Kwastert aan de TRX 850!

ja je hebt gelijk, ik heb er overheen gelezen dat koso massa moet hebben. Ik denk het is gewoon een lampje met 2 draadjes.
Maar dan krijgt dat lampje dus intern 12 volt via de kosoteller.
Ik denk, maar dat zou je moeten proberen, dat als je het "massa" draadje van het lampje op de + van de pomp aansluit dat het dan functioneerd.
Als het lampje van 2 kanten + krijgt dan gaat hij namelijk ook uit. Als de oliedruk weg valt dan pakt het oliedruklampje zijn massa via de benzinepomp en gaat hij branden.
Op die manier werkt het start-ontlast-relais van mijn K100 ook. En een dynamolampje van een wat oudere auto werkt ook zo.
Daf, je hebt gelijk dit werkt. Gelijk door naar het volgende probleem. Het relais klappert. In het ritme van de verbrandingsslagen van de ciinders. Dus heeft het relais meer massa nodig dan de oliedrukschakelaar geven kan. Of er is te weinig oliedruk. Of de schakelaar vraagt meer druk dan dat de trx geeft. Blok was nog wel koud, ik weet niet wat er bij warm blok gebeurt. Heeft er iemand een elektrische oplossing?
 
Maar ik denk dat ik idd de CDI omwissel. Dan ben ik van dat geklapper van het relais af. En dan gebruik ik de oliedrukschakelaar waar die voor uitgevonden is: voor een oliedruk controlelamp
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Maar ik denk dat ik idd de CDI omwissel. Dan ben ik van dat geklapper van het relais af. En dan gebruik ik de oliedrukschakelaar waar die voor uitgevonden is: voor een oliedruk controlelamp
Goeie beslissing .. of het kasje van bijv. ignitech gebruiken waarbij die mogelijkheid er ook is (plus je kan je ontsteking aanpassen).
 
Wat een weelde, is het niet?
2019-12-21 23.45.44.jpg
 
ik ook hoor , stik jaloers op de beiden zijspannen en op de grote garage /werkplaats :Y
De werkplaats is nu alleen even als stalling in gebruik vanwege ons 'kerstreces'. Het is een schilderswerkplaats, die we bedrijfsmatig gebruiken. Normaal is er geen plaats voor zijspannen.
 
Zo had ik het ondertussen ook uitgevonden. En het relais was al aanwezig. Het werkt nu perfect, net origineel:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan