tellen bij een schommel harder dan bij naafbesturing. En alles in verhouding he, het is nu bepaald niet zo dat ik het span niet op de weg kan houden, integendeel. Maar het kan altijd beter.Ik heb het hier in de tijd anders gehoord , moest een motorband zijn vooraan , zou veel en veel beter zijn lol hier niet hoor been there done that ...
maar het schichtig reageren zou wel eens kunnen zijn dat de naloop te weinig staat , en licht sturen , zelf bij de beste , blijft hard werken hoor ...
want normaal met een naafbesturing heb je geen spoorvorming of zeer weinig .
Bert, ik heb veel en weinig naloop gehad, dat maakt niet uit zoals ik eerder al schreef. En de motorband heeft zeker ook voordelen, maar die tellen bij een schommel harder dan bij naafbesturing. En alles in verhouding he, het is nu bepaald niet zo dat ik het span niet op de weg kan houden, integendeel. Maar het kan altijd beter.
Het moeilijkste is nog om de symptomen zo op (digitaal)papier te schrijven dat ze goed door de lezer geinterpreteerd worden. Ik denk dat Leo daar deze het beste in geslaagd is, in dat interpreteren.
Ik zou zo zeggen ,gaan voor dat meesturen zijspanwiel. Dan kan ik ook eens zien hoe dat in zijn werk gaat , we kunnen maar bijlerenJa, dat een enorme verbetering zijn
Maar serieus, je was een early adopter van de scooterband. Je kent alle voordelen. Nu plaats je een autoband van een meter breed op je voorwiel. Logisch dat je last krijgt van spoorvorming. Je kunt het inderdaad onderdrukken met een stuurdemper. Maar de bron ligt bij die brede vlakke band. Het is natuurlijk zonde van je carbon spatbordje maar met een motor achterband stuurt hij veel rustiger.
Of je moet een meesturend zijspanwiel willen maken.
Ik zou zo zeggen ,gaan voor dat meesturen zijspanwiel. Dan kan ik ook eens zien hoe dat in zijn werk gaat , we kunnen maar bijleren
Leef je uit.
De stuurdemper is de oplossing. Alle overbodige reacties zijn verdwenen. Demper ol standje 8/22 en gaan!zal wel ergens een kleine aanpassing nodig hebben , kan niet iets enorm zijn , daarvoor is het een te mooi geheel en te goed ineen gestoken , en na 4500 km moet je het al weten wat er aan schort ...
Zie ik de voordelen niet van. Twee sturende wielen, dubbel zoveel kans op fouten.
Ik ben erg blij met Kwastert zijn testwerk
Dan is de mijne straks mooi in 1x perfect en helemaal af
Jawel, het zijspanwiel corrigeert het voorwiel. Het zal minimaal de reacties halveren.en maakt niets uit voor spoorvorming ...
Bij een auto wel. Bij zo'n sturend span wiel constructie, stuurt dat zijwiel maar misschien een kwart of minder dan het voorwiel. Dan helpt het minder.Jawel, het zijspanwiel corrigeert het voorwiel. Het zal minimaal de reacties halveren.
Dank zij instelbaarheid kun je het precies terug regelen tot het middelpunt van hoe ver je het gewend bent intussen.Ja, dat klopt wel aardig. Maar de stuurdemper neemt al die ongewenste stuurreacties weg, en nu rijdt ie als op rails.
Ik vond bij de comete het zoeken op hobbels of spoorvorming wel mee vallen. Het was meer dat het zo direct stuurde dat dit op snelheid met heel weinig moeite, te makkelijk van de koers was. Dat je haast lichtjes aan het slingeren bent om het midden te houden.
Reuze spannend.Zojuist is er een taxateur geweest. Hij heeft wat vragen gesteld, een 75 fotos gemaakt, en dan aan hem de schone taak er een marktconforme waarde aan de TRX te hangen .
Ik heb de Economist achter eraf gegooid. Het was een mooie band tijdens de bouw. En op de droge grip was ook niks aan te merken, net als de prijs, €37.50. Na 6000km nog nauwelijks slijtage zichtbaarMaar natte grip kende die niet. Powerslides tot in de 4e versnelling, das te gek.
Nu ligt er een Hankook Ventus V12 evo2 op, in 195/45. Die kost 7 tientjes, en heeft een "A" voor natte grip.
Voor en op de bak liggen Vredestein Sportrac5 op. Die heb ik ook gekozen op de natte grip, en die lijken dat wel waar te maken. Vanwege die zeepband die er achter op lag, heb ik ze nog niet ècht aan de tand gevoeld.Bekijk bijlage 1521029Bekijk bijlage 1521030