Veranderen van vriend.Heb SDI laarzen dus..
En ja ik weet dat je motoren tegenwoordig kunt verlagen. Mijn vriend rijdt Kawasaki Ninja zx6r 636, en deze is te groot, maar misschien met verlagen kom ik wel aan de grond e.d. maar het is zijn motor he.. en ben gewoon aan het rondkijken e.d. wat mijn volgende motor gaat worden..
Maar alle adviezen/tips zijn daarom wel welkom
Ducati monster
Je kan een motor makkelijk en goedkoop ook op verschillende manieren verlagen.
Zo heb ik mijn transalp bv. verlaagd door voorvork 3 cm door te steken. Dat lijkt veel, maar heeft weinig inpact op het weggedrag en scheelt enorm veel. Een cm lager bij de grond kan het verschil zijn tussen net met je tippen aan de grond of de voeten plat kunnen zetten.
[afbeelding]
Vorst op de ruit en -42 graden op dat displaytje?! Waar de !*@* woon jij??
Je kan een motor makkelijk en goedkoop ook op verschillende manieren verlagen.
Zo heb ik mijn transalp bv. verlaagd door voorvork 3 cm door te steken. Dat lijkt veel, maar heeft weinig inpact op het weggedrag en scheelt enorm veel. Een cm lager bij de grond kan het verschil zijn tussen net met je tippen aan de grond of de voeten plat kunnen zetten.
[afbeelding][/quote
Oehhh...30mm is wel veel hoor....gaat dat goed met remmen?
Ik ben 1.62 en heb ook een transalp PD10 '99 en heb de vorkpoten 20 mm door laten steken, en het zadel is 3 cm verlaagd met behulp van het elektrisch broodmes van mama, bisontix en de tacker van zwager Gert. Achter staat de vering op z'n 'zachtst' ingesteld. Gaat prima, heb er al 21.000 km mee gereden.
(mijn spatbord blijft heel bij een evt. noodstop/cq heftig remmen) Vrees dat die van jou aan gort gaat bij zo'n actie) Het is met beide motoren wel zo dat alleen de voorste helft van de voeten bij de grond komen maar dat is genoeg
Heb overigens ook nog een yamaha xjr1200 in de kenny roberts uitvoering, die heb ik ook 20 mm door laten steken voor, achter konden de ohlins veren (stereo)20 mm ingedraaid worden dus dat was makkelijk.
Met hobbels merk je het vaak wel als je hem aan de voorkant verlaagd. Ik had mijn gs500 (door suzuki dealer) laten verlagen met andere dogbones en ook de voorvorkpoten wat door laten steken. Maar wat een verschil zeg met hobbels ed pfft. En dat was niet in positieve zin.... maargoed je went er wel aan, zeker als je niet weet hoe hij ervoor was.
Heb mn Repsol inmiddels verkocht, ben druk aan het kijken, wat mn volgende motor gaat worden, heb op een aantal proef gezeten (Kawasaki Er6, Honda CB600f, Honda CBF600s, Suzuki SV650, Yamaha FZ6) Kom bij allemaal wel aan de grond, bij de 1 wat meer als de ander uiteraard.
Maar eerst maar is A2 binnenhalen..pff.. regeltjes van de overheid ook..
Hoe merk je dat? Zelf ook gehad (3cm lager voor en achter) maar merkte er niets van anders dan bij de drempel van de schuur :-)
Misschien moet je je gewicht ook even plaatsen ...
Prima, jij hebt gelijk maar heb je ook antwoord op mijn vraag?Suzuki SFV 650 Gladius Gladius = 202kg
Triumph Tiger 800 Tiger 800 = 209kg
Ik denk dan ook eerder nog steeds iets te groot i.p.v. te zwaar want het verschil is maar klein.