Kwastert aan de TRX 850!

Ik heb het hier in de tijd anders gehoord , moest een motorband zijn vooraan , zou veel en veel beter zijn lol hier niet hoor been there done that ...
maar het schichtig reageren zou wel eens kunnen zijn dat de naloop te weinig staat , en licht sturen , zelf bij de beste , blijft hard werken hoor ...
want normaal met een naafbesturing heb je geen spoorvorming of zeer weinig .
Bert, ik heb veel en weinig naloop gehad, dat maakt niet uit zoals ik eerder al schreef. En de motorband heeft zeker ook voordelen, maar die tellen bij een schommel harder dan bij naafbesturing. En alles in verhouding he, het is nu bepaald niet zo dat ik het span niet op de weg kan houden, integendeel. Maar het kan altijd beter.

Het moeilijkste is nog om de symptomen zo op (digitaal)papier te schrijven dat ze goed door de lezer geinterpreteerd worden. Ik denk dat Leo daar deze het beste in geslaagd is, in dat interpreteren.
 
Bert, ik heb veel en weinig naloop gehad, dat maakt niet uit zoals ik eerder al schreef. En de motorband heeft zeker ook voordelen, maar die tellen bij een schommel harder dan bij naafbesturing. En alles in verhouding he, het is nu bepaald niet zo dat ik het span niet op de weg kan houden, integendeel. Maar het kan altijd beter.

Het moeilijkste is nog om de symptomen zo op (digitaal)papier te schrijven dat ze goed door de lezer geinterpreteerd worden. Ik denk dat Leo daar deze het beste in geslaagd is, in dat interpreteren.

zal wel ergens een kleine aanpassing nodig hebben , kan niet iets enorm zijn , daarvoor is het een te mooi geheel en te goed ineen gestoken , en na 4500 km moet je het al weten wat er aan schort ...
 
:Y
Ja, dat een enorme verbetering zijn 8-)
Maar serieus, je was een early adopter van de scooterband. Je kent alle voordelen. Nu plaats je een autoband van een meter breed op je voorwiel. Logisch dat je last krijgt van spoorvorming. Je kunt het inderdaad onderdrukken met een stuurdemper. Maar de bron ligt bij die brede vlakke band. Het is natuurlijk zonde van je carbon spatbordje maar met een motor achterband stuurt hij veel rustiger.
Of je moet een meesturend zijspanwiel willen maken.
Ik zou zo zeggen ,gaan voor dat meesturen zijspanwiel. Dan kan ik ook eens zien hoe dat in zijn werk gaat , we kunnen maar bijleren :Y
 
:Y
Ik zou zo zeggen ,gaan voor dat meesturen zijspanwiel. Dan kan ik ook eens zien hoe dat in zijn werk gaat , we kunnen maar bijleren :Y

Leef je uit.

001.jpg
 
zal wel ergens een kleine aanpassing nodig hebben , kan niet iets enorm zijn , daarvoor is het een te mooi geheel en te goed ineen gestoken , en na 4500 km moet je het al weten wat er aan schort ...
De stuurdemper is de oplossing. Alle overbodige reacties zijn verdwenen. Demper ol standje 8/22 en gaan!
 
Jawel, het zijspanwiel corrigeert het voorwiel. Het zal minimaal de reacties halveren.
Bij een auto wel. Bij zo'n sturend span wiel constructie, stuurt dat zijwiel maar misschien een kwart of minder dan het voorwiel. Dan helpt het minder.
Ik vond bij de comete het zoeken op hobbels of spoorvorming wel mee vallen. Het was meer dat het zo direct stuurde dat dit op snelheid met heel weinig moeite, te makkelijk van de koers was. Dat je haast lichtjes aan het slingeren bent om het midden te houden.
En ook ook snelheid als je bij inhalen over je schouder kijkt. Die beweging van het kijken nam het span al een heel eind opzij, als je niet heel erg oppaste.
Ik kan me voorstellen dat dit span dat gevoel ook een beetje geeft. Als is het zeer directe sturen vaak een voordeel, en bovenstaande nadeel iets wat je niet meer echt merkt na gewenning.
 
Ja, dat klopt wel aardig. Maar de stuurdemper neemt al die ongewenste stuurreacties weg, en nu rijdt ie als op rails.
Dank zij instelbaarheid kun je het precies terug regelen tot het middelpunt van hoe ver je het gewend bent intussen. ;)
En waarschijnlijk is dat inmiddels behoorlijk ver. :Y

Maar die compromissen van al die instelbaarheid en de intuïtieve directe manier hoe alles reageert. Dat maakt een span juist zo leuk. Dan voelt het spul gewoon als verlengstuk van jezelf.

Gewone tweewielers heeft dat effect ook wel natuurlijk. Maar zijspan echt nog meer.

Wat jullie doen, het samen gaan van verstand/slimheid met dat intuïtieve dan wordt het helemaal next level. *O*
 
Ik vond bij de comete het zoeken op hobbels of spoorvorming wel mee vallen. Het was meer dat het zo direct stuurde dat dit op snelheid met heel weinig moeite, te makkelijk van de koers was. Dat je haast lichtjes aan het slingeren bent om het midden te houden.

dat had die van mij ook ( GTS +mega ) , maar bij mij zat er speling op de ganse zwik , dat was de reden van het slingeren , mijn FJ1200 + comete had het dan weer niet .....maar die had dan weer andere kwaaltjes hahahah
 
Zojuist is er een taxateur geweest. Hij heeft wat vragen gesteld, een 75 fotos gemaakt, en dan aan hem de schone taak er een marktconforme waarde aan de TRX te hangen .
 
Ik heb de Economist achter eraf gegooid. Het was een mooie band tijdens de bouw. En op de droge grip was ook niks aan te merken, net als de prijs, €37.50. Na 6000km nog nauwelijks slijtage zichtbaarMaar natte grip kende die niet. Powerslides tot in de 4e versnelling, das te gek.

Nu ligt er een Hankook Ventus V12 evo2 op, in 195/45. Die kost 7 tientjes, en heeft een "A" voor natte grip.

Voor en op de bak liggen Vredestein Sportrac5 op. Die heb ik ook gekozen op de natte grip, en die lijken dat wel waar te maken. Vanwege die zeepband die er achter op lag, heb ik ze nog niet ècht aan de tand gevoeld.
15942375104509037730248678849532.jpg
15942375291077635326653134484723.jpg
 
Ik heb de Economist achter eraf gegooid. Het was een mooie band tijdens de bouw. En op de droge grip was ook niks aan te merken, net als de prijs, €37.50. Na 6000km nog nauwelijks slijtage zichtbaarMaar natte grip kende die niet. Powerslides tot in de 4e versnelling, das te gek.

Nu ligt er een Hankook Ventus V12 evo2 op, in 195/45. Die kost 7 tientjes, en heeft een "A" voor natte grip.

Voor en op de bak liggen Vredestein Sportrac5 op. Die heb ik ook gekozen op de natte grip, en die lijken dat wel waar te maken. Vanwege die zeepband die er achter op lag, heb ik ze nog niet ècht aan de tand gevoeld.Bekijk bijlage 1521029Bekijk bijlage 1521030

heel mooi bandje , dat is een 15" ?
 
hadden wij ook onder de audi tt, ging prima.
koos altijd al een band met dikke regengroef, op de golf gti ging ik altijd voor pirelli p5000... beetje hetzelfde idee.

nogmaals mijn complimenten, sommige ( niet zijspanrijders) zullen het niet begrijpen maar ik vind de combinatie wel zo geslaagd :t :t

zit er sterk aan te denken om de bak die ik van Slijptol heb naast een trx te bouwen... ooit
 
Terug
Bovenaan Onderaan