Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Lage motoren (voor kleine(re) motorrijders)

Je kan een motor makkelijk en goedkoop ook op verschillende manieren verlagen.
Zo heb ik mijn transalp bv. verlaagd door voorvork 3 cm door te steken. Dat lijkt veel, maar heeft weinig inpact op het weggedrag en scheelt enorm veel. Een cm lager bij de grond kan het verschil zijn tussen net met je tippen aan de grond of de voeten plat kunnen zetten.

 
Heb mn Repsol inmiddels verkocht, ben druk aan het kijken, wat mn volgende motor gaat worden, heb op een aantal proef gezeten (Kawasaki Er6, Honda CB600f, Honda CBF600s, Suzuki SV650, Yamaha FZ6) Kom bij allemaal wel aan de grond, bij de 1 wat meer als de ander uiteraard.

Maar eerst maar is A2 binnenhalen..pff.. regeltjes van de overheid ook..
 
Veranderen van vriend.
 

Vorst op de ruit en -42 graden op dat displaytje?! Waar de !*@* woon jij??
 
~
 
Met hobbels merk je het vaak wel als je hem aan de voorkant verlaagd. Ik had mijn gs500 (door suzuki dealer) laten verlagen met andere dogbones en ook de voorvorkpoten wat door laten steken. Maar wat een verschil zeg met hobbels ed pfft. En dat was niet in positieve zin.... maargoed je went er wel aan, zeker als je niet weet hoe hij ervoor was.
 

Hoe merk je dat? Zelf ook gehad (3cm lager voor en achter) maar merkte er niets van anders dan bij de drempel van de schuur :-)
 

Mis in dit rijtje toch weer de Street triple van triumph
 
Hoe merk je dat? Zelf ook gehad (3cm lager voor en achter) maar merkte er niets van anders dan bij de drempel van de schuur :-)

Bij mij in de woonwijk hadden ze flinke drempels. Merkte echt wel dat ze veel harder aankwamen, vooral mn rug. Toen hij nog niet verlaagd was had je gewoon wat meer vering. Dus dat werd: nog zachter rijden. Maar ook onderweg als je wat slechter wegdek had met kinderkopjes bijv. had ik wel meer last van mn rug dan voorheen.

Heb nu een ouder model gs, die zijn sowieso lager dan de nieuwere
 
Hallo, zelf ben ik net geen 1.60. en 58 kg .moeilijk dus! Ik ben begonnen met een Suzuki gladius ,verlaagd. dit was een leuke motor om mee te beginnen. daarna ben ik overgestapt op een Triumph tiger 800 verlaagd. Hier rijd ik nu op. een hele fijne motor, maar eigenlijk net kwa gewicht ,iets te zwaar voor mij.Weet er iemand een goede vervanger?.
 
Zelf heb ik (1.63 en korte benen) een Suzuki GSXF 650 die wat verlaagd is. En vergeet niet: Daytona heeft verhoogde laarzen die ook weer een stukje helpen.
Een honda CBF600 zou moeten kunnen als het zadel in de laagste stand staat.

Ik las dat de Tiger 800 XCx en XRx ook fabrieks-af in verlaagde versie te krijgen zijn, en ook bijv de BMW 800 GT.

Verder nog een paar leuke links:
Zithoogte motoren - MotoPlus (sla de choppers maar over, want als je rechtop zit met je benen naar voren, zullen je armen te kort zijn om lekker te sturen)
Motorcycle Ergonomics om eens te kijken hoe een motor ongeveer uitvalt bij jou