Mag de politie..

Paul17

MF veteraan
23 aug 2002
1.585
1
Groessen
zomaar foto's van je maken tijdens een meeting? Het is bekend dat de politie tijdens grote samenscholingen of evenementen (dus ook meetings voor motorrijders) film en foto opnamen maakt. Dit doen ze om te registreren wie er allemaal aan dit soort meetings mee doen. Is dit wel 100% legaal of zit dit op het randje?
 
Politie mag volgens mij net zoals iedereen gewoon foto's maken op de openbare weg, behalve dan bij dat huis van PWA en Maxima. Is wel weer een vraag voor baksteen of een van zijn collega's.
 
sterker nog pwa en maxima mogen bij hun eigen huis ook geen foto's maken. het geld namelijk voor alle burgers!!!!!

en ja op de openbare weg mag het
 
Maar mogen ze ook de foto's bewaren in een dossier zodat ze er later iets mee kunnen bewijzen of kunnen aantonen?
 
hebben ze foto's gemmakt terwijl je vreemd ging ofzo :?
Neen :9 , ik vraag het me gewoon af om het volgende: Bij Nova kwam er een onderwerp over het voetbalvandalisme bij Vitesse. Daar vertelde ze dat de politie opnames (film en foto) maakte van publiek, niet alleen van vandalen maar ook van de normale toeschouwers. Dit werd in een dossier gestopt, zodra er dus iets gebeurd, spreekkoren en je roept toevallig ook iets sta je op de cam en weten ze alles van je.
Dit schijnen ze ook (in een mindere vorm) bij meetings te doen. Pa heeft na aanleiding van het vitesse verhaal om opheldering gevraagd omdat hij op de opnames stond waarbij er het een en ander gebeurde. M'n vader is een keurig nette man maar er werd verteld dat op dat moment de harde kern van Vitesse in beeld was. De politie heeft die beelden in het dossier staan, weten alle namen van de mensen op die beelden enz.
Als ze dat ook bij meetings doen (wat de politie gezegt heeft tegen m'n pa) snap ik niet wat ze met die opnames willen doen en of dat wel mag. Je mag toch niet zomaar foto's maken van mensen omdat ze misschien later ooit s een wheelie maken en je ze zo kan pakken?????????
 
wat willen ze er dan in godsnaam mee bereiken??? bij een meeting zijn is niet strafbaar, tenzij je roekeloos op de openbare weg gaat doen of zo. bij brommers kunnen ze nog aantonen dat je te veel vermogen hebt, maar wat willen ze een motorrijder dan maken??? je zal ze er ongetwijfeld flink mee kunnen stangen als je er toch moeilijk over wilt gaan doen ;)
 
Ze zullen wel last van muggen op het buro hebben en dan pakken ze de lelijkste koppen eruit en die plakken ze op de muur....gelijk geen muggen meer.
Maar wat een gezeik zeg. Tuurlijk mag de politie foto's maken. Alleen de vraag of ze ergens voor gebruikt mogen worden is een ander verhaal. De officier van Justitie beslist in deze..........ligt helemaal aan het feit wat onderzocht moet worden en het misdrijf wat is gepleegd. Maar als je je gedraagt, dan hoef je je toch geen zorgen te maken...........
Wees blij dat ze je lelijk genoeg vinden om hun muggen te verjagen.......
 
Als je niks te verbergen hebt. waar maakt die man zich dan zo druk over..

Wees blij als ze eens een keer wat extraas doen.. als ze niks doen en kijken zijn ze lui.. als ze uit voorzorg opnames maken zijn ze extreeem bezig met hun werk

Getver... mensen t is ook noooit goed he
 
Op de A4 bij Delft dee de regiopolitie ook altijd kentekens opschrijven. Van alles en iedereen die er was. Mocht je dan later een ongeluk krijgen of veroorzaken kunnen ze je altijd het operen in een vast groepsverband ten laste leggen. Bewijs á charge, zonder dat je ook maar iets doet. Zolang je niets doet zullen de foto's dat óók weergeven. Ik heb er geen bezwaar tegen.

Zorg dat je gefilmd wordt, dan heb je altijd een alibi

Zeg jij er eens wat van,
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
:) :( :( :( :( :) :) :) :) :( :( :( :) :) :) :( :) :) :) :( :) :) :) :( :( :( :) :) :) :( :( :( :( :( :) :) :( :( :( :( :( :) :) :( :( :( :( :( :) :) :( :) :) :) :( :)
:) :( :) :) :) :( :) :) :( :) :) :) :( :) :) :( :) :) :( :) :) :) :( :) :) :) :( :) :) :) :) :( :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :( :( :) :) :( :)
:) :( :) :) :) :( :) :) :( :) :) :) :( :) :) :( :) :( :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :) :) :( :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :( :) :( :) :( :)
:) :( :) :) :) :( :) :) :( :) :) :) :( :) :) :( :( :) :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :) :) :( :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :( :) :) :( :( :)
:) :( :( :( :( :) :) :) :( :( :( :( :( :) :) :( :( :) :) :) :) :) :) :( :( :( :) :) :) :) :) :( :) :) :) :) :( :( :( :( :) :) :) :( :( :( :( :) :) :) :( :) :) :) :( :)
:) :( :) :) :) :( :) :) :( :) :) :) :( :) :) :( :) :( :) :) :) :) :) :) :) :) :( :) :) :) :) :( :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :( :) :) :) :( :)
:) :( :) :) :) :( :) :) :( :) :) :) :( :) :) :( :) :) :( :) :) :) :) :) :) :) :( :) :) :) :) :( :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :( :) :) :) :( :)
:) :( :) :) :) :( :) :) :( :) :) :) :( :) :) :( :) :) :) :( :) :) :( :) :) :) :( :) :) :) :) :( :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :( :) :) :) :( :)
:) :( :( :( :( :) :) :) :( :) :) :) :( :) :) :( :) :) :) :( :) :) :) :( :( :( :) :) :) :) :) :( :) :) :) :) :( :( :( :( :( :) :) :( :( :( :( :( :) :) :( :) :) :) :( :)
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
 
Misschien kunnen ze je zo wel terugvinden als ze een dag later in de buurt een flitsrolletje vol met frontaal gefotografeerde motorrijders vinden. Gaan ze de motoren en pakken vergelijken om zo de kentekens te kunnen achterhalen.

Maar misschien houden ze gewoon van mooie motoren?
 
Misschien zijn die meetings wel van een crimineel groepje motorrijders..... en wist je niet dat ze crimineel waren. :+
Mij mogen ze lekker fotograferen, totaal geen moeite mee, maar ik trek wel altijd gekke bekken *D
 
Of misschien kunnen ze bij grote bijeenkomsten op zoek zijn naar gestolen motoren of zo, waarom gelijk uitgaan van het negatieve. En inderdaad, als je niks te verbergen hebt hoef je je dus nergens druk om te maken.
 
Ik verbaas me een beetje over het aantal mensen dat zegt "Als je niks te verbergen hebt hoef je je niet druk te maken", met dit soort uitspraken geef je de overheid cart blanche om alles en iedereen overal in de gaten te houden.
Ik hou er niet van om "zomaar" gefilmd/gefotografeerd te worden, dat filmpje gaat in een archief en wie weet waar dat ooit voor gebruikt gaat worden. Ik geniet van het beetje vrijheid dat we in dit land nog hebben, ik heb er geen behoefte aan dat de overheid weet waar ik op 25 april 2002 was. Of ze dat nu gebruiken in mijn voor- of nadeel, het gaat ze niets aan!
 
Ik verbaas me een beetje over het aantal mensen dat zegt "Als je niks te verbergen hebt hoef je je niet druk te maken", met dit soort uitspraken geef je de overheid cart blanche om alles en iedereen overal in de gaten te houden.
Ik hou er niet van om "zomaar" gefilmd/gefotografeerd te worden, dat filmpje gaat in een archief en wie weet waar dat ooit voor gebruikt gaat worden. Ik geniet van het beetje vrijheid dat we in dit land nog hebben, ik heb er geen behoefte aan dat de overheid weet waar ik op 25 april 2002 was. Of ze dat nu gebruiken in mijn voor- of nadeel, het gaat ze niets aan!
Denk je dát dat al niet aan de hand is dan ?
 
Denk je dát dat al niet aan de hand is dan ?

Ja dat gebeurt al, maar dat wil niet zeggen dat ik me daar bij neerleg. Het is nu voor de overheid nog moeilijk om dit soort informatie te gebruiken, op wat voor manier dan ook, en dat wil ik graag zo houden. Ik zie mezelf over een jaar of tien met een gps ontvanger van de overheid in m'n auto/motor rondrijden als meer mensen op deze manier gaan denken.
 
Ik verbaas me een beetje over het aantal mensen dat zegt "Als je niks te verbergen hebt hoef je je niet druk te maken", met dit soort uitspraken geef je de overheid cart blanche om alles en iedereen overal in de gaten te houden.
Ik denk dat je het nou wel erg ver zoekt. Is volgens mij wettelijk vastgelegd i.v.m. privacy en hiervoor heeft de overheid echt de mankracht niet.

Ik hou er niet van om "zomaar" gefilmd/gefotografeerd te worden, dat filmpje gaat in een archief en wie weet waar dat ooit voor gebruikt gaat worden. Ik geniet van het beetje vrijheid dat we in dit land nog hebben, ik heb er geen behoefte aan dat de overheid weet waar ik op 25 april 2002 was. Of ze dat nu gebruiken in mijn voor- of nadeel, het gaat ze niets aan!
Zoals in mijn vorige post al aangegeven denk ik niet dat ze specifiek naar jou op zoek waren, althans, dat hoop ik niet voor je :+
Dat je dan toevallig eventueel op zo'n foto komt te staan, who cares? Het enige dat ze daaruit kunnen afleiden is dat jij op die datum en op dat tijdstip ergens was, nou en? Pas als er illegale zaken te zien zijn kan dit tegen je worden gebruikt en dan nog alleen als aangetoond kan worden dat jij er mee te maken hebt.
 
Mag de politie..... Mooi entree. Bijv. in het volgende geval waarbij je bijna zou willen dat ze in de buurt zijn. Vriend reed gisteren 22 juli over de A9 van de kant van IJmuiden richting Amsterdam. Haalde in, wat volgens een BMW motorrijder daar achter niet snel genoeg gebeurde. Hij ergerde zich klaarblijkelijk zo bovenmatig dat ie naast die vriend van me bleef rijden toen deze weer was terugekeerd in het rechterbaanvak. Mr. BMW ging vervolgens toeteren om aandacht te krijgen. :( Moet je net Mr. Stoicijns uit A'dam hebben die trouwens meestal in zijn Golf van opschieten houdt. Die bleef strak voor zich uit kijken. Dat was klaarblijkelijk voor Mr. BMW de druppel, hij ging voor de Golf rijden en ging hard op zijn remmen staan. Waardoor die vriend weer hard moest remmen om een botsing te kunnen vermijden. Schandalig en erg roekeloos gedrag! Kijk, dit soort klootzakken verpesten het voor ons allemaal. Wil die lul zich alsnog melden! Jammer dat het kenteken niet voorhanden is. Had ik het er zo bijgeschreven. Over het algemeen trouwens zie ik de meeste motorrijders :] zich veilig en netjes gedragen. En heb ik meer kritiek op automobilisten die bijv. een motorrijder er niet tussen laten of overduidelijk niet de spiegels gebruiken.
 
Iedereen die zich niet wil laten fotograferen of filmen heeft iets te verbergen lijkt me.

Het word toch niet openbaar gemaakt.
En als dat wel zo is dan worden alleen degenen gezien die het wel zouden moeten zijn.

En als je wel ergens op de foto komt of zo dan zit je in een risico omgeving, jammer denk ik dan maar, kan gebeuren en kan je meestal weten.

Bijv grote evenementen en georganiseerde dingen is de kans groot dat het gebeurd.
Wil je het absoluut niet hebben, moet je er ook niet naar toe gaan , kom je ook niet op de foto.
 
Ik heb niets te verbergen maar ik vertik het om gecontroleerd te worden omdat dat het werk van de overheid makkelijker maakt, heb je wel eens gezien wat voor wetten er in de VS de laatste tijd zijn aangenomen? Ze geven hun privacy op om het werk van overheidsdiensten makkelijker te maken, na die aanslagen was iedereen het daar mee eens, maar nu beginnen ze de nadelen te ondervinden.

Nu is dit een voorbeeld wat voor nederland (nog) niet opgaat maar ik wil ze geen stok geven om mee te slaan.

-U heeft toch niets te verbergen meneer?
nee, dat klopt.
-goed, dan controleren we met dit apparaatje wat u de hele dag op internet doet.
ja maar wacht is even, dat wil ik niet!
-Oh? dus u heeft wel wat te verbergen?
euh, nou nee maar...

Dat wordt geen prettig vooruitzicht.
 
Iedereen die zich niet wil laten fotograferen of filmen heeft iets te verbergen lijkt me.

Ook ik verbaas me een beetje over het aantal mensen dat zegt "Als je niks te verbergen hebt hoef je je niet druk te maken". Het is maar net wat er met die informatie in de toekomst gaat gebeuren. Dat kun je nooit van tevoren weten. Neem nou eens dit voorbeeld:

Stel dat je al je boodschappen bij de AH doet en netjes via je bonuskaart en airmiles spaart voor leuke dingetjes. Op dat moment wordt er precies geregistreerd wat je allemaal koopt. Op zich is dat niet gevaarlijk tot er iets aan de situatie veranderd. Stel dat er nou een nieuwe Hitler opstaat en dat er net als vroeger bedrijven met hem mee gaan werken. Op dat moment kan hij dus mooi zien hoeveel Matze's je hebt gekocht! Lekker dan!
 
Als ze daarmee de criminaliteit effectief kunnen bestrijden heb ik er ook totaal geen moeite mee zo nu en dan gefilmd of gefotografeerd te worden, heb niks te verbergen, zolang zij maar hard kunnen maken dat de informatie nergens anders voor gebruikt wordt.

Je kunt overdrijven met je recht op privacy denk ik, zeker als blijkt dat de misdaad daar sterk van profiteert. Ik ben bijvoorbeeld ook direct voorstander om van elk kind wat geboren wordt gelijk DNA af te nemen en in een database op te slaan. Ideaal later om misdaden op te lossen en als je niks te verbergen hebt zul je er ook geen last van hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan