Je kan het blok van een carb pegaso zo in jouw pegaso steken. Je zal alle injectie meuk moeten overzetten. Het injectiesysteem van de pegaso is van het simpele soort, closed-loop, dus geen O2 sensor etc. Je zou er ook voor kunnen kiezen om je motor met carb te laten, je zal dan wel de brandstofpomp moeten verwijderen, adapterplaat maken en een benzinekraan plaatsen. SuccesIn hoeverre zijn de blokken van een pegaso uitwisselbaar?..mijn 2002 650 injectie heeft inwendig een probleem, mixt de olie direct met de koelvloeistof(koppakking weggeblazen denk ik zo)..nu kan ik een ander fris blok kopen maar is een 2001 blok van een pegaso zonder injectie..
Niet zozeer.Ik ga volgende week bij een pegaso met 25000 op de klok kijken bij eentje uit 96-97. Zijn er nog belangrijke dingen waar ik moet letten?
Niet zozeer.
Gewoon de standaard dingetjes.
En verder kan het mijn inziens nooit kwaad om je te realiseren dat het een Italiaanse motor is.
- Bandjes op spanning
- Ketting niet te slap
- Verlichting in orde (belangrijker dan menigeen denkt)
- Blok droog
- Onderhouds papieren aanwezig.
Daarmee zeggende dat het fantastische fietsen zijn, maar er zijn gewoon domweg weleens dingetjes.
Noem het "karakter" haha.
Ik was vorig weekend heerlijk een weekendje weg, motortje deed het simpelweg fantastisch.
Maar de gehele zondag deden de knipperlichten het niet ... en ik ging gisteravond nog ff op pad, en er was niets aan de hand!
Maar eerlijk is eerlijk, je vergeeft het hem/haar uiteindelijk wel ;-)
Dag mensen,
Ik heb al een tijdje geleden een Pegaso gescoord, maar zal me toch even voorstellen met een fotootje.
Bekijk bijlage 1427190
Momenteel zijn de vorkpoten lek en aardig gepit. Zijn er nog alternatieve poten of voorkanten die zonder enige moeite in het frame/kroonplaat van de pegaso (Cube '97) passen? Tevens ben ik benieuwd of mensen hier ook de voorrem hebben vervangen voor een andere klauw. Een GPX en CBR klauw passen iig (nog) niet.
Met het oog op de E10 benzine ben ik erg benieuwd wat voor blok ik in mijn motor heb zitten. Naar wat ik begrijp zijn er pegaso's met een rotax blok welke niet tegen E10 kunnen en Pegaso's met een yamaha blok (xt660) voor welke e10 dus geen probleem zou zijn.
Mijn Pegaso is van 2006 (Strada uitvoering) ik was dus eigenlijk erg benieuwd of jullie met zekerheid konden zeggen wat voor blok hier precies in ligt, ofwel how ik daar achter kan komen.
Dat moet dan wel weer rotax zijn . Tot 2003 als ik het goed heb is er enkel rotax gemaakt namelijk. Zeker geen Yamaha blok .Kan je niet specifiek helpen met jouw vraag, maar mijn Pegaso uit 1997 heeft volgens mij een Yamaha blok (zag hetzelfde blok in een quad zitten).
Daarnaast kan m'n 2001 SV650 Carbie al tegen E10. Maarja dat is natuurlijk een Japanner.
Ben benieuwdIk ga gewoon E10 tanken met het oude kreng. Laat wel weten wat er gebeurt.
Das idd wel een beetje vervelend. Ik heb hier nog wel een aantal pompen met v power en BP ultimate in de buurt, maar vraag me af hoe dat onderweg moet..niet overal is dat voorhanden.Lekker dan met mijn Rotax blokje van 2002.
Das idd wel een beetje vervelend. Ik heb hier nog wel een aantal pompen met v power en BP ultimate in de buurt, maar vraag me af hoe dat onderweg moet..niet overal is dat voorhanden.